صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۱ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد؛

تبدیل فرهنگسرای رسانه به پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به تغییر سیاست‌های فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، از تبدیل این فرهنگ‌سرا به پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب و مرکزی برای آموزش خبرنگاران خبر داد.
کد خبر : 409358

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی با گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار گفت: امروز در جامعه از خبرنگار به عنوان یک جایگاه بسیار پیچیده و فنی و حرفه‌ای و علمی نام می‌برند که در حوزه آکادمیک، جایگاه تخصصی به این رشته اختصاص داده‌اند. امروز رفتار با رسانه بحث بسیار مهمی است، مخصوصاً با توجه به تحولات رسانه‌ای که از جمله در فضای مجازی شاهدش هستیم.


وی در مورد اهمیت خبرنگاران در جامعه گفت: خبرنگار حلقه واسطه بین مردم و مسئولان هستند. در جریان پیدا کردن پیکر پاک شهدای منا که یکی از خبرنگاران بااخلاق، آقای حسینی هم در آنجا شهید شدند، اگر خبرنگاران و ارتباط موثر آنها با رسانه‌ها و مردم نبود، معلوم نبود فرایند جست‌وجو و تحویل پیکر شهدای ایرانی، به چه شکل پیش می‌رفت.


رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: افتخار می‌کنیم فرهنگسرایی را با کمک شهرداری تهران و رئیس مرکز ارتباطات به نام فرهنگسرای رسانه داریم. افتخار می‌کنیم که فرهنگسرای رسانه پایگاه تبیین جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب، با هماهنگی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. افتخار می‌کنیم که از ۲۲ مدیر فرهنگی هنری مناطق شهرداری تهران، ۱۵ نفر بطور مستقیم در رسانه‌ها مشغول بوده‌اند یا سردبیر روزنامه بوده‌اند، یا مدیرمسئول بوده‌اند یا مدیر و سردبیر سایت‌های خبری بوده‌اند.


اوحدی گفت: امیدواریم این ارتباط بسیار خوبی که با رسانه‌ها داریم و همیشه یار ما بوده‌اید و نقش بسیار بزرگی در اطلاع‌رسانی برنامه‌های ما به مردم داشته‌اید و در ارتقای سطح کیفی فرهنگ مردم نقش‌آفرین بوده‌اید، این نقش شما مثل گذشته همچنان باکیفیت، برجسته و موثر باشد.


سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال‌های اخیر از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده است


مهدی محمدی نیز در این مراسم گفت: مهم‌ترین اتفاقی که در این سال‌ها رعایت کرده‌ایم، نوع تعامل و نگاهی است که ما و همکارانمان در سازمان فرهنگی هنری به حوزه رسانه و کار حرفه‌ای خبرنگاری داریم.


وی افزود: ما در طول این سال‌ها و به ویژه در یکی دو سال اخیر و مدیریت جدید سازمان، نوع ارتباط و مواجهه‌مان با رسانه‌ها مبتنی بر تعامل، مدارا و یک ارتباط منطقی بوده است.


مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده است، گفت: سازمان فرهنگی هنری هر جا که با نقدی مواجه شده و موضوعاتی که حتی خیلی اندک منصفانه هم نبوده، روش ما و روش ارتباطی ما آگاهی‌بخشی، تعامل مناسب و ارائه توضیح بوده است. هیچ‌گاه ما در هیچ مواجهه‌ای با عزیزانی که در رسانه‌ها فعالیت می‌کردند دچار جدل یا نگاه‌هایی که در برخی از روابط عمومی‌ها وجود دارد نشدیم.


سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی ادامه داد: با کسب اجازه از اوحدی این را بگویم که در آینده هم به همین شکل است و ما در فضای ارتباطیمان با رسانه‌ها، هیچ وقت به سراغ روش‌هایی غیر از روش‌های فرهنگی و ارتباطی و روش‌های مرسوم حرفه‌ای، نخواهیم رفت.


مدیرکل روابط‌عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه کرد: این نگاه در همه ارکان سازمان فرهنگی هنری وجود دارد؛ چرا که این سازمان، خود یک رسانه است و همه اجزای آن به نوعی درک رسانه‌ای دارند و حدود دو هزار و چند صد نفری که در این سازمان مشغول به خدمت هستند، به نوعی یا سابقه خبرنگاری دارند یا آگاهی مناسبی از روزنامه‌نگاری و فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ای دارند.


تهران باید از شهرِ سازه‌محور به شهرِ انسان‌محور تغییر کند


غلامحسین محمدی هم در این مراسم گفت: امیدواریم در مسیر آنها، مسیری که بیان حق، و عمل به حق است، فعالیت کنیم. در شهرداری تهران و همه بخش‌هایی که متولی اطلاع‌رسانی و روابط عمومی هستند، شاهد شکوفایی نیروهای جوان و با انگیزه‌ای هستیم که در این مسیر گام بر می‌دارند.


وی افزود: شهرداری تهران در دوران مختلف فعالیت خود، تجارب کار با رسانه‌ها و خبرنگاران را داشته است. زمان‌هایی که برنامه‌های شهرداری از جنس سازه‌ای و عمرانی بوده، انتظار می‌رفته تا خبرنگاران در پوشش آن در قالب گزارش عملکرد نقش جدی ایفا کنند. اما زمان‌هایی که ما در شهرداری تهران نیاز به تغییر رویکردها داریم، نقش رسانه متفاوت خواهد شد.


مشاور شهردار و مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران ادامه داد: اگر فعالیت شهرداری تهران پس از انقلاب را به دو دسته دهه اول و دهه‌های دوم تا چهارم تقسیم کنیم، نقطه تمایز فعالیت‌های شهرداری در این دو دوره، در منابع درآمدی و عملکری شهرداری است. در ۱۰ سال ابتدایی پس از انقلاب، شهرداری‌ها رسمی نشده بودند و از بودجه دولت ارتزاق می‌کردند. بعد از آن، شهرداری‌ها آرام‌آرام مستقل شدند.


مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران افزود: بنای امروز شهرداری که مبتنی بر درآمدهای عموماً غیرپایدار است، در ۳۰ سال اخیر گذاشته شده و در تمام این سال‌ها شهرداری تهران با درآمدهای ناپایدار اداره می‌شود که این درآمدها به توسعه شهر ضرباتی وارد کرده است.


وی ادامه داد: ما در شهرداری مجبوریم با فروش تراکم، فروش زمین و فروش امکاناتی که می‌تواند در دست مردم و برای استفاده از عموم باشد، شهر را اداره کنیم. این روند قابل ادامه نیست. نمی‌دانم چند درصد از شما رمان «رهش» نوشته رضا امیرخانی را خوانده‌اید. در این کتاب امیرخانی شرحی از وضعیت امروز تهران آورده و آن را این‌گونه بیان کرده که اگر بخواهیم این روند را ادامه دهیم، زندگی و کیفیت آن را از دست می‌دهیم.


محمدی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته، همه در پی آن بوده‌اند که این رویکرد را تغییر بدهند، گفت: همه می‌خواهند رویکرد از کمی‌گرایی به کیفی‌گرایی تغییر کند؛ تهران از شهرِ سازه‌محور به شهرِ انسان‌محور تغییر کند. برنامه‌ریزی برای مردم، به برنامه‌‌ریزی با مردم تغییر کند و شهری که محلات در آن هویت ندارند، به شهر محله‌محور تغییر پیدا کند.


وی ادامه داد: این روشی است که در همه‌ جای دنیا پیش برده‌اند و موفق هم شده‌اند که شهرها را تبدیل به محیطی برای زندگی انسان‌ها کنند. این اتفاق نیاز به تغییر گفتمانی دارد. من فکر می‌کنم بزرگترین شریک شهرداری در پارادایم‌ شیفت یا تغییر گفتمان، رسانه‌ها هستند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر