صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴

برای شرکت در مراسم تشیع پیکر حجاج جان‌باخته در منا، روحانی سفر نیویورک را نیمه‌کاره می‌گذارد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با نیمه تمام گذاشتن سفر نیویورک، برای حضور در مراسم انتقال و تشییع پیکر حجاج کشورمان که در حادثه اخیر منا جان باختند، به تهران بازمی‌گردد.
کد خبر : 40907

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری با اعلام این خبر اظهار کرد: دکتر روحانی از لحظه ورود به نیویورک و اطلاع از حادثه منا، پیگیر وضع حجاج عزیز جان‌باخته و مصدوم کشورمان در این حادثه غم‌انگیز بود و مرتبا در تماس با معاون اول خود و نیز مسئولان ذی‌ربط، گزارش عملکرد دستگاه‌های مرتبط را پیگیری کردند.


پرویز اسماعیلی گفت: رئیس‌جمهوری همچنین در بدو ورود به نیویورک به وزیران امور خارجه، ارشاد، راه و شهرسازی، کشور، بهداشت و به‌ویژه سازمان حج دستور داد تا با تشکیل ستادی هماهنگ، نسبت به انتقال هرچه سریع‌تر پیکر قربانیان به میهن اسلامی و مداوای آسیب‌دیدگان حادثه اقدام کنند.


وی خاطرنشان کرد: علیرغم کارشکنی‌ها و تعلل مقامات سعودی، در نتیجه تلاش‌های صورت‌گرفته، نخستین گروه از پیکرهای حجاج عزیز کشورمان که در حال انجام مناسک حج ابراهیمی، لباس احرام و در سرزمین منا قربانی شدند؛ روز سه‌شنبه به کشورمان منتقل خواهد شد و به همین دلیل رئیس‌جمهوری با لغو تعدادی از برنامه و دیدارهای پیش‌بینی شده خود در سازمان ملل، بعد از ظهر دوشنبه به وقت نیویورک، آمریکا را ترک خواهد کرد.


به گزارش آنا،‌سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرد: تعداد جان‌باختگان حادثه رمی جمرات مِنا تا ساعت 19:10 روز یکشنبه 5 مهر 169 نفر است.


رئیس سازمان حج و زیارت تعداد مفقودان حادثه منا را نیز تا ساعت 19:10 روز یکشنبه 5 مهر، 307 نفر اعلام کرد.


وی گفت: 48 نفر نیز در بیمارستان‌ها همچنان مجروح هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر