صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۲۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴
از سوی عضو هیات علمی واحد شبستر

«شهر شمع‌­ها» و «هوب ­هوب» در حوزه ادبیات داستان منتشر شد

فعال فرهنگی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر دو عنوان از آثار خود را با موضوع ادبیات داستانی منتشر و روانه بازار کتاب کرد.
کد خبر : 40896

رسول جوانعلی­ آذر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در خصوص موضوع این دو کتاب اظهار کرد: هر دو کتاب به زبان سمبلیک و ساده و روان نوشته شده و روایت­گر بخشی از ویژگی­‌های زندگی انسان امروزی است.


عضو هیات علمی واحد شبستر در مورد داستان «شهر شمع‌­ها» گفت: داستان بلند شهر شمع‌ها به زندگی شمع­‌هایی جور واجور با شکل‌ها و رنگ­‌های گوناگون، کوچک و بزرگ، نازک و قلمی یا کلفت و پهن، پیچی شکل یا صاف و دراز و با رنگ­‌های مختلف سفید، قرمز، آبی، نارنجی، صورتی، زرد، خاکستری و ...در شهری آرام و زیبا که با کوه­‌های سرسبز احاطه شده بود، پرداخته است که به دور از دغدغه روشنایی و سوختن، همه دلخوشی­‌شان بهره بردن از تاریکی شب است.


وی در مورد کتاب دوم که عنوان آن را «هوب هوب» نام‌گذاری کرده است، اظهار کرد: سیر داستان کوتاه هوب هوب به موضوع غربت فردی به نام هوب­ هوب پرداخته که در میان انسان­‌هایی زندگی می‌­کند که از داشتن گوش و بینی محروم بوده و قادر به شنیدن صدای پرنده‌­ها و آبشار و استشمام عطر گل­‌ها نیست.


کتاب شهر شمع‌ها در 131 صفحه در قطع پالتویی با قیمت 55000 ریال و کتاب هوب هوب در 54 صفحه قطع خشتی به قیمت 25000 ریال از سوی نشر هنر اول در تبریز منتشر و روانه بازار شده­‌اند.


جوانعلی آذر که به عنوان چهره‌ای فرهنگی و دانشگاهی شناخته می‌­شود، دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث بوده و اکنون دانشجوی دکترا در رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه است.


وی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و جانبازان جنگ تحمیلی بوده و در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی و سیاسی نیز حضور فعال دارد. مدیر اداری و معاون دانشجویی واحد شبستر، مدیر فرهنگی منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت در برنامه­‌های مختلف صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی به عنوان کارشناس فرهنگی و عضو علی البدل شورای اسلامی شهر تبریز بخشی از سوابق وی است.


حضور وی در عرصه نگارش پس از سال­‌ها مطالعه، تحقیق، تجربه و تدریس و حضور در بین جوانان محقق شده و انتظار می‌­رود آثار او با استقبال خوبی از سوی جامعه کتابخوان کشور مواجه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر