صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۸

هیل: ایران با پهپادهای خود ابرقدرت منطقه شد

یک نشریه آمریکایی اذعان کرد که ایران تبدیل به ابرقدرت پهپادهای مسلح در منطقه شده است و این توانایی موجب تغییر صحنه نبرد با آمریکا خواهد شد.
کد خبر : 405725

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از هیل، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با تبین دکترین نظامی خود بر مبنای توانایی‌ها و فرصت‌های کنونی در منطقه و جهان توانست به خلق برتری در دفاع از خود دست یابد.


یکی از حوزه‌هایی که نیروهای مسلح ایران توانسته‌اند در آن به برتری جهانی دست یابند، فