صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۷ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
امروز و با حضور مسئولان؛

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه‌های آزاد اسلامی و فرهنگیان استان اصفهان امضا شد

دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و دانشگاه فرهنگیان اصفهان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر : 414553

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، به‌منظور گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و فناوری عصر امروز مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و دانشگاه فرهنگیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


حمیدرضا جوانمرد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جلسه مشترکی که به همین منظور در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تشکیل شده بود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از 28 واحد و مرکز تشکیل شده و واحدهای اصفهان و نجف‌آباد با درجه جامع در امور آموزشی و پژوهشی دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای هستند؛ امیدواریم که امروز با این تفاهم‌نامه بتوانیم در زمینه استفاده از ظرفیت‌های طرفین گام‌های عملی برداریم.


وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به‌عنوان واحد مرکز استان با برخورداری از 17 هزار و 400 دانشجو  و 340 هیئت‌علمی، پیشتازی در تولید علم و فعالیت‌های دانش‌بنیان، واحد برتر، واحد پژوهش برتر، دانش‌بنیان برتر و دارای نشان استاد برتر کشور است. 


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) یک پژوهشگاه و دو مرکز رشد برتر و 10 مرکز تحقیقاتی داریم و این آمادگی وجود دارد که دانشگاه آزاد اسلامی این ظرفیت‌ها را با دانشگاه فرهنگیان به اشتراک بگذارد.


جوانمرد بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، مرکز تحقیقات بذر بوده و بذر هیبرید صیفی‌جات از مهم‌ترین تولیدات این مرکز و برای نخستین‌بار در کشور تولید شده است. مرکز دیگر تحقیقات بیابان‌زدایی است که محصول دانش‌بنیان مالچ‌رسی را تولید کرده که در مهار ریزگردها کاربرد دارد و علاوه بر تطابق با شاخصه‌های زیست‌محیطی از نظر اقتصادی بسیار ارزان‌تر از مالچ نفتی است.


وی در پایان با تأکید بر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی بر دوره‌های مهارت‌محور، خواهان توسعه طرح‌های مشترک تحقیقاتی با رویکرد مسئله محوری با دانشگاه فرهنگیان شد.


به گزارش آنا، تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و دانشگاه فرهنگیان در هفت ماده تنظیم شده است و از مهم‌ترین موضوعات این تفاهم‌‌نامه می‌توان به تسهیل استفاده از ظرفیت‌ها و موقعیت‌های علمی، همکاری در زمینه برگزاری همایش‌ها، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، تدوین و تبادل مدارک علمی، تبادل اعضای هیئت‌علمی، حمایت از پایان‌نامه‌ها، استفاده متقابل از کتابخانه‌ها و منابع علمی، بازدیدهای علمی و برگزاری دوره‌های مشترک دانش‌افزایی اشاره کرد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر