صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۳۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر عنوان کرد؛

علم‌آموزی به جوانان در سطح آموزش عالی تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، علم‌آموزی به جوانان در سطح آموزش عالی مورد تأکید قرار گرفته و ضروری است اعضای هیأت‌علمی و مدرسان مدعو به بخش‌های علمی، اخلاقی و حرفه‌ای این بیانیه توجه ویژه کنند.
کد خبر : 414232

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهین‌شهر، مسعود نصری عصر امروز در کارگاه آشنایی استادان با جدیدترین بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه در جمع اعضای هیأت‌علمی و مدرسان حق‌التدریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که توسط استادان در روند آموزش باید مدنظر قرار گیرد توجه به مهارت و دانش‌افزایی در دانشجویان است.


وی اضافه کرد: دانشجویان به عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی باید با آموزش دقیق، اصولی تربیت و بارور شوند و این مهم با تلاش و همت استادان، این سرمایه‌های گرانقدر عرصه آموزش و پژوهش محقق خواهد شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با اشاره به نقش استادان در تولید علم و تبدیل آن به ثروت تصریح کرد: تاکنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر هشت هسته فناور در مرکز کارآفرینی و رشد واحدهای فناور دانشگاه مستقر شده و استادان می‌توانند از ظرفیت موجود برای تجاری‌سازی ایده و محصولات خود استفاده کنند.


نصری تأکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، علم‌آموزی به جوانان در سطح آموزش عالی مورد تأکید قرار گرفته و ضروری است اعضای هیأت‌علمی و مدرسان مدعو به بخش‌های علمی، اخلاقی و حرفه‌ای این بیانیه توجه ویژه کنند.


وی مطرح کرد: با توجه به اثربخشی استادان بر روی دانشجویان، شایسته است در چارچوب ضوابط دقایقی از کلاس‌های درسی را به بیان نکات اعتقادی و اخلاقی اختصاص دهند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر افزود: توجه به مسائل، مباحث فرهنگی و اخلاقی می‌تواند مانع از سقوط و انحراف جوانان شود و به عنوان یک مسئله زیربنایی باید مدنظر استادان قرار گیرد.


نصری در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه رویکرد مطالعاتی، پژوهشی و آینده‌پژوهی در دانشگاه را خواستار شد و اظهار کرد: توجه به رفع نیازهای جامعه و صنایع با تدوین طرح‌های پژوهشی و نیز استفاده از ظرفیت علمی و تحقیقاتی دانشجویان از دیگر نکات مهم در دانشگاه است.


وی متذکر شد: دانشگاه می‌تواند با استفاده از پتانسیل‌های متعدد علمی و با همت استادان و دانشجویان در راستای رفع نیازهای صنعت با رویکرد حل‌المسائلی گام‌های اساسی بردارد. 


به گزارش خبرگزاری آنا، در پایان این همایش از استادان نمونه علمی، پژوهشی و فرهنگی سال 1397 دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر تجلیل و قدردانی شد. 


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر