صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
رئیس شورای اسلامی شهر پرند خبر داد:

آماده‌شدن مسیر 5 هزار و 250 متری در پرند برای آبیاری قطره‌ای فضای سبز

رئیس شورای اسلامی شهر پرند گفت: مسیر 5 هزار و 250 متری را برای آبیاری قطره‌ای فضای سبز آماده کرده‌ایم و امروز نیز به صورت آزمایشی آبیاری در این مسیر صورت گرفت.
کد خبر : 409629

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرداری پرند, فریبا مرادپور از افتتاح پروژه آبیاری قطره‌ای با استفاده از پساب تصفیه‌خانه شهر پرند با هدف احیا و توسعه فضای سبز شهری در سه‌شنبه آینده و با حضور مسئولان شهری خبر داد.


وی با بیان اینکه در هفت ماه اخیر اقدامات قابل قبول و ارزنده‌ای در زمینه فضای سبز شهری صورت گرفته است, اظهار کرد: مسیر 4 هزار متری از میدان بصیرت تا سر بلوار چمران جنوبی را واحد عمران شهرداری پرند در سال گذشته برای آبیاری قطره‌ای فضای سبز لوله‌گذاری کرد و از ابتدای سال جاری نیز با تلاش همکاران‌مان در واحد فضای سبز شهرداری پرند هزار و 250 متر لوله‌گذاری انجام شده و در مجموع مسیر 5 هزار و 250 متری را برای آبیاری قطره‌ای فضای سبز آماده کرده‌ایم و امروز نیز به صورت آزمایشی آبیاری در این مسیر صورت گرفت.


رئیس شورای اسلامی شهر پرند تأکید کرد: مسیر آبیاری قطره‌ای از ورودی شهر تا میدان آزادی ۶ کیلومتر و در سه لاین است که با توجه به مساحت ۷۰۰ مترمکعبی مخزن میدان بصیرت و سه عدد پمپ واقع در این مکان, آب پساب مستقیماً به این مخزن انتقال یافت و از مخزن بصیرت تا ورودی شهر و سپس میدان آزادی این آب پمپاژ شد.


مرادپور یادآور شد: عملیات قطره‌ای‌کردن آبیاری فضای سبز شهر پرند در بلوارهای اصلی و بوستان‌های بزرگ شهر صورت گرفته است. در بلوارهایی مانند آزالیا, جمهوری (حدفاصل فدک تا میدان آزادی), شهدای شمالی و جنوبی, مطهری از میدان سپاه تا سه‌راه پمپ بنزین, بلوار ورودی شهر تا میدان بصیرت در سه لاین, از میدان بصیرت تا میدان آزادی, بلوار حضرت خدیجه(س), بلوار علامه طباطبایی جنوبی و بلوار مزار شهدا و همچنین بوستان‌های اصلی شهر از جمله بوستان شهدای گمنام, پارک نسیم سحر, بینالود, بوستان شهدای هسته‌ای, بوستان‌های محلی توچال, پرسپولیس و سبلان و نیز جنگل مروارید در هفت ماه اخیر لوله‌گذاری برای آبیاری قطره‌ای اجرا شده است.


وی به سایر اقدامات فضای سبز شهرداری اشاره کرد و افزود: در این مدت ارتفاعات مزار شهدای گمنام نیز علاوه‌بر کاشت ۵۲۰ اصله نهال، عملیات آبیاری قطره‌ای آن نیز اجرا شده و همچنین جنگل جنب دانشگاه آزاد پرند نیز با کاشت 3 هزار و 400 اصله نهال به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

برچسب ها: پساب فضای سبز
ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
رضاحسنزاده
13:35 - 1398/05/22
لطفافکرمتروباشین مردم زجرمیکشند ممنون
ناشناس
10:05 - 1398/05/19
سلام خسته نباشید وممنونم برای آبیاری قطره ای فضای سبز لطفا برای رفاه شهروندان پرند مترو را راه اندازی کنید بسیار سپاسگزارم