صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
احمدی‌لاشکی در گفتگو با آنا:

نامزد وزارت آموزش‌وپرورش از شخص رئیس‌جمهور تعهد کمک بگیرد و بعد وزارت را قبول کند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: فردی که برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شود باید از دولت و شخص رئیس‌جمهور تعهد بگیرد و بعد قبول مسئولیت کند.
کد خبر : 407539

قاسم احمدی‌لاشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و اهمیت آن اظهار کرد: مهم نیست چه فردی و از چه گروهی تصدی آموزش و پرورش را به دست می‌گیرد، اما باید مشکلات آموزش و پرورش را بداند و برای برون‌رفت از مشکلات راهکار بدهد.


وی افزود: فردی که برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شود باید از دولت و شخص رئیس‌جمهور تعهد بگیرد و بعد قبول مسئولیت کند؛ چرا که مشکلات آموزش و پرورش به‌قدری جدی است که یک فرد معمولی قطعاً از پس آن بر نمی‌آید و معتقدیم شاید لازم باشد در کنار وزیر یک تیم دقیق، قوی، علمی و کارشناس حضور داشته باشند تا از این مدت به سلامت عبور کند.


آموزش‌وپرورش 10 هزار و 500 میلیارد تومان از دولت طلب دارد


نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت آموزش و پرورش تأکید کرد: کدام وزارتخانه را می‌شناسید که 10 هزار و 500 میلیارد تومان طلبکار از دولت باشد؛ آموزش و پرورش از سال 1382 پول تصحیح اوراق را نداده و بدهی پاداش پایان خدمت سال گذشته کارکنانش سه هزار و 800 میلیارد تومان است.


احمدی‌لاشکی با تصریح اینکه معلم‌های ما انقدر درگیر مسائل اقتصادی شدند که اصول کارشان را گم کرده‌اند، گفت: در مدارس دانش آموزان خوب پرورش نمی‌‌یابند، نمی‌خواهیم زحمت فراوان معلمان را انکار کنیم، اما دانش آموزان را شایسته و در تراز انقلاب اسلامی تربیت نمی‌کنیم.


وی اضافه کرد: چندساعت دانش آموز را در کلاس نگه می‌داریم فارغ از اینکه باید او را بر اساس اعلام سند تحول بنیادین و حیات طیبه تربیت کنیم. چهار ساعت به او درس می‌دهیم و بقیه را با استفاده از موبایل و آموزش‌های غیررسمی آموزش می‌بیند و اینها مسائل جدی است که وزیر آموزش و پرورش باید به آن نگاه آگاهانه داشته باشد.


از یک میلیون دانش‌آموز 670 هزار نفر می‌خواهند دکتر شوند!


نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم در مدارس آموزش  و هدایت درستی برای فرزندانم داشته باشیم و مشاهده می‌کنیم 670 هزار نفر از یک میلیون نفر شرکت کننده در کنکور سراسری، فقط در علوم تجربی هستند که بروند پزشک شوند؛ این نشان می‌دهد ما خوب تدبیر نکردیم.


وی گفت: هیچ کجای دنیا  چنین فضایی را نداریم که معلم باید دکترا داشته باشد، در کشوری مانند ژاپن وقتی سؤال می‌کنیم شما چنددرصد تحصیلات تکمیلی در میان معلمان خود دارید، می‌خندند و می‌گویند مگر معلم نیاز به مدرک بالاتر از لیسانس دارد؟ معلم باید بتواند پیام را در سطح نیاز دانش آموز به او منتقل کند. فردی که مدرک دکترا دارد باید پژوهش و یا در دانشگاه تدریس کند. لذا مسیر را غلط رفتیم و فردی که در رأی آموزش و پرورش قرار می‌گیرد باید بتواند این مسیر غلط را اصلاح کند.


انتهای پیام/4034/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر