صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴

اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

گرامیداشت هفته دفاع مقدس همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی با موضوع دفاع مقدس، تجدید میثاق با شهدا و ... در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به اوج خود رسیده است.
کد خبر : 41117

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم افتتاحیه نمایشگاه ادوات و دستاوردهای تیپ۴۱ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی و دبیر کانون دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه که به دعوت سرهنگ جواد باجلانی فرمانده تیپ۴۱ پیاده در مراسم حضور یافته بود برگزار شد.


مراسم افتتاحیه نمایشگاه ادوات و دستاوردهای تیپ۴۱ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی و دبیر کانون دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه که به دعوت سرهنگ جواد باجلانی فرمانده تیپ۴۱ پیاده در مراسم حضور یافته بود برگزار شد.


در این مراسم که در آن سرهنگ جواد باجلانی فرمانده تیپ۴۱ پیاده نیروی زمینی ارتش، حسن خانی فرماندار شهرستان ارومیه،اسلام نور معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی، مددی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی و جمعی از اقشار مختلف مردم و نیروهای مسلح حضور داشتند، ابتدا فرمانده تیپ ۴۱ پیاده سرهنگ باجلانی با برشمردن رشادت‌ها و سلحشوری‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی و عرض خیرمقدم به میهمانان و مدعوین، آغاز نمایشگاه هفته دفاع مقدس را یکی از فرصت های مناسب برای شناخت مناسب و درخور رویدادهای دوران جنگ برای نسل جوان عنوان کرد.


همچنین حسن خانی فرماندار ارومیه از تلاش‌های تیپ۴۱ پیاده در راستای برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد.


در انتهای مراسم، امیر سرتیپ سرپوش، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر۶۴ پیاده ارومیه به عنوان جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس با ذکر خاطراتی شیرین از دوران جنگ همگان را به مطالعه تاریخ دفاع مقدس دعوت کرد.


نمایشگاه فوق تا دهم مهرماه در محل خیابان شهید بهشتی( دانشکده ) جنب موزه ارومیه دایر است.


برگزاری هفته دفاع مقدس در واحد اسد‌آباد


رئیس واحد اسدآباد به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس مراسمی که با حضور جمعی از مسئولان، کارکنان و استادان دانشگاه برگزار شد، با تسلیت حوادث خونبار منا، آغاز سال‌تحصیلی جدید را به همه دانشگاهیان به ویژه استادان دانشگاه تبریک گفت.


ایرج حیدری مهمترین رسالت امروز مسئولان و دانشگاهیان را برای زنده نگه داشتن یاد شهدا انتقال ارزش‌های فرهنگی دفاع مقدس به جوانان دانست و عنوان کرد: آسایش و آرامش امروزمان را مرهون خون پاک شهیدان هستیم و اکنون که در جبهه جهاد علمی قرار داریم از هیچ کوششی در راستای اعتلای انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن دریغ نخواهیم کرد.


در ادامه مراسم دکترحاج مرادعلی محمدی ندیم و دکتر ابراهیم فهلی از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در سخنانی به روایتگری و خاطره‌‌گویی از دوران دفاع مقدس پرداختند.


نمایشگاه هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان برگزار شد


این نمایشگاه که به همت دفتر فرهنگ و معاونت و فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان برگزار شد.


معاون فرهنگی و دانشجویی واحد سراوان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: باید همه مسئولان و خدمت‌گزاران ملت باید پیرو راه پاک شهیدان و امام شهدان (امام خمینی (ره) و مجری فرامین ولایت فقیه باشند تا حاصل و نتیجه جان گذشتگی شهدای گلگون کفن که باعث عزت و سربلندی ایران عزیز اسلامی شده اند حفظ شود.


مصطفی خدارحمی بر حفظ وحت کلمه و همبستگی کامل برادران و خواهران شیعه و سنی بلوچ و فارس تاکید کرد .


وی گفت: معتقدم این امر باعث افزایش امنیت اجتماعی پایدار می‌شود. نمونه عملی آن همبستگی و وحدت رزمندگان اسلام در ایام جنگ و دفاع مقدس است . دفاع مقدس از برجسته ترین افتخارات ملت ایران است.


همچنین سرپرست دانشگاه آزاداسلامی واحد سراوان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس تقویت اعتماد به نفس و خودباوری، رشد باورهای دینی، احساس تکلیف برای دفاع است.


احمدرضا طاهری اظهار کرد: دفاع مقدس این باور را در مراکز دانشگاهی و علمی و پژوهشی کشور به وجود آورد که خواستن توانستن است. استقلال علمی که امروز در دانشگاه‌ها می‌بینید. همه این استقلال مرهون فرهنگ خودباوری بود که در اندیشۀ رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بود و تکلیف ما در برابر شهدا خیلی سنگین است، ایده و هدف مقدس آن بزرگان و خون شان را باید حفظ کنیم


این مسئول گفت: یکی از عوامل مهم در پیروزی در دفاع مقدس را نیروی انسانی است که از بهترین و قوی‌ترین مردان، به ویژه جوانان عاشق و شهادت طلب میهن اسلامی بودند که در دفاع از انقلاب اسلامی و کشور سر از پا نمی‌شناختند.


جانبازان، شهدا، رزمندگان و خانواده‌های آنان ایثارگری را به منصه ظهور رسانده و آن را محقق کردند


مهندس وجه‌الله خدمتگزار به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در منزل دکتر علی رضا حسنی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های خالصانه این آزاده و جانباز دفاع مقدس و خانواده وی تشکر و قدردانی کرد.


خدمتگزار، در این دیدارها با تبریک هفته دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا را الگوی عملی جامعه دانست و تصریح کرد: این عزیزان با تاسی از امام راحل(ره) در راه پاسداری از کیان ایران اسلامی و ارزش‌های اسلام ناب محمدی از همه هستی خود گذشتند و آگاهانه مسیر شهادت را انتخاب کردند.


وی با توجه به حمایت‌های قدرت‌های بزرگ جهانی از صدام در جنگ علیه ایران، ادامه داد: این کشورها از تمامی حمایت‌های نرم و سخت افزاری از صدام علیه ملت مظلوم ایران فروگذار نکرده و در بسیاری از مواقع مشاوره‌های نظامی نیز به آنان ارائه می‌دادند.


خدمتگزار ادامه داد: اما به برکت مقاومت مردم عزیز ایران و نیز پیروی از رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل(ره) دشمن نتوانست به هیچ یک از اهداف از قبل پیش بینی شده خود دست پیدا کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این دیدار با تشکر ازتوجه استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مسئولان و همراهان وی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تأکید بر ضرورت حفظ آثار و ارزش های متعالی دفاع مقدس گفت: برای حفظ دستاوردهای عظیم انقلاب باید مطالبات امام راحل عظیم‌الشأن (ره) و مقتدای عزیزمان امام خامنه‌ای را همچون تابلوی طلایی نصب العین خویش قرار دهیم و ببینیم چقد از آن مطالبات فاصله داریم و روزانه اندازه‌گیری کنیم، ببینیم فاصله کم شده یا زیاد، که اگر خدای ناخواسته این فاصله زیاد شود، آن روز مباد.


دکتر علیرضا حسنی آزاده و جانباز دفاع مقدس که بیش از هشت سال در اسارت رژیم بعث عراق بوده در ادامه گفت: باید به گونه‌ای در دانشگاه کار کنیم که اگر شرایط موجود دانشگاه محضر رهبرمان عرضه شود خنده بر لبان مبارک مقتدایمان نقش بندد و لبخند رضایت نائب امام زمان (عج) ذخیره برزخ و قیامتمان باشد.


مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد، هدف از برگزاری این مراسم را ارج نهادن به مقام شامخ شهداء هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس برگ زرین تاریخ ایران در گسترۀ زمان است که صبر و استقامت و ایثار و فداکاری مردم قهرمان ایران اسلامی را به یاد می آورد.


دکتر انور ضیائی افزود: اگر امروز می بینیم که ایران به عنوان کشوری مستقل و تاثیرگذار در جهان مطرح است، این شکوه و بزرگی مرهون و مدیون جوانانی است که از ناموس و سرزمین مان دفاع کردند و اکنون وظیفه ماست تا یاد و نام همه شهدای گرانقدر و والامقام دوران دفاع مقدس را گرامی بداریم و با برگزاری آیین های بزرگداشت و ذکر خاطره های آن دوران، از جان گذشتگی‌های شهیدان را به نسل امروز منتقل کنیم.


جانشین فرمانده سپاه بوکان نیز گفت: آسایش و امنیتی که امروز در کشور ما برقرار است مرهون زحمات و جان فشانی های شهدای والامقام، رزمندگان و ایثارگرانی است.


سرهنگ وکیلی تصریح کرد: ایادی استکبار که از نظر نظامی توان مقابله با ملت بزرگ ایران را ندارد امروزه از طریق فرهنگی وارد شده و جنگ نرم را آغاز کرده و با ورود از طریق فضای مجازی، ابزارهای ارتباطی و رسانه سعی در القای فرهنگ بیگانه و ایجاد شبهه در اعتقادات مردم ایران دارد.


همچنین گروه تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان نمایشی را با موضوع دفاع مقدس اجرا کرده سپس در پایان از دو نفر از دانشجویان شاهد و همچین برندگان مسابقه سراسری قرآن و عترت، جشنواره سراسری هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت و رمضان بهار قرآن 94 ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان قدردانی به عمل آمد.


برگزاری مراسم دانش و ایثار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر


همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، مراسم دانش و ایثار در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد بهشهر به دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی و مهمانان هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و اظهار کرد: فاجعه سرزمین منا و کشته شدن جمعی از هموطنان‌مان را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (ص) و به ساحت مقدس ولی‌ عصر (اروحنا فداه) و محضر مقام معظم رهبری و خانواده‌های داغدار عزیزان و ملت بزرگ ایران تسلیت و برای بازماندگان حادثه از درگاه خداوند متعال طلب صبر ابراز کرد.


دکتر مهرآرا وحدت و هم‌صدایی تمام اقشار جامعه را یکی از عوامل مؤثر ایستادگی مقابل دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی توصیف کرد و گفت: تفکر بسیجی، هوشیاری و آگاهی ملت و همچنین تدابیر مقام عظمای ولایت باعث شده، تمامی سناریوها و توطئه‌های دشمنان نظام برهم بریزد و از بین برود.


وی با تأکید بر اینکه حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی و صیانت از آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: وظیفه سنگینی که امروز ما داریم، گوش دادن و عمل کردن به فرامین ولی فقیه، تحلیل درست از جنگ هشت سال دفاع مقدس، گفتن واقعیت‌های جنگ به نسل سوم انقلاب و حفاظت از آرمان های شهیدان انقلاب اسلامی است.


رئیس واحد بهشهر با توجه به فعالیت‌های انجام گرفته در دانشگاه در چند ماه اخیر از سوی کارکنان و دانشجویان و خیرین به صورت خودجوش و با روحیه بسیجی و ایثار، برحفظ فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس که یکی از راه‌های توسعه و تعالی فردی سازمانی و ملی است تاکید کرد.


سردار ریاحی از راویان دفاع مقدس نیز به بیان خاطرات زمان جنگ پرداخته و تصریح کرد: شهدای ما تکمیل کننده رسالت امام حسین(ع) و سرتا پا معجزه‌اند تا ما درس بگیریم و باعث بیداری اسلام، ظهور امام زمان(عج) و حکومت اسلامی گردیم.


وی تأکید کرد: باید در مسیر فرمان مقام معظم رهبری حرکت کنیم و مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم.


اگر امروزه کشور ایران توانسته از مشکلات و موانع بسیاری عبور کند و در مرحله ای قرار گیرد که به عنوان قدرت برتر در جهان مطرح شود و در فراسوی مرزها اثرگذار باشد به برکت خون شهدا، صبر جانبازان، مجاهدت مجاهدین اسلام و استقامت آزادگان است.


در ادامه مراسم گروه سرود پویندگان بسیج دانش‌آموزی مدرسه شهید رجایی با اجرای دو سرود حماسی در مورد رزمندگان ایثار شهادت زینت بخش مراسم شدند که درپایان مراسم از سوی هیات رئیسه دانشگاه با اهدای جوایز این آینده سازان کشور قدردانی و تجلیل شد.


نمایشگاه عکس دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر گشایش یافت


مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و به همت بسیج دانشجویی، نمایشگاه عکس و آثار حماسه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر گشایش یافت.


حجت الاسلام اسماعیل ایزدی، آشنایی دانشجویان با آرمان‌های شهدای جنگ تحمیلی را از مهم‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه، بالغ بر 30 عکس از وقایع جنگ تحمیلی در معرض دید عموم قرار گرفته است.


مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با توجه به استقبال استادان و دانشجویان از این نمایشگاه گفت: برگزاری جلسات، نمایشگاه‌ها و پخش فیلم از حماسه دفاع مقدس می تواند نقش بسزایی در آشنایی دانشجویان با اهداف والای رزمندگان و شهدا ایفا کند.


ایزدی، عزت و اقتدار امروز کشور را مدیون شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و تاکید کرد: بیان واقعیت‌ها و تجربیات جنگ تحمیلی از طریق رزمندگان و شاهدان عینی جنگ می تواند در معرفی این حماسه عظیم به نسل جوان، کمک شایانی کند.


دوره آموزشی ویژگی های دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد


دوره آموزشی آموزش ضمن خدمت «ارزش‌ها و ویژگی‌های دفاع مقدس» ویژه کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در ایام هفته دفاع مقدس برگزار شد.


این کارگاه از ابتدای هفته دفاع مقدس آغاز و تا پایان این هفته ادامه داشت و شرکت کنندگان در این دوره که از سوی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران شهرستان شاهرود تدریس شد با مبانی و اصول دفاع مقدس و همچنین رشادتها و درس های اخلاقی این دوران آشنا شدند .


در این کارگاه 50 نفر از استادان و کارکنان شرکت داشتند و به مدت 16 ساعت با سرفصل های مرتبط آشنا شدند .


آشنایی کامل شرکت کنندگان با ویژگی‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس هدف کلی و شرایط حاکم بر ایران و عراق قبل از شروع جنگ و ریشه مناقشات و اختلافات تاریخی، علل و اهداف شروع جنگ، تشریح عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس، زمینه‌های صدور قطعنامه 598 و دلایل پذیرش آن از سوی ایران و دلایل ادامه جنگ و ورود به خاک عراق بعد از فتح خرمشهر از جمله اهداف جزئی این دوره آموزشی بود که توسط سعید اللهیاری از استادان دانشگاه و فرماندهان دفاع مقدس تدریس شد.


برگزاری این دوره آموزشی از سوی مرکز مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و در راستای ارتقای سطح علمی و معرفتی کارکنان و اساتادان دانشگاه انجام شد .





دیدار هیات رئیسه واحد سروستان با خانواده معظم شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس


همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس، هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان با حضور در روستای مهارلو از توابع شهرستان سروستان با تنی چند از خانواده شهدای این روستا دیدار کردند.


در این دیدارها با تجلیل از ایثارگری و صبر و استقامت مادران و پدران شهید، آنان نیز خاطراتی از رشادت‌ها و نحوه شهادت عزیزان خود بیان کردند.


دهستان مهارلو در 40 کیلومتری شهرستان سروستان واقع شده است که در حماسه هشت ساله دفاع مقدس 25 شهید تقدیم ایران اسلامی کرده است.


دیدار با خانواده شهدا در واحد آباده


به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده و به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس تعدادی از کارکنان و اساتید دانشگاه با خانواده شهیدان دیدار کردند.


در این دیدار که در یک محیط گرم و صمیمی برگزار شد کارکنان با خانواده شهید غلامعلی اسدالهی دیدار کردند.


حجت الاسلام جاویدی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از رشادتها و دلاوریهای ایثاگران قدردانی و بر ادامه راه شهید و شهادت تاکید کردند.


غبارروبی مزار شهدا و پیاده‌روی به مناسبت هفته دفاع مقدس در واحد جویبار


مزار شهدای روستای پطرود به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت مقام شامخ شهیدان، از سوی اعضای هیأت رئیسه، استادان و کارکنان واحد جویبار غبارروبی شد.همچنین در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس، پیاده روی ویژه استادان و کارکنان از محل دانشگاه تا ساحل گلدشت برگزار شد و با برپایی مسابقه فرهنگی، از سوی دفتر فرهنگ اسلامی به برندگان جوائزی اختصاص داده شد.


دیدار با چهار خانواده شهید در هفته دفاع مقدس در شهر صوفیان



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صوفیان در دیداری که در هفته دفاع مقدس دیدار با خانواده معظم شهدا در شهر صوفیان انجام شد، گفت : خانواده‌های معظم شهدا مایه افتخار، عزت، برکت و لطف خداوند متعال در حق جامعه اسلامی هستند.


حسین خسروی فر دیدار با خانواده معظم شهدا را وظیفه خود دانست و افزود: حضور در کنار خانواده معظم شهدا توفیق الهی برای مسئولان نظام اسلامی است و خون شهیدان والامقام و صبر و بردباری خانواده‌های معزز آنان، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان آورده است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ،ملت ایران مدیون شهدا و خانواده شهدا هستند.


در این دیدار فرمانده سپاه صوفیان مسئول دفتر فرهنگ اسلامی و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی صوفیان پای صحبت‌ها و خاطرات و رهنمودهای 4 خانواده شهید دفاع مقدس، شهید فرجامی و شهید سودیمی و شهید مهمان خواه و شهید حسینی اقدم نشستند و با اهدای لوح سپاس و تندیس از رشادت‌ها و ایثارگری‌های این جوانان در طول هشت سال دفاع مقدس قدردانی کردند.


برگزاری همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از کارمندان شاهد و ایثارگر در واحد پرند


همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از کارمندان شاهد و ایثارگر به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد با حضور دکتر محمد قمی رئیس واحد، سردار نصیری مسئول اسبق کاروان راهیان نور، حجت الاسلام سید علی اصغر تقوی معاون دانشجویی فرهنگی واحد ، اعضای هیات علمی، کارمندان و جمعی از دانشجویان واحد برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند با عرض تسلیت به مناسبت واقعه غم انگیز منا گفت: امروز به کل دنیا ثابت شده است که آل سعود توانایی و لیاقت نگه داری از مکه مکرکه را ندارد.


دکتر محمد قمی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس بیان کرد: بهار تربیت با بهار ایثار همراه است و به فرموده مقام معظم رهبری تنها راه برای دفاع از اسلام و انقلاب، ایستادگی و مقاومت است و امروز جوانان هر چه بیشتر باید با مفهوم مقاومت و ایستادگی انس بگیرند.


سپس سردار نصیری مسئول اسبق راهیان نور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلیل برای اولین بار دو ابرقدرت شرق و غرب با هم متحد شدند و رمز پیروزی ما ایمان، وحدت کلمه و تکیه بر ولایت فقیه بود.


در انتهای جلسه از کارمندان شاهد و ایثارگر با لوح، تجلیل و قدردانی شد


بازدید فرمانده سپاه و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی اردبیل از نمایشگاه دفاع مقدس واحد پارس آباد مغان


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان اردبیل و فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد مغان به همراه هیأت رئیسه واحدو جمعی از استادان و کارکنان از نمایشگاه دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان که به همت دفاتر بسیج دانشجویی خواهران و برادران دانشگاه برگزار شد بازدید کردند.


فرمانده سپاه پارس آباد با قدردانی از عملکرد فرهنگی بسیج دانشجویی شهرستان، به ویژه دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان، اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور عزت و اقتدار ایران اسلامی در برابر جبهه استکبار است که در این عرصه رزمندگان کشورمان با تمام توان و با دست خالی و با اراده‌ای پولادین توانستند دشمن را خوار و زمین‌گیر کنند.


سرگرد شاهی با توجه به اینکه باید گوشه‌ای از ایثارگریها و مجاهدت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان هرچند با برگزاری نمایشگاه عکس به نمایش گذاشته شود افزود: دانشجویان باید تحقیق و پژوهش از واقعیت‌های جنگ تحمیلی و ایمان و اعتقاد راسخ بسیجیان رهرو حضرت امام (ره) که در برابر استکبار جهانی و دست نشانده‌های آنان ایستادند، درس زندگی باعزت، شجاعت، ایثار یاد گیرند.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان اردبیل که قبل از حضور در نمایشگاه با امام جمعه شهرستان دیدار داشت بر اهمیت فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و اشاعه آن به فرهنگ جامعه تاکید داشت و خواستار برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها شد.


حجت‌الاسلام سیدسیاح با توجه به اینکه اکثر جوانان، دانشجویان و استادان را الگو قرار می‌دهند گفت: دغدغه مسئولان شهرستان حفظ حریم اسلامی و تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است و حضور استادان در برنامه های فرهنگی و درک صحیح اسلام و دانش اسلامی در کنار آموزش و پژوهش می‌تواند در هدایت دانشجویان، فرهنگ اسلامی جامعه اسلامی و حفظ انقلاب و نظام که سفارش شهدا هم هست مثمر ثمر باشد.





انتهای پیام/

ارسال نظر