صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴

اوج‌گیری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

گرامیداشت هفته دفاع مقدس همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی با موضوع دفاع مقدس، تجدید میثاق با شهدا و ... در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به اوج خود رسیده است.
کد خبر : 40906

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم بزرگداشت سالروز عملیات ثامن‌الائمه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت با حضور استادان و کارکنان دانشگاه در محل سالن جلسات اداری دانشگاه برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد مینودشت که خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس است، با تجلیل از رشادتها و ولایت مداری رزمندگان، ایثارگران و شهدای گرانقدر به توضیح اهداف شوم دشمنان انقلاب در عملیات ثامن‌الائمه پرداخت.


مهندس علیرضا امینی افزود: در عملیات ثامن‌الائمه رزمندگان اسلام با توکل به خدا، مقاومت مردم و رهبریهای پیامبرگونه امام راحل (ره) توطئه‌های دشمنان را در نهایت خفت و خواری متلاشی و برای همیشه درس بزرگی را از رزمندگان ما گرفتند.


وی با توجه به اینکه ملت ایران همان ملت خالق ثامن‌الائمه است، افزود: ملت ایران دیروز با حماسه خود در عملیات ثامن الائمه حقانیت، ثبات و قدرت جمهوری اسلامی را نزد جهانیان جلوه‌گر ساخت و امروز نیز با تمام توان در صحنه‌های مختلف برای پاسداری از اسلام و انقلاب حضور می‌یابند.


امینی اظهار کرد: امروز ما وظیفه داریم با الهام از فرهنگ اسلامی و ولایی با تبعیت از مقام معظم رهبری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا پاسداری و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.


وی افزود: تا زمانی که در مسیر ولایت و رهبری حرکت کنیم آسیبی به این مملکت نخواهد رسید.


دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در هفته دفاع مقدس


هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و دلاورمردی‌های شهدا و رزمندگان ملتی است که تا ابد یاد پر افتخارشان بر صفحه سپید روزگار و در تاریخ اندیشه‌ها با عزت و عظمت و ابدی و سرمدی خواهد ماند. تقارن سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس فرصت مغتنم و مناسبی است تا با تجدید بیعت با آرمان‌های بلند شهدا، برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش تلاش کنیم.


در همین راستا و به پاس رشادت ها و از خودگذشتگی های دلاورمردان و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی، دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برنامه‌های متنوعی را ویژه هفته دفاع مقدس در این هفته برگزار کرد.


عطر افشانی و گلباران مزار مطهر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس دانشگاه، با حضور هیات رئیسه و کارکنان واحد گناباد و شرکت در مراسم نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه شهرستان و نیز حضور دکتر حسن زاده رئیس و کارکنان پایگاه شهید محمدی ثانی واحد در مراسم صبحگاه مشترک ادارات و نهادهای شهرستان از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در هفته دفاع مقدس بود.


در اقدامی دیگر و باز هم در هفته دفاع مقدس، پایگاه مقاومت شهید محمدی ثانی کارکنان واحد گناباد در مراسمی از رشادت های علی اکیر محمدی ثانی دانشجوی رشته معارف اسلامی واحد که در تاریخ 7/4/1366 در عملیات کربلای ده در بانه به درجه رفع شهادت نائل گشت و همچنین از کارکنان ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی گناباد تجلیل بعمل آورد.


در این مراسم که در محل مسجد دانشگاه و با حضور هیات رئیسه و کارکنان بسیجی واحد و همچنین حجت الاسلام احمدی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد برگزار می گردید. ناصر یعقوبی اول مسئول پایگاه مقاومت شهید محمدی ثانی کارکنان واحد گناباد گزارشی را از برنامه های انجام شده این پایگاه در طول هفته دفاع مقدس ارائه داد.


یعقوبی سپس متن پیام مقام معظم رهبری در ارتباط با فاجعه منا را قرائت کرد. مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان هم گفت: با نگاه به حادثه عظیم هشت سال دفاع مقدس نکات بسیار ارزنده و ارزشمندی را بدست می آوریم. احمدی به دشمنی های استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: می بایستی جوانان را از نقشه های شوم و دشمنی استکبار آگاه نمائیم.


وی پرداختن به اقتصاد مقاومتی، تولید علم و حفظ روحیه ایثار و جهاد و مقاومت را از وظایفی دانست که اکنون بر عهده و دوش ما است و یادآور شد با ان می توان در برابر نفوذ دشمن ایستادگی کرد.


با توجه به حادثه تلخ منا و کشته شدن حجاج ایرانی، تعدادی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در تجمع اعتراض آمیزی که به همین مناسبت در حوزه علمیه امام رضا (ع) شهرستان برپا شد شرکت کرد.


واحد آزادشهر رنگ و بوی دفاع مقدس گرفت
به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاهی با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره دوران هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر برگزار شد. این نمایشگاه که با همت و همکاری دفتر فرهنگ اسلامی، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی در محوطه دانشگاه برپا شد و با حضور دکتر کاظم شریعت نیا رئیس واحد آزادشهر، معاونان، مدیران و جمعی دیگر از مسئولان واحد آزادشهر در مراسمی افتتاح شد.


شریعت نیا در حاشیه این مراسم با قدردانی از برپا کنندگان این نمایشگاه و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با توجه به حوادث اخیر سرزمین منا، گفت: عید قربان امسال شاهد فجایع ناگواری بودیم که این مسئله باعث تاسف و اندوه همه مردم دنیا به ویژه مسلمانان شد.


رئیس واحد آزادشهر تاکید کرد: به عنوان یک عضو دانشگاهی و دیگر همکاران خود از واحد آزادشهر با محکوم کردن این فاجعه دردناک، تقاضای بازنگری اصولی در مدیریت حج و مناسک آن از سوی روسای کشورهای اسلامی هستیم.


سپس رئیس واحد آزادشهر که تعدادی از مسئولان دانشگاه نیز وی را همراهی می‌کردند با حضور در منزل خانواده دو شهید میرعرب از رشادت، فداکاری و صبر والدین این دو شهید والامقام قدردانی و تجلیل کردند.


شریعت نیا در این دیدار وجود شهیدان را مایه برکت و آبروی نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: با الگو قرار دادن شهیدان،جانبازان و رزمندگان راه حق در عرصه علم و دانش از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.


بعد از این دیدار و در پایان، رئیس و همراهان با حضور در مزار شهدای گمنام شهرستان آزادشهر با قرائت فاتحه و غبارروبی گلزار این شهیدان به تجدید میثاق با آنان پرداختند.


برگزاری هفته دفاع مقدس در مشگین شهر


مراسمی به همت دفتر فرهنگ اسلامی، بسیج دانشجویی خواهران و برادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر، بسیج هنرمندان شهرستان مشگین شهر و با حضور سرهنگ پورمند فرمانده سپاه ناحیه مشگین شهر، سرهنگ دشتی مسئول بسیج هنرمندان استان اردبیل، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان مشگین شهر، روسای ادارات، شعرا، کارکنان، استادان، دانشجویان واحد مشگین شهر، خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان، رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.


در این مراسم سرهنگ پورمند فرمانده سپاه ناحیه مشگین شهر از تلاش‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین شهر مبنی بر گرامیداشت یاد شهداء و امام شهداء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری مراسمات فرهنگی و برگزاری یادواره شهداء در جامعه دانشگاهی واحد مشگین شهر قدردانی کرد.


از دیگر برنامه‌های برگزار شده در این مراسم، شعرخوانی شعرای مذهبی شهرستان، اجرای سرود از سوی دانش‌آموزان بسیجی پایگاه مقاومت شهید قاضی به مناسبت هفته‌دفاع مقدس بود و در پایان مراسم از رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و کارکنان ایثارگر واحد مشگین شهر تجلیل به عمل آمد.


در پایان مراسم جامعه دانشگاهی واحد مشگین شهر با ابراز همدردی با خانوادهای عزادار حادثه منا با شعارهای مرگ بر آل سعود خائن، مرگ بر آمریکا ومرگ بر اسرائیل اعلام انزجار کردند.


دیدار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با خانواده شهید یگانه


مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین آغاز سال تحصیلی جدید به توجه به قبولی 2 نفر از فرزندان شهید یگانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در سال جدید، با حضور در منزل شهید یگانه با خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کردند.


در این دیدار که با هماهنگی ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ترتیب یافته بود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاداسلامی استان آذربایجان غربی، امنیت موجود در کشور را مدیون خون شهدا و رشادت‌های ایثارگران دوران دفاع مقدس دانست.


