صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
حسینی شاهرودی:

برخورد با بانک‌هایی که در پرداخت وام ازدواج سنگ‌اندازی می‌کنند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی باید با بانک‌هایی که از اجرای بخشنامه پرداخت وام ازدواج با سفته و یک ضامن معتبر تمرد می‌کنند، برخود کند.
کد خبر : 410701

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، سیدحسن حسینی شاهرودی با انتقاد از اینکه برخی بانک‌ها به‌رغم بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر پرداخت وام ازدواج با سفته و یک ضامن معتبر هنوز برای پرداخت این تسهیلات دو ضامن از متقاضی طلب می‌کنند، گفت: بانک مرکزی باید با بانک‌هایی که از اجرای بخشنامه پرداخت وام ازدواج با سفته و یک ضامن معتبر تمرد می‌کنند، برخود کند.


وی با بیان اینکه بانک مرکزی  برای برخورد با بانک‌های متخلف ابزارهای لازم را در اختیار دارد و به قانون جدیدی نیازی نیست، افزود: بانک‌ها تمایلی به پرداخت وام ازدواج ندارند به همین دلیل در انجام وظایف خود تعلل می‌کنند.


نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگرچه در موارد متعدد و سنوات متوالی برخی بانک‌ها از بخشنامه‌های بانک مرکزی عدول کرده و به آن عمل نکردند اما بانک مرکزی نیز در برخورد با آنها تعلل کرده است.


شاهرودی اضافه کرد: امیدوارم با رویکرد جدیدی که بانک مرکزی برای اصلاح رویه‌های بانکی در نظر گرفته و تاکید مجلس و دولت بر پرداخت وام ازدواج زمینه ازدواج جوانان تسهیل شود.


وی با بیان اینکه بانک مرکزی نباید از الزام بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج کوتاه بیاید، اظهار کرد: بانک مرکزی باید از تمام ابزارهای خود برای اجرای مصوبه مجلس مبنی بر پرداخت وام ازدواج استفاده کند.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جوانی که در شرف ازدواج است سرمایه دار و سرمایه گذار نبوده و حتی در برخی موارد شغل مناسبی نیز ندارد در این شرایط فرد چگونه می‌تواند دو ضامن برای دریافت وام ازدواج به بانک معرفی کند؟


انتهای پیاام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر