صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
در بازدید از پروژه‌های دانش‌بنیان عنوان شد؛

احداث دومین نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان انار به‌زودی

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از پروژه‌های اقتصادی و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در شهر انار از احداث دومین نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی در این واحد دانشگاهی خبر دادند و بر ضرورت راه‌اندازی پارک علم و فناوری تأکید کردند.
کد خبر : 412323

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرستان انار، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به اتفاق هیئت همراه از پروژه‌های اقتصادی و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان انار بازدید کرد.


در ابتدای این مراسم رضا قدیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انار گزارشی از فعالیت‌های اقتصادی و دانش‌بنیان صورت گرفته در این واحد دانشگاهی را ارائه کرد.


وی اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی با هزینه‌ای بالغ بر 600 میلیون تومان و در مدت زمان 6 ماه احداث و به بهره‌برداری رسید و برق تولیدی آن نیز وارد مدار شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انار اضافه کرد: مجوز احداث یک نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی دیگر نیز گرفته شده و کار ساخت و اجرای آن در نخستین فرصت آغاز می‌شود.


قدیری، گزارشی از گلخانه هیدروپونیک هوشمند ارائه کرد و توضیح داد: این طرح اقتصادی در زمینی به مساحت حدود 5 هزار و 500 متر مربع احداث شده و محصول آن نیز گوجه فرنگی است  که با هزینه‌ای بالغ بر 750 میلیون تومان و در بازه زمانی حدوداً هفت ماه کار احداث آن به طول انجامید.



وی با بیان اینکه مجوز افزایش گلخانه هیدروپونیک هوشمند به 10 هزار متر مربع اخذ و زیرساخت‌ها انجام و به‌زودی کار اجرایی آن آغاز خواهد شد، عنوان کرد: محصول گوجه‌فرنگی این گلخانه صادراتی است و به کشورهای همسایه صادر می‌شود و مرحله دوم کاشت گوجه از نیمه‌ شهریور آغاز می‌شود.


روح‌الله دهقانی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حاشیه این بازدید طرح‌های اقتصادی و دانش‌بنیان نیروگاه و گلخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار را بسیار عالی دانست و یادآور شد: گلخانه هیدروپونیک واحد انار یکی از بهترین گلخانه‌های کشور است و با توجه به ظرفیتی که دانشگاه آزاد انار دارد، باید پارک علم و فناوری در این واحد دانشگاهی راه‌اندازی شود.


در این بازدید علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و محمود آقاجانی رئیس دبیرخانه هیئت‌امنای استان کرمان، دهقانی را در این بازدید همراهی می‌کردند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر