صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۸
رضایی در گفتگو با آنا:

پاداش شیرمحمدی نزد فدراسیون جانبازان محفوظ است/ وضعیت انحصار وراثت باید مشخص شود

دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک گفت: پاداش راضیه شیرمحمدی در فدراسیون جانبازان و معلولین به صورت امانت محفوظ است و در صورت نامه انحصار وراثت می‌توانند آن را دریافت کنند.
کد خبر : 405735

هادی رضایی در گفتگو با خبرنگار حوزه پارالمپیک گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره پاداش راضیه شیرمحمدی که پس از فوتش هنوز وضعیت آن مشخص نشده است، گفت: پاداش شیرمحمدی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا 40 سکه بود که با تصمیم وزارت ورزش قرار بر این شد که به هر ورزشکار 3 میلیون تومان بابت هر سکه پرداخت شود که در مجموع 120 میلیون تومان به شیرمحمدی تعلق گرفت.


وی ادامه داد: شیرمحمدی متأسفانه به دلیل اینکه فوت کرد، نتوانست این پاداش را دریافت کند. در حال حاضر تمام پاداش این ورزشکار به صورت کامل در فدراسیون جانبازان و معلولین موجود است و هر زمان که خانواده او نامه انحصار وراثت را از سوی دادگاه دریافت کنند، می‌توانند با مراجعه به فدراسیون نسبت به دریافت این مبلغ اقدام کنند.


دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک اظهار کرد: شیرمحمدی یک دختر پنج ساله دارد و با توجه به اینکه ما نمی‌دانیم قیم او چه کسی است، بنابراین باید طبق قوانین، نامه انحصار وراثت ارائه شود. حتی اگر شخصی در بانک پول داشته باشد و فوت کند، تا زمانی که نامه انحصار وراثت آن شخص از سوی دادگاه به بانک ارسال نشود، در مورد آن پول نمی‌توانند اقدامی انجام دهند. شرایط شیرمحمدی هم به همین صورت است. پاداش این ورزشکار به صورت امانت پیش ما محفوظ است، اما طبق قوانین باید وضعیت انحصار و وراثت این ورزشکار مشخص شود.


رضایی همچنین در خصوص سهمیه پارالمپیک توکیو که از سوی شیرمحمدی به دست آمد، گفت: 6 ورزشکار از ایران در ماده کامپوند و ریکرو می‌توانستند سهمیه کسب کنند که شیرمحمدی موفق شده بود یک سهمیه را به‌دست بیاورد. ما تا فروردین سال آینده وقت داریم که اسامی نفراتی را که می‌توانند به مسابقات پارالمپیک اعزام شوند و از این سهمیه‌ها استفاده کنند، ارائه دهیم. در واقع سهمیه‌هایی که ورزشکاران به‌دست می‌آورند به شخص خاصی تعلق نمی‌گیرد بلکه برای جمهوری اسلامی است، اما معمولاً کسانی که موفق به کسب سهمیه شده‌اند، برای استفاده از آن همه تلاش خودشان را به کار می‌گیرند تا بتوانند از نظر جسمی در شرایط ایده‌آل باشند و خودشان به پارالمپیک راه پیدا کنند.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر