صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴
شهردار منطقه 22 تهران در گفت‌وگو با آنا:

آب دریاچه شهدای خلیج فارس همچنان از رودخانه کن تامین می‌شود

شهردار منطقه 22 تهران با بیان اینکه هر ساله در فصل زمستان دریاچه شهدای خلیج فارس تهران از طریق رودخانه کن تامین می‌شود، گفت: امکان استفاده از آب‌های سطحی برای پر کردن این دریاچه وجود ندارد.
کد خبر : 40703

قاسم مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در خصوص معضلات زیست‌محیطی شهر تهران و محدودیت منابع آبی و برداشت از رودخانه کن که از اصلی‌ترین رودخانه‌های شهر تهران است برای پر کردن دریاچه شهدای خلیج فارس، توضیح داد: برای پر کردن مخزن دریاچه شهدای خلیج فارس حدود ۸۰ درصد از آب رودخانه کن و مابقی از روان‌آب‌های حوزه میانی و سطحی منطقه استفاده می‌شود.


وی افزود: شهرداری نمی‌تواند برای پر کردن مخزن دریاچه کاملا از آب‌های زیرزمینی و سطحی استفاده کند چراکه این منابع آبی برای کارهای دیگری هم در شهر استفاده می‌شود. با این وجود اخیرا مشارکتی با سازمان آب داشتیم که بر اساس آن قرار شد تا زیرساخت‌ها و شبکه فاضلاب در منطقه 22 ایجاد شود.


شهردار منطقه 22 تهران ادامه داد: بر همین اساس تاکنون 9 مخزن برای جمع‌آوری فاضلاب در منطقه ساخته شده تا بتوانیم از آن برای آبیاری فضای سبز و اقداماتی از این دست از آن استفاده کنیم.


مولایی یادآور شد: بنابراین دریاچه خلیج فارس مانند گذشته از رودخانه کن آبگیری خواهد شد و این کار فقط در زمستان انجام می‌شود زیرا در زمستان آب این رودخانه تا جنوب تهران روان است و کمترین استفاده از آن می‌شود و به همین علت با توافقی که با سازمان آب انجام دادیم می‌توانیم از آب رودخانه کن برای پر کردن دریاچه شهدای خلیج فارس استفاده کنیم.


شهردار منطقه 22 تهران گفت: در صورتی که بخواهیم از آب‌های سطحی و زیرزمینی برای پر کردن مخزن دریاچه شهدای خلیج فارس استفاده کنیم با توجه به مشکلاتی که اکنون در تهران وجود دارد، بیشتر دچار خشکسالی می‌شویم و به همین علت از آب خام فقط برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر