صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
اقبال شاکری در گفت‌وگو با آنا:

طرح جدید کاهش آلودگی هوا قانون است و باید اجرا شود/ پلیس نیروی اجرایی است نه تصمیم‌گیرنده

عضو کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه طرح کاهش آلودگی هوا یا LEZ، مصوبه شورای عالی ترافیک بوده و بنابراین قانون است، گفت: بر همین اساس تمامی مجریان قانون از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی باید این طرح را اجرا کنند.
کد خبر : 41357

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: وقتی شورای عالی ترافیک قانونی را تصویب می‌کند، اجرای آن برای همه ضروری است. حال اینکه پلیس گفته است آمادگی اجرای طرح کاهش را ندارد ممکن است منظورشان اعمال قانون باشد که آن هم از طریق سیستم‌ها انجام می‌شود و قرار نیست این طرح به صورت فیزیکی اجرایی شود.


به گفته وی احتمال دارد که پلیس راهنمایی و رانندگی ورود اطلاعاتی را که از طریق شماره‌گذاری انجام و مربوط به آنان می‌شود را مدنظر داشته و در این زمینه هنوز آمادگی ندارد اما زیرساخت‌های طرح از جمله اطلاعات معاینه فنی، اطلاعات پلاک‌گذاری و دوربین‌ها کاملا آماده هستند و فقط ثبت و شماره‌گذاری که مشخصات خودرو را نشان می‌دهد هماهنگ نشده که به دست پلیس راهنمایی و رانندگی است و باید انجام شود.


شاکری یادآور شد: مقدمات اجرای طرح کاهش کاملا آماده است و فقط ارتباط با شماره‌گذاری باید برقرار شود. من دقیقا نمی‌دانم پلیس راهور چه می‌گوید؟ اینکه می‌گویند این طرح را اجرا نمی‌کنند اصلا معنایی ندارد؛ چرا که قرار نیست طرح کاهش به صورت فیزیکی اجرا شود.


عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران تاکید کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی باید نظر خود را در شورای عالی ترافیک اعلام می‌کرده است نه اینکه بیرون از شورای عالی در این باره مصاحبه کند. پلیس نیروی اجرایی است نه سیاست‌گذار، بنابراین وقتی قانونی به تصویب می‌رسد وظیفه اجرای آن را دارد. مثل این است که نیروی انتظامی بگوید من نمی‌روم جلوی جرم را بگیرم و چرا با من هماهنگی نشده است، در صورتی که وظیفه‌اش این است که دستورات ابلاغی را اجرا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر