صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

حتی یک دستگاه اتوبوس در 1.5 سال گذشته وارد ناوگان اتوبوسرانی نشده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با وجود طرح رئیس جمهور برای تأمین 19 هزار دستگاه اتوبوس در شهرهای کشور ولی در یکسال و نیم گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس نیز وارد ناوگان اتوبوسرانی نشده است
کد خبر : 412385

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن پورسید‌آقایی پیش از ظهر امروز در آيين افتتاح و بهره‌برداری از ۸,۵ كيلومتر بخش شرقی خط ۷ مترو و ورود ۴ رام قطار شهری به خطوط مترو، اظهار کرد: موضوع تعطیلی خط 7 متروی تهران در سال 96 بحث‌های فراوانی به‌دنبال داشت ولی من امروز به صراحت می‌گویم که هدف از تعطیلی آن سیاسی نبوده و ناایمن بودن آن علت اصلی تعطیلی خط 7 متروی تهران بوده است.


وی ادامه داد: تا قبل از تعطیلی خط 7 متروی تهران 2 هزار میلیارد تومان هزینه در آن انجام شده بود و ما برای تکمیل آن به یک هزار میلیارد تومان هزینه دیگر نیازمندیم.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که ما در حال حاضر در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با ابرقدرت‌های جهان هستیم، گفت: توان داخلی ما نشان می‌دهد که ما همزمان می‌توانیم در جنگ اقتصادی باشیم و همچنین به فعالیت‌های زیرساختی در کشور نیز ادامه دهیم و این در حالی است که هر کشور دیگری در چنین شرایطی تنها به‌دنبال تأمین هزینه‌های جاری خود خواهد بود.


پورسید‌آقایی تصریح کرد: در زمان تعطیلی خط 7 متروی تهران در سال 96 که به‌دلیل عدم ایمنی بود سرفاصله حرکت قطارها 35 دقیقه بود ولی امروز ما این خط را با ایمنی کامل با سرفاصله 12 دقیقه مجدداً وارد کردیم.


وی ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیریت گذشته در ایجاد سیویل خط 7 متروی تهران خاطرنشان کرد: ما باید تمرکز خود را  برروی ناوگان مترو داشته باشیم و با توجه به همکاری‌های دولت از محل تبصره 18 منابع لازم برای تأمین واگن در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این مطلب که در سال 98 تأمین یک هزار و 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت با موافقت وزارت کشور انجام شده، اظهار کرد: با توجه به این‌که اوراق مشارکت یک سال بعد از آن به فروش می‌رسد از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور می‌خواهیم امکان فروش اوراق مشارکت سال 98 را در همین سال جاری برای ما فراهم کنند تا بتوانیم در کنار یک هزار و 300 میلیارد اوراق مشارکت سال 97، از مبلغ 2 میلیارد و 900 میلیون تومان سرمایه‌گذاری در سال 98 استفاده کنیم.


پورسید‌آقایی ادامه داد: وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران در بخش اتوبوسرانی نیز مناسب نیست و بخش زیادی از این ناوگان عمر بالای 10 سال دارند و با وجود طرح رئیس جمهور مبنی بر تأمین 19 هزار دستگاه اتوبوس برای شهرهای کشور ولی ما از یکسال و نیم گذشته تاکنون شاهد حضور یک دستگاه اتوبوس هم در شهر تهران نبودیم.


وی با اشاره به این‌که راهبری این طرح ملی بر عهده وزارت صمت است، گفت: با توجه به این‌که تعیین یک وزارتخانه در مدیریت این طرح باعث کاهش سرعت آن می‌شود پیشنهاد می‌کنیم تا این طرح با مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری شود تا ما بتوانیم تا پایان سال شاهد حضور تعدادی اتوبوس در شهر تهران باشیم.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر