صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴

اقبال شاکری: فعالیت برای پاسداشت فرهنگ ایثار از اقدام‌های ماندگار شهرداری تهران است

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به برپایی همایش ملی «علمداران مقاومت ویژه؛ تجلیل از تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه فرهنگ و ایثار» گفت: فعالیت در پاسداشت فرهنگ ایثار یکی از کارهای ماندگار شهرداری تهران است.
کد خبر : 40596

به گزارش گروه اجتماعی آنا، اقبال شاکری اظهار کرد: حمایت از فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد دستاوردهای اجتماعی بیشتری نسبت به تصدی‌گری شهرداری در این فعالیت‌ها دارد.


وی ادامه داد: از این رو همیشه پیشنهادمان این بود که یکی از کارهای خوبی که شهرداری می‌تواند انجام دهد این است که گروه‌های ارزش‌گرا و ارزش آفرین به ویژه در حوزه‌های فرهنگ ایثار، شهادت، جهاد و مقاومت را شناسایی و از فعالیت‌های آنها حمایت اجرایی و رسانه‌ای شود.


رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه تاثیر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه‌ها 100 درصد بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: البته یکی از کارهای خوب حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز حمایت از فعالیت‌های این نهاد و تشکل‌هاست.


وی در خصوص اینکه مقام معظم رهبری هنگام آغاز به کار دولت فعلی یکی از کارهای بسیار خوب را حمایت از فعالیت‌های خودجوش مردمی به ویژه در حوزه‌های ارزشی برشمردند، تاکید کرد: علت آن نیز این است که این گروه‌ها ارتباط با بدنه جامعه و اجتماع را به خوبی می‌توانند توسعه دهند و مردم نیز بدون دعوت و هزینه در برنامه‌های آنها شرکت می‌کنند.


شاکری با تاکید بر این موضوع که تنها انتظاری که تشکل‌های مردم نهاد دارند نیز این است که مورد حمایت قرار گیرند، گفت: باید محل مناسبی در اختیار این افراد گذاشته شود و برایشان اطلاع‌رسانی مناسبی صورت گیرد. خوشبختانه تاکنون اقداماتی که درحوزه پاسداشت و بزرگداشت ایثارگران انجام شده از کارهای ماندگار شهرداری است.


رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، سردرگمی جوانان، بهم ریختگی محلات و حضور افراد آسیب‌دیده در محلات با حضور و فعالیت‌های گروه‌های ارزشی بسیار کاهش می‌یابد، افزود: پیش از این شاهد نمونه خوبی در کاهش آسیب‌های محلی با حمایت شهرداری تهران بودیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر