صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۴ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت؛

افتتاح سامانه اطلاعات جمعیتی سلامت و بیماری در ایران

اولین سامانه مصورسازی اطلاعات جمعیتی سلامت و بیماری در ایران صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
کد خبر : 407538

 


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، صبح امروز همزمان با برگزاری افتتاحیه دوره آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر در محل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین سامانه مصورسازی اطلاعات جمعیتی سلامت و بیماری در ایران با حضور وزیر بهداشت  افتتاح شد.
افشین استوار در این مراسم در توضیح کارایی این سامانه گفت: در این سامانه، تمامی اطلاعات مربوط به عوامل مرگ و میر، بیماری‌ها و …، به تفکیک استان‌ها، از سال ۲۰۱۶ تا امروز، ثبت شده است که می‌تواند مسیر پیشبرد برنامه‌ها و اهداف وزارت بهداشت در کنترل بیماری‌های غیر واگیر را مشخص کند.
وی افزود: در حال حاضر بیشترین علل مرگ و میر در کشور، ناشی از شیوع چهار بیماری غیر واگیر است که بر اساس آمار بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت، به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیر در کشور، بیشترین آمار مرگ و میر را دارند.
مدیرکل دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت به برنامه‌های این وزارت‌خانه در زمینه کنترل و کاهش بیماری‌های غیر واگیر در کشور، اشاره کرده و افزود: بیش از ۸۰ درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است و به همین دلیل برنامه‌های ویژه‌ای با همکاری سازمان‌های جهانی بهداشت برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر داریم.


وی با تاکید بر عزم بالای وزارت بهداشت برای کاستن از بیماری‌های غیر واگیر ادامه داد: با همکاری تمام بخش‌ها در این وزارتخانه تلاش می‌کنیم برنامه‌هایی برای کاهش این بیماری‌ها تدوین کنیم.


انتهای پیام/۴۰۸۷/


انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر بهداشت
ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
اشکان مهرگان
12:42 - 1398/05/07
سلام. لینک سامانه را نگذاشته اید.