دیجیتال مارکتینگ ظرفیت کمنظیری برای توسعه کسبوکارهای نوپا ایجاد کرده است
به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بازاریابی محصولات و خدمات همواره یکی از مهمترین چالشهای شرکتهای دانشبنیان و کسبوکارهای نوپا است، روشهای مختلف بازاریابی در شرایط عادی میتواند بازدهی متفاوتی از خود نشان دهد که بهنظر میرسد در چنین شرایطی شرکتها باید اشراف کافی به راهبردهای بازاریابی داشته باشند.
یکی از متداولترین روشهای بازاریابی در چند سال اخیر دیجیتال مارکتینگ است که بیشتر با تعبیر «سئو» در بین متخصصان شناخته میشود. کلمه سئو SEO برگرفته از Search Engine Optimization به معنای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو است و شامل تکنیکهایی است که باعث میشود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات مورد نظر از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ، یاهو و گوگل هستند معرفی شوند.
قرار گرفتن نام سایت یک استارتآپ در رتبههای بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث میشود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت هدایت شود.
باتوجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است. البته دقت به استفاده کلمات کلیدی و همهگیر دربین کاربران و همچنین طراحی وبگاهی با امنیت بالا موجب اقبال بیشتر کسبوکارها از سوی مشتریان میشود. امروزه استفاده از ظرفیتها و فضای رایگان موتورهای جستجوگر برای دیده شدن کسبوکارها شاید اولین روش استارتآپ های نوپا باشد.
انتهای پیام/4107/4116/
انتهای پیام/