صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
مدیر مرکز فناوری پارک فناوری یزد:

تربیت نسلی موفق منوط به نوآوری در آموزش است

مدیر مرکز فناوری پارک فناوری یزد گفت: برای آنکه فرزندانی موفق داشته باشیم، باید نسلی نوآور تربیت کرده و برای آنکه نهال نوآوری را در جان و روان فرزندان تقویت کنیم لازم است به آن‌ها اجازه آزمون‌ و خطا داد.
کد خبر : 407215

علی‌اکبر قیومی ابرقویی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص افراد موفق و کسب موفقیت در زندگی گفت: همه ما، افراد موفق و سرآمد را در هر حوزه‌ای تحسین می‌کنیم. چراکه موفقیت، ذاتاً مطلوب و شیرین و ستودنی است و درست به همین دلیل و به‌گونه‌ای کاملاً طبیعی و غریزی همه در جستجوی موفقیت هستیم.


وی افزود: درست به همین علت (تلاش همگانی برای موفق بودن) عده‌ای در این میان دکان ساخته و درودیوار شهر، از انواع آگهی‌های رنگارنگ مربوط به دوره‌های آموزشی و سمینارهای موفقیت پرشده است و در هر ویترین کتاب‌فروشی انواع و اقسام کتاب‌های مرتبط با فنون موفقیت یا تجارب انسان‌های موفق را می‌توان یافت.


مدیر مرکز فناوری پارک فناوری یزد اضافه کرد: شاید بتوان در یک‌کلام افراد موفق را کسانی دانست که از توانایی بهتر و بیشتر و بالاتری برای "حل مسئله" برخوردارند. توانایی رویارویی، تحلیل و اقدام برای حل مسئله که مهم‌ترین مهارت لازم برای زندگی در هر شرایطی محسوب می‌شود را می‌توان مؤثرترین عامل موفقیت دانست.


وی اضافه کرد: موفق‌ها کسانی هستند که به مدد اعتمادبه‌نفس، امید، تلاش، توکل، ایمان، قدرت و جسارت یا صفاتی ازاین‌دست، می‌توانند در هر موقعیت، عملکردی بهینه داشته باشند، از فضا و شرایط و امکانات موجود بهترین استفاده را ببرند. تهدیدهای احتمالی را به فرصت تبدیل کرده و از فرصت‌ها به بهترین صورت ممکن استفاده کنند.


قیومی ابرقویی در خصوص افراد نوآور تصریح کرد: می‌توان نتیجه گرفت که افراد "نوآور" انسان‌هایی توانمند در حل مسائل رویارویی خود محسوب می‌شوند. نوآورها سریع‌تر و ساده‌تر از بقیه افراد می‌توانند عملیات لازم برای عبور از موانع را طراحی و پیاده‌سازی کنند.


وی اضافه کرد: نوآوری به‌عنوان یکی از ارکان اصلی توانمندی در حل و تحلیل مسائل و موفقیت نوعی قدرت درونی است که اگرچه در افراد مختلف، متفاوت و دارای شدت و ضعف است اما هیچ‌کس از آن بی‌بهره نیست. باید دانست "نوآوری" مهارت یا عنصری انتقال‌پذیر و تقویت شونده است. منظور آنکه نوآوری را تا حدود زیادی می‌توان آموزش و انتقال داد و یا آن را فراگرفت.


مدیر مرکز فناوری پارک فناوری یزد اهمیت این موضوع زمانی آشکارتر می‌شود که بدانیم متأسفانه علی‌رغم آنکه امروزه هزینه‌های گزافی از سوی خانواده‌ها برای تربیت و آموزش فرزندانشان صورت می‌گیرد اما نظام آموزشی ما به صورتی پرحجم و خلاقیت ستیز طراحی‌شده است و خانواده‌ها نیز با اعمال انواع محدودیت‌ها و تأکید بر آموزش حجم زیادی از مفاهیم و محفوظات به ذهن فرزندان، عملاً چشمه‌های خلاقیت و نوآوری را در وجود آنان می‌خشکانند.


قیومی ابرقویی با تأکید بر اینکه رشد نوآوری به فضایی باز و ذهنی آرام و رها نیاز دارد اضافه کرد:‌ این در حالی است که برخی از والدین برای موفقیت تحصیلی فرزندانشان، از تفریح و تحرک آن‌ها می‌کاهند و با انواع روش‌ها سعی دارند بر دامنه محفوظات (و نه مهارت‌ها) آن‌ها بیفزایند. درست به همین علت برخی از دانشجویان برتر و حتی ممتاز ما از فراگیری مهارت‌های مفید زندگی محروم مانده‌اند.


وی عنوان کرد: برای آنکه فرزندانی موفق داشته باشیم، باید نسلی نوآور تربیت کرده و برای آنکه نهال نوآوری را در جان و روان فرزندان تقویت کنیم لازم است به آن‌ها اجازه آزمون‌وخطا داده و اندک‌اندک آن‌ها رو با مسائل واقعی زندگی و سختی‌های آن مواجه کرد. باید برای آنان فرصت بازی و تفریح فراهم کرده و به آن‌ها مهارت‌های عملی آموخت.


مدیر مرکز فناوری پارک فناوری یزد ادامه داد: به‌صورت جدی و نه تفریحی به آن‌ها ورزش آموخته و نسبت به آموزش هنر و ادبیات بسیار جدی بود زیرا هنر، نقشی تعیین‌کننده در پرورش خلاقیت دارد.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

برچسب ها: موفقیت
ارسال نظر