حجت‌الاسلام کیومرثی افزود: این ثبات و امنیت مدیون بصیرت و تدابیر رهبر فرزانه انقلاب و همدلی و همزبانی مردم آگاه و همیشه در صحنه ایران و همچنین رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و آزاده‌های دلاور است که با نثار خون خود پاسدار شرف، امنیت و تمامیت این مرز و بوم هستند.


در این دیدار خانواده شهید یگانه خاطراتی از آن شهید والا مقام بیان کردند و در پایان این دیدار با اهدای لوح و هدیه از طرف دانشگاه آزاد اسلامی برای یادبود از خانواده آن شهید تجلیل به عمل آمد.


بازگویی خاطره‌های دفاع مقدس بر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج



در ایام باشکوه هفته دفاع مقدس و به همت بسیج دانشجویی واحد کرج، جمعی از مسئولین، استادان، کارکنان و دانشجویان با حضور بر مزار شهدای گمنام این دانشگاه بار دیگر با آرمان والای شهدای گرانقدر دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.


در این مراسم حاج حمید پارسا از یادگاران هشت سال دفاع مقدس با بازگویی خاطراتی از آن دوران باشکوه یاد و خاطره رشادت‌ها، دلاوری‌ها و از خود گذشتگی‌های همرزمان شهید خود را زنده کرد.


دکتر بهروز میرزا رئیس واحد کرج، معاونین، روسای دانشکده ها و مدیران اجرایی و آموزشی این دانشگاه نیز با حضور در این مراسم با گرامیداشت مقام شامخ شهدا فاتحه ای به ارواح طیبه این شهدا نثار کرده و سال تحصیلی جدید(95-94) را با یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس آغاز کردند.


دیدار دانشگاهیان واحد گچساران با خانواده سه شهید دفاع مقدس


دانشگاهیان واحد گچساران با خانواده ی سه شهید دفاع مقدس دیدار و با اهداء لوح و دسته گل از آنها تجلیل کردند.


مادر شهید حسین پرورش که در روستای چهار بیشه زندگی می‌کند گفت: فرزندم یک روز پس از ازدواج قصد رفتن به جبهه را داشت. می خواستم مانع وی شوم، اما آنقدر شور الهی در سر داشت که یک لحظه هم نمی شد مانع وی شد.


این مادر شهید گفت: در هنگام اعزام فرزندم شهیدم به جبهه، پدرش حتی یک لحظه آرامش نداشت و با توجه به عشق و علاقه ای که به حسین ابراز می کرد شبها تا صبح بیدار بود و می گفت: نمی توانم فرزندم در جبهه بیدار باشد و من در محل آرام استراحت کنم.


وی بیان کرد: اما زمانی که خبر شهادتش را به او دادند، خداوند آن چنان صبر و سکینه ای به او عطا کرد که همه در تعجب مانده بودند.


بعد از این خانواده شهید در محله کارکنان دولت دیدار با خانواده شهید جعفر سجده ای انجام شد.


پدر شهید سجده ای گفت: در هر مقری که عملیات می شد شهید جعفر حضور داشت و برایش فرق نمی کرد که گردان عملیات کننده از چه استانی باشد و فقط می گفت دنیا برایم کوچک شده و می خواهم به دیدار معبود بشتابم.


خانواده شهید علی فتح شفیعی در محله باغ فردوس، سومین خانواده شهیدی بود که با آغوش گرم و صمیمی دانشجویان بسیجی، کارکنان و اعضای هیات را پذیرفتند.


پدر شهید شفیعی می‌گفت: فرزندم پانزده سال داشت که به شهادت رسید. خستگی برایش معنی نداشت و همیشه برای صله ارحام ارزش خاصی قائل بود.


خواهر این شهید بزرگوار تصریح کرد: من دوازده سال داشتم که برادر به شهادت رسید اما همانند یک معلم دلسوز داستان وفاداری مسلم بن عقیل را برایم تعریف می کرد و می گفت: همه این بزرگان جان خودشان را فدا کردند تا زنان و دختران مسلمان به احکام اسلامی پایبند باشند و در راس آن، حجاب خود را حفظ کنند.


وی افزود: در فاصله چند روز حدود پنج نفر از بهترین و مومن‌ترین بستگان نزدیکمان به فیض عظمای شهادت رسیدند.


مقید بودن به نماز اول وقت، شور الهی، تاکید بر رعایت حجاب و عفاف، صله ارحام و همچنین حمایت بی چون و چرا از ولایت فقیه از جمله مطالبی است که این خانواده‌ها از سجایای اخلاقی فرزندانشان بیان می‌کردند.


نشست بصیرتی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان برگزار شد


به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه ولایت کارکنان و اعضای پایگاه مقاومت شهید صالح واحد استهبان اقدام به برگزاری نشست بصیرتی کردند.


با حضور حاجی محمدی مسئول بسیج کارکنان ادارات شهرستان استهبان، رئیس، مسئولان و کارکنان دانشگاه نشستی با عنوان وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی در سالن سمعی و بصری دانشگاه برگزار شد.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با تبریک ایام دهه ولایت و هفته دفاع مقدس با ارائه گزارش مقایسه‌ای و آماری از نیروها و تجهیزات نظامی ایران و عراق در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در رابطه با فتنه 88، دشمن شناسی و توطئه‌های آمریکا با هدف اسلام ستیزی و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی سخنرانی کرد.


محمد علی شیبانی از جمله توطئه‌های استکبار جهانی آمریکا را، راه‌اندازی جنگ‌های منطقه‌ای و داخلی و دخالت در امور سیاسی کشورهای اسلامی، ایجاد تفرقه و نفاق بین مسلمانان به منظور تضعیف مذهب تشیع، حمایت از گروه‌های مختلف تروریستی ورژیم صهیونیستی اسرائیل و مقابله با گروه‌های اسلامی و سرکوب مقاومت‌های انقلابی در نقاط مختلف جهان نام برد.


شیبانی افزود: ایمان، ایثار و ازخود گذشتگی از عوامل مهم پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی بود و همین عوامل نیز موجب عزت و سرافرازی اسلام، انقلاب و ایران شده است .


در پایان این نشست کلیپ های وصال دوست، امربه معروف و نهی از منکرو حجاب و عفاف با موضوعات دفاع مقدس، فریضه الهی واجب و تهاجم فرهنگی پخش شد. از نکات برجسته در کلیپ های پخش شده می توان از بیان فرمایشات و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری و تصاویر زیبا و به یاد ماندنی از صحنه های ایثار، اخلاص و جان فشانی های بسیجیان و رزمندگان نام برد.


شرکت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در مراسم غبارروبی مزار شهدای شهر بوکان


به مناسبت هفته دفاع مقدس و به پاسداشت ایثارگری شهدای هشت سال دفاع مقدس دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در مراسم معنوی غبارروبی از مزار شهدای این شهر شرکت کردند.


مسئول شجره طیبه صالحین سپاه بوکان گفت: دفاع مقدس، دفاع اسلام در برابر کفر بود و این دفاع را کسانی انجام دادند که دارای روحیه شهادت طلبی و ایثار بودند.


ماموستا شریفی افزود: دفاع مقدس موجب بروز تحولات بزرگی در حوزه قدرت ایران شد و امروز انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا توازن قدرت استکبار جهانی را بر هم زده است.


در پایان دانشگاهیان با ادای احترام در مزار شهدا، با آرمان های والای شهدای گرانقدر، امام شهداء و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تجدید میثاق کرده و با نثار فاتحه و اهدای گل، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.


دومین روز از هفته دفاع مقدس برنامه افتخار کوچه‌ها، آبروی محله‌ها با حضور فرمانده سپاه بوکان،مسئولان شهرستانی، جمع کثیری از خانواده معظم شهدای بوکان، اساتید، کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاه در کوچه شهید عثمان نصری برگزار شد.


همچنین همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی این شهرستان که رأس ساعت ۸ صبح در سالن سوم خرداد این شهرستان برگزار شد شرکت کردند.


در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، سرهنگ علیرضا مظاهری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بوکان با پاسداشت حضور بسیجیان جان برکف در این مراسم، هفته دفاع مقدس را بسیار مقدس و این هفته را مایه خیر و برکت و سرافرازی ایران و آن را دلیلی بر اثبات اقتدار کشور دانست و گفت: دشمن باید بداند که ما همیشه در صحنه‌ایم و خواهیم بود.


وی افزود: در طول ۸ سال جنگ تحمیل جوانان ایران اسلامی در مقابل تهاجم و جنگ سخت دشمنان ایستادگی و جانفشانی کردند و امروز شاهد توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم.


فرماندار شهرستان بوکان بعنوان سخنران بعدی مراسم گفت : افتخار این دفاع اسلامی که در انتهای آن حتی یک وجب از خاک این مرز وبوم کم نشد متعلق به تمام کسانی است که آبی پوش بودند وآسمانی .


جمال خسروی افزود: هفته دفاع مقدس یعنی بازسازی و مرور خاطرات تلخ و شیرین دفاع ملتی که همیشه خواهان زندگی آبرومندانه بوده است.


فرماندار شهرستان بوکان گفت: هیچ یک از دشمنان انقلاب اسلامی یارای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارند .


برنامه «افتخار کوچه‌ها، آبروی محله‌ها» در بوکان به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوکان با توجه به رشادت‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس توسط جوانان ایران اسلامی به انجام رسید، گفت: مردم انقلابی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس با نثار خون و جان و مال خود از حیثیت نظام و انقلاب دفاع کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک این کشور به دست بیگانگان بیفتد.


انور ضیائی افزود: صدام با یک برنامه ریزی دقیق که استکبار جهانی طراح آن بود در 31 شهریور 59 مرزهای ایران اسلامی را از هوا و زمین آماج حملات ددمنشانه خود قرار داد تا بتواند در ایران نفوذ پیدا کند ولی جوانان ایرانی با رشادت و جان فشانی خود مانع از این نفوظ شدند و دشمن را هشت سال زمین گیر و بعد وادار به فرار کردند.


وی ادامه داد: امثال شهید نصری‌ها که برای انقلاب افتخار آفریدند از همین کوچه پس کوچه ها وارد جبهه‌های جنگ شدند و با ایمان راسخ خود در مقابل استکبار ایستادند و در آخر با خون سرخ خود انقلاب را از گزند و نفظ دشمنان محفوظ کردند.


ضیائی اظهار کرد: امثال شهید نصری‌ها سند پرافتخار کشور هستند که اجازه هیچ گونه نفوذی را به امریکا و دشمنان دیگر انقلاب اسلامی ندادند.


یادواره شهدا، باعث بیداری انسان‌ها می شود


یادواره شهدای دانشجو، گمنام، جهادگر و بهداشت و درمان با حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس، دانشجویان از سوی پایگاه اداری شهید مطهری واحد گچساران در جوار گلزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی برگزار و از خانواده های شهدا تجلیل شد.


امام جمعه موقت گچساران اذعان کرد: فلسفه یادواره شهدای عزیز این است که ما در گذر زندگی روزمره در بسیاری اوقات از نمادهای معنوی و فرهنگی فاصله می‌گیریم، بنابراین یادواره‌ها باعث بیداری انسان‌ها می‌شود و آنها را به خدا نزدیک می‌کند.


حجت الاسلام پرویز خواجه‌زاده قدردانی از ایثار و فداکاری شهدا و خانواده آنها را یک وظیفه ی مهم دانست و گفت: قدردانی ازهم کیشان و کسانی که به ما خدمت صادقانه کرده اند و به ویژه تجلیل از شهدای والامقام که ارزش خدمت شان از همه بیشتر است، سپاسگزاری به درگاه حضرت باریتعالی است.


وی با تاکید بر پاسداشت انسان های به خدا پیوسته خاطر نشان کرد: شهدا در میان کسانی که به این مرز و بوم خدمت کرده اند، بالاترین نشان خدمتی نصیب شان شده است و چون جان شریف خود را برای حفظ کیان اسلامی فدا کرده اند، برای همیشه تاریخ ما را مدیون خویش کرده اند.


خواجه زاده تصریح کرد: حیات، آرامش، زندگی و آسایش ما مدیون خون پاک شهداست، بنابراین پدر و مادر و یادگاران شهدا احترام ویژه ای دارند و هر کس این عزیزان را راضی کند خدا را راضی کرده است چرا که حضرت حق می فرماید: من موکل شهدا هستم.


معاون فرهنگی و دانشجویی واحد گچساران افزود: این عزیزان به خدا پیوسته برای ایران اسلامی یک تاریخ پر افتخار را رقم زده اند و باعث صدور انقلاب اسلامی عجین شده با فرهنگ جهاد و شهادت به کشور های دیگر شده اند.


همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در مراسمی در نمازخانه جهاد سازندگی به نقش جهاد سازندگی در 8 سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: جهاد سازندگی با حضوری عظیم و گسترده به شکل پشتیبانی مهندسی جنگ، مسئولیت رساندن تدارکات به رزمندگان اسلام و احداث اورژانس و بیمارستانهای صحرایی و غیره را به عهده گرفت و بیشتر فعالیتها در زمینه مهندسی و پشتیبانی جنگ بود.


ضیائی افزود: جهادگران همانگونه که در دوران دفاع مقدس در راستای حفظ و امنیت کشور تلاش و جانفشانی می‌کردند، امروز نیز با حفظ فرهنگ و روحیه جهادی در جبهه تولید و شکوفایی اقتصادی کارهای عظیمی انجام می‌دهند تا این فرهنگ همیشه زنده و پویا باقی بماند.


وی گفت: نیروهای جهاد سازندگی قبل از عملیات و قبل از نیروهای رزمی، وارد منطقه عملیاتی می‌شدند و به ساخت سنگر و هموار کردن زمین می‌پرداختند که به همین خاطر امام خمینی(ره) لقب سنگرسازان بی سنگر را به آنها اعطا کرد.


همایش کوهنوردی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به مناسبت هفته دفاع مقدس


همایش کوهنوردی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در روز پنج شنبه همزمان با روز عید سعید قربان برگزار شد.


این همایش از ابتدای جاده کوهستانی کوه سیر ارومیه شروع تا انتهای قله انجام شد.


این همایش کوهنوردی با حضور کارکنان واحد ارومیه بهمراه خانواده برگزار شد و از ساعت 7:30صبح شروع شد و تا ساعت 9:30 ادامه داشت. در پایان این همایش به تعداد 10نفر از کارکنان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.


گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهربابک


به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و جانباختگان، مراسمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهربابک با حضور منتظری امام جمعه شهرستان، فتاحی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، شریفی فرماندار و جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان واحد برگزار شد.


در این مراسم امام جمعه، نماینده مردم و ریاست دفتر فرهنگ واحد شهربابک که خود از یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند سخنرانی کردند و در پایان از کارکنانی که سابقه خدمت در جبهه و دفاع مقدس داشتند با تقدیم هدایایی قدردانی به عمل آمد.


برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور


به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاهی با همین عنوان با حضور جمعی مسولین ادارات شهرستان نور، بسیجیان، اعضای هیئت رئیسه و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برپا شد.


رئیس دانشگاه آزاد واحد نور دفاع مقدس را برگ زرینی از تاریخ ایران اسلامی اعلام کرد که با رشادت و از خود گذشتگی شهدا شکل گرفته است.


دکتر صدرالدین متولی افزود: در هر جنگی که در طول تاریخ ایران رخ داده، قطعه‌ای از خاک کشورمان جدا می‌شد، اما در جنگ تحمیلی نه تنها یک وجب از ایران اسلامی به دست دشمن نیفتاد، بلکه عزت و آبروی ایران اسلامی پیش از گذشته در دنیا طنین‌انداز شد.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی افزود: دفاع مقدس موجب شد تا فرهنگ شهادت، فداکاری، گذشت، تحمل سختی و امید در دوران دفاع مقدس در کشور ما جاری شود و همچنان جاری باقی بماند.


ایشان هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت های رزمندگان شجاع در عرصه نبرد حق علیه باطل عنوان کرد و افزود: دفاع مقدس موجب ایجاد ظرفیتی برای حیات جاودانه انقلاب ما شد و تضمین و رمز اساسی جاودانگی انقلاب در دفاع مقدس نهفته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور افزود: ولایت فقیه، بسیج، رزمندگان، دانشجویان، عشایر و هر آنکه در دفاع مقدس حضور داشته همچنان در ایران اسلامی وجود دارد و همواره با جانفشانی نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی آمادگی مقابله در برابر تهدیدها و دست درازی های دشمنان را به این مرز و بوم دارد.


برگزاری زیارت عاشورا به مناسبت هفته دفاع مقدس


به مناسبت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یادو خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، مراسم پر فیض زیارت عاشورا به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد.


این مراسم با حضور مسئولان ادارات شهرستان نور، اعضای هیات رئیسه، کارکنان، دانشجویان و به یاد شهدای انقلاب اسلامی و نیز تجدید پیمان با آرمان های انقلاب اسلامی ایران، در مسجد پیامبر اعظم (ص) واحد نور برگزار شد.


دکتر صدرالدین متولی در مراسم زیارت عاشورا که به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد، اظهار کرد: دیدگاه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های مختلف به ویژه توجه به مسایل فرهنگی و انتقال ارزشهای ناب انقلاب اسلامی به دانشجویان و دانشگاهیان همیشه نگاه ویژه‌ای است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نور با بیان اینکه مفاهیم اساسی چون دانشگاه، شهیدان و دفاع مقدس همیشه در هم آمیخته هستند، افزود: خانواده دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان آگاهان جامعه اسلامی همانند دیگر اقشار جامعه دانشگاهی، نقش بسزایی در تبیین ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی و امام راحل دارند.


حاضرین بعد از پایان قرائت زیارت عاشورا در ضیافت سفره صبحانه شرکت کردند. این مراسم به همت بسیج کارکنان، بسیج اساتید و دفتر فرهنگ اسلامی برگزار شد.


گشایش نمایشگاه شهدای حصر آبادان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج


فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی در حاشیه آیین نمایشگاه دفاع مقدس که به مناسبت سالروز حصر آبادان در دانشگاه آزاد واحد خورموج افتتاح شد اظهار کرد: هم دلی و هم زبانی خوبی بین ادارات، نهادها، سپاه و بسیج وجود دارد که حضور درهفته دفاع مقدس بیانگرآن است.


علی غضنفری افزود: سپاه و بسیج اهل حاشیه نیست و باید تمام ادارات و نهادها در خدمت مردم باشند زیرا نظام ما بر خواسته از مردم و نظام متعلق به مردم است.


وی ادامه داد: دانش‌آموزان و دانشجویان با حضوردر جبهه‌ها درس عشق و ایثار فرار گرفتند و دانشجویان و دانش آموزان دیروز معلمان امروز نوجوانان و جوانان ما هستند که فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های آینده انتقال می‌دهند.


غضنفری از اقدامات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج در نامگذاری هرکلاس به نام یک شهید دانشجو تقدیرکرد و افزود: این واحد دانشگاهی در تمام برنامه‌های فرهنگی که در سطح شهرستان دشتی برگزار می‌شود پیشگام است.


وی با توجه به عملیات شکست محاصره آبادان یادآورشد: عملیات بزرگ ثامن الائمه منجر به شکست محاصره حصر آبادان و آزاد سازی بیش از 150 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی شد.


مسئول امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج نیز گفت: در این نمایشگاه تعداد 200 عدد تصویر از رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات شکست حصرآبادان به نمایش گذاشته شده و تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه دارد.


حسین سلیمی افزود: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این واحد دانشگاهی بخش فرهنگی است که در تمام برنامه‌ها پیشتازاست.


وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 43 برنامه مختلف فرهنگی در سطح دانشگاه و شهرستان از سوی این واحد برگزار شد و در سال جاری نیز بیش از 120 برنامه فرهنگی در این دانشگاه اجرا می‌شود.


بیعت دوباره کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با همنشینان ملائک


همزمان با ایام الله هفته دفاع مقدس جمعی از کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بر مزار شهدای گمنام با آرمان های آنان تجدید بیعت کردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ این آیین معنوی با گلاب شویی و عطر افشانی مزار سه شهید آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان همراه بود.


نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع شهدا نزد خداوند گفت: شهدا سرمایه های معنوی و پاسداران اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور هستند.


حجت الاسلام رضا کهساری افزود: به یاد داشته باشیم سرافرازی امروز ایران اسلامی مدیون شجاعت و جانفشانی عزیزانی است که امروز نیز حافظان این مرزو بوم به شمار می آیند.


وی که در مسجد فاطمه زهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی سمنان سخن می گفت در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه انسانی منا اشاره کرد و گفت: فلسفه حج و حضور در حریم امن خانه خدا از واجباتی است که گذر زمان هرگز آن را به حاشیه نخواهد برد و اتفاقات دردناکی نظیر آن چه امسال در منا رخ داد نمی تواند خدشه ای به آن وارد نماید.


کهساری گفت: باید هوشیار باشیم تا به خاطر این اتفاق از نشر مطالبی که ممکن است عقاید مسلمانان را با خدشه روبرو کند پرهیز کنیم.


آیین معنوی گلاب شویی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان هم زمان با قرائت زیارت عاشورا و جلسه اخلاق اداری برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر