اندر احوالات تسهیلات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای اقشار خاص
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بالاخره پس وعده و وعیدهای فراوان بالاخره موضوع کارت بلیتهای مترو و طرح ترافیک خبرنگاری به مرحله اجرایی رسید ولی بهنظر میرسد ساز و کارها و زیرساختهای لازم آن از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای ارائه خدمات مناسب فراهم نشده بود.
از زمان دریافت پیامک آماده بودن کارت بلیت مترو خبرنگاری، سامانه پیامکی که برای مشخص کردن نوع دریافت و ایستگاه مدنظر برای دریافت کارت بلیتها مشخص شده بود از همان زمان اعلام آن بهواسطه مراجعات پیاپی دچار اختلال شد، پس از چندی با کاهش پاسخ خبرنگاران خود به خود این مشکل رفع شد.
اما مشکل بعدی این بود که پس از انتخاب ایستگاهها و مراجعه به ایستگاههای مترو، از سوی مسئولین ذیربط اعلام شد که این پیامک صرفاً از سوی شهرداری تهران ارسال شده و کارتی برای توزیع به ایستگاهها داده نشده است.
این ناهماهنگی همچنان ادامه داشت تا اینکه بالاخره ایستگاههای محل دریافت کارت بلیتهای خبرنگاری براساس پیامکهای ارسالی کارتهای بلیت را دریافت کردند ولی مشکل بعدی از اینجا آغاز شد که وقتی برای استفاده از کارت بلیت به گیتهای ایستگاههای مترو مراجعه میشود گیتها خطای مسدود بودن کارت و یا قرار داشتن کارت در لیست سیاه را به شما اعلام میکرد.
دریافت طرح ترافیک خبرنگاری نیز چندان فرآیند راحتی نداشت زیرا پس از تأیید و ارسال پیامک احراز صلاحیت برای دریافت طرح ترافیک، برخی از خبرنگاران با این مشکل مواجه شدند که در زمانیکه حساب کاربریشان در سامانه «تهران من» دارای شارژ اولیه بود تعرفه خبرنگاری برای آنها محاسبه میشد ولی با تمام شدن شارژ اولیه تعرفه عادی برای آنها به نمایش در میآمد که با پیگیریهای انجام شده مشخص شد کسانیکه اعتبارشان به اتمام میرسید نرخ عادی برای آنها منظور میشد و در صورت شارژ مجدد پس از دو الی سه هفته پول به حساب کاربری باز میگردد.
البته هنوز زمان اعلام شده به اتمام نرسیده تا متوجه شویم مشکلات جدیدی رخ خواهد داد یا خیر ولی این ناهماهنگی و سردرگمی برای حوزه مدیریت شهری پذیرفته شده نیست.
بهنظر شهرداری تهران گمان میکند بهواسطه تسهیلاتی که برای اقشار خاص ارائه میدهد دارد به آنها صدقه میدهد که اینچنین برنامهریزی نشده و بدون اطلاعرسانی کافی مراجعین خود را به اصطلاح قلابسنگ میکند.
آنچه در این میان قابل توجه است این است که این اتفاق برای قشری از جامعه رخ داده که خود پیگیر حل مسائل و مشکلات جامعه است و معلوم نیست در صورتیکه این مشکل برای سایر اقشار جامعه که بعضاً از توان جسمی کافی برای پیگیری مشکلاتشان برخوردار نیستند اتفاق بیفتد چه وضعی خواهد داشت.
شایسته است مدیریت شهری به جز گِلِه و شکایت از شهروندان برای رعایت قانون و ضوابطی که برای آنها مشخص میکند خود نیز زیرساختهای لازم را برای ارائه خدمات فراهم کند تا مراجعینی که بعضاً ممکن است از توان کافی برای پیگیری تسهیلاتی که شهرداری تهران بهعنوان مسئولیت اجتماعی خود ارائه میدهد برخوردار نیستند، دچار مشکل و سردرگمی نشود.
انتهای پیام/4105/
انتهای پیام/