صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۴ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴

جامعه روحانیت مبارز: حاکمان نالایق عربستان باید پاسخگوی فاجعه منا باشند

جامعه روحانیت مبارز با صدور بیانیه‌ای درباره حادثه اسفبار منا اعلام کرد: بی‌شک حاکمان نالایق و بی‌کفایت عربستان باید پاسخگوی مسئولیت ناشناسی و بی‌توجهی به امنیت و سلامت زائران حرم الهی باشند.
کد خبر : 40611

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، جامعه روحانیت مبارز در بیانیه خود اعلام کرده است که امت اسلامی در این ایام تاوان سنگین جنگ‌طلبی، ماجراجویی و زیر پاگذاشتن احکام مسلم اسلامی و پایمال شدن جان و مال مسلمانان بی‌شمار چه در سرزمین وحی و چه در دیگر اماکن اسلامی توسط حکام ضد‌اسلام آل‌سعود را می‌پردازند.


جامعه روحانیت مبارز با هشدار دادن به دولت «ظالم و از خدا بی‌خبر» عربستان تأکید کرده است:انتقام الهی نزدیک است و از ملت بزرگ اسلام می‌خواهد که همه به حبل الهی تمسک کنند و با وحدت و همدلی سایه شوم استکبار، صهیونیزم، حکام خود‌فروخته و ضد‌مردمی و جریان‌های افراطی و ضد‌اسلامی را کنار زنند.


به گزارش آنا، نزدیک به دوهزار نفر از حجاح بیت‌الله الحرام در مراسم رمی جمرات امسال جان خود را از دست دادند. بر اساس اعلام منابع رسمی در بین 136 نفر از حاجیان ایرانی نیز جان باخته‌اند و حدود 103 نفر مصدوم شده‌اند. همچنین از سرنوشت حدود 344 زائر ایرانی هنوز خبری در دست نیست.


از سوی دیگر به‌دنبال دستور حسن روحانی رئیس جمهوری، هیئت دولت عصر روز گذشته (جمعه) نشست ویژه‌ای برای رسیدگی به این فاجعه تشکیل داد و امروز هم قرار است در صورت همکاری مقامات سعودی، هیئتی به سرپرستی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عربستان اعزام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر