صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس مطرح کرد؛

تحول اساسی در کشور با کاربردی‌سازی علوم در دانشگاه آزاد اسلامی

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه را منبع تأمین نیازهای جامعه دانست و گفت: با ورود دانشگاه آزاد اسلامی در بحث کاربردی‌سازی علوم در کشور قطعاً تحول اساسی ایجاد می‌شود.
کد خبر : 410032

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از همدان، محمدعلی پورمختار در مجمع نمایندگان همدان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی این استان برگزار شد، اظهار کرد: 90 درصد از اختیارات دانشگاه آزاد اسلامی داخلی است.


وی اضافه کرد: غیراز تأسیس رشته و نحوه گزینش‌ها، اگر دانشگاه در همه حوزه‌ها فرادولتی کار کند، از این طریق در مباحث علمی، تربیتی و پژوهشی به یک الگوی پیش‌رو تبدیل می‌شود.


نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نقدی که ما همیشه به وزارت علوم داریم این است که دانشگاه بر جامعه تأثیری ندارد؛ به عبارت دیگر علم دانشگاهی با صنعت بی‌ارتباط بوده و پیوند میان دانشگاه با کشاورزی، علوم انسانی با سبک زندگی سست است.


پورمختار، دانشگاه را منبع تأمین نیازهای جامعه دانست و بیان کرد: با ورود دانشگاه آزاد اسلامی در بحث کاربردی‌سازی علوم در کشور قطعاً تحول اساسی ایجاد خواهد شد.


وی، تأسیس معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در دانشگاه آزاد اسلامی را خواستار شد و تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت هیئت علمی کارآمد و حمایت از مخترعین، مبتکرین و نوآوران، درآمدی چندین برابری آن هم در کوتاه‌مدت نصیب مجموعه خواهد شد.


نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، نقش مدارس سما در تحول آموزش و پرورش کشور را یادآور شد و بیان کرد: اینکه دانشگاه آزاد بنا دارد در حوزه عملیاتی‌سازی سند بنیادین آموزش و پرورش گام‌های جدی بردارد، درخور قدردانی است، بنابراین در این مسیر استفاده از شیوه‌های سنتی همچون سایر مدارس کارایی ندارد و نگاه جدید و تحول خواه می‌طلبد.


انتهای پیام/4078/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر