ایدهپردازان برای موفقیت در راهاندازی کسبوکار باید به نقاط قوت خود تمرکز کنند
به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، باورهای نادرست از مفاهیم استارتآپ موجب ناامیدی و بعضاً منجربه شکست صاحبان ایده میشود. ارائه صحیح گامهای راهاندازی کسبوکار و تأسیس یک گروه استارتآپ و همچنین از بین بردن باورهای نادرست میتواند نقش مهمی در شکلگیری کسبوکارها ایفا کند.
گامهای مهمی که قبل از اشتغال و شروع کسبوکار باید مورد توجه قرار گیرد بسیار است ولی نکاتی که میتواند صاحبان ایده را به یک کسبوکار مطمئن هدایت کند اشاره میشود. صاحبان ایده و دانشآموختگان باید بدانند که نگرانیشان در رابطه با اشتغال کاملا طبیعی است. کلیه افرادی که بهتازگی از تحصیلات دانشگاهی فارغ شدهاند طبیعی است که بهواسطه اینکه چندین سال در دانشگاه به تحصیل اشتغال داشتهاند دغدغههایی برای اشتغال و شروع کسبوکار داشته باشند ولی ریسکپذیری و اعتماد به نفس لازمه شروع هر کسبوکاری است.
صاحبان ایده و دانشآموختگان دانشگاهی باید نقاط قوت خود را در نظر بگیرند و تمرکز خود برروی آنها قرار دهند. تمرکزگرایی و سرمایهگذاری معنوی بر روی نقاط قوت و اعتماد به داشتهها از رموز موفقیت در کسبوکار است.
نسبت به اینکه چه فضای کاری باعث هیجان ایدهپردازان میشود باید توجه کرد. همچنین مطلوب است دانشآموختگان لیستی از جنبههای مهم شغل ایدهآل خود را تهیه کنند مبنی براینکه آیا بیشتر درآمد مهم است یا شان اجتماعی و وظایف انفرادی ترجیح داده میشود یا همکاری در گروه دارای اهمیت است.
ایدهپردازان سطح علمی خود و گروه خود را مورد ارزیابی قرار دهند و برای ارتقای آن تلاش کنند چراکه این سطح علمی و سواد فنی گروه و افراد است که آنها را بهسمت کسبوکار ایدهآل سوق میدهد. سطح تجربه و مهارت واقعی نیز باید سنجیده شود و واقعیات در مورد میزان تجربه لازم برای ورود به بازار کار در نظر گرفته شود.
درنهایت ایدهپردازان و دانشآموختگان باید شبکههای ارتباطی خود را افزایش دهند و با افرادی که در شغل و کسبوکار مورد علاقه آنها فعالیت دارند ارتباط برقرار کرده و از آنها مشاوره بگیرند.
انتهای پیام/4107/4116/
انتهای پیام/