صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴

چاپ مقاله اعضای هیات علمی واحد تهران مرکزی در مجله  ISI 

«عوامل موثر در گسترش زبان و ادبیات فارسی در هند در قرن 16 و 17 میلادی» عنوان مقاله دکتر محمود سید و دکتر حمیدرضا صفاکیش کاشانی، دو عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی در مجله SCIENCE INTERNATIONAL به چاپ رسیده است.
کد خبر : 40618

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمود سید و دکتر حمیدرضا صفاکیش کاشانی، دو عضو هیات علمی گروه تاریخ و باستان‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی واحد تهران مرکزی مقاله خود را با عنوان «عوامل موثر در گسترش زبان و ادبیات فارسی در هند در قرن 16 و 17 میلادی» در مجله بین‌المللی ISI به چاپ رساندند.


محمود سید و حمیدرضا صفاکیش در چکیده این مقاله بیان کرد: «ایران وهند از کشورهای باستانی جهان به شمار می‌روند و مطالعه آثار تاریخی این دو کشور پیوندی عمیق و قدیمی بین این دو کشور را نشان می‌دهد این ارتباطات و پیوندها در عرصه‌های مختلفی چون مطالعات زبانی به ویژه واژگان نگاری و نحو و مطالعات ادبی مانند شعر و داستان و همچنین علوم مختلفی مانند منطق، نجوم و طب را نشان می‌دهد که این ارتباطات و تاثیرپذیری هم‌زمان با تاسیس سلسله صفویه در ایران و گورکانیان در هند افزایش یافت. این دوره را باید نقطه عطفی در راهیابی وگسترش فرهنگ ایرانی-اسلامی در شبه قاره هند دانست. چندین عامل مختلف و هم‌زمان موجب شد تا فرهنگ ایرانی به بخش‌هایی از سرزمین هند راه یابد و شالوده‌های آن در حوزه‌های گوناگون و در نواحی مختلف این سرزمین ریخته شود.


این مقاله در سال 2015 با رتبه ISI در بیست وهفتمین شماره ازمجله SCIENCE INTERNATIONAL در شهر لاهور به چاپ رسیده است .


انتهای پیام/

ارسال نظر