صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
در نشست شورای راهبردی بنیاد سعدی بررسی شد؛

بررسی ظرفیت‌های کشور اسپانیا برای آموزش زبان فارسی

نخستین نشست شورای راهبردی اسپانیا با حضور رایزن فرهنگی اسپانیا، مدیران و کارشناسان فرهنگی در بنیاد سعدی برگزار شد.
کد خبر : 413508

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نخستین نشست شورای راهبردی اسپانیا در محل سالن کنفرانس بنیاد سعدی با حضور رایزن فرهنگی سابق در اسپانیا، شبیری، مدیر گروه زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی، بیات‌فر، مدرس اعزامی به اسپانیا، احمدی رایزن فرهنگی اعزامی به اسپانیا، سالمی رئیس اداره اروپا و پریزاد کارشناس آمریکای لاتین برگزار شد.


اعضاء حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص ویژگی‌های فرهنگی و آموزشی کشور اسپانیا و ظرفیت‌ها، نقاط قوت و ضعف موجود در این کشور در عرصه آموزش زبان فارسی پرداختند. در این جلسه ضمن اشاره به موانع موجود بر سر راه تأسیس کرسی زبان فارسی در اسپانیا به لزوم تقویت آموزش در بخش دانشگاهی و نیز کلاس‌های رایزنی فرهنگی پرداخته شد.


در ادامه این نشست، بر لزوم یکپارچه‌سازی و استانداردسازی آموزش زبان فارسی این کشور، توجه بیشتر به عرصه آموزش مجازی و نیز برنامه‌ریزی لازم جهت جذب علاقه‌مندان آزاد به زبان فارسی علاوه بر آموزش نسل سوم و چهارم ایرانیان مقیم تأکید شد.


و همچنین در این جلسه به شروع آموزش زبان فارسی در دانشگاه خصوصی نبریخا در آینده نزدیک، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه علامه طباطبایی امضا کرده بودند، اشاره شد.


لازم به ذکر است که این جلسه که در راستای جلسات پیشین شورای راهبردی مناطق و کشورها که از دو سال پیش در بنیاد سعدی در حال برگزاری است، تشکیل شد و هدف آن، تعیین فعالیت‌ها و اقدامات لازم برای گسترش و تقویت جایگاه زبان فارسی در هر کشور با توجه به نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در هر کشور است.


انتهای پیام/4072/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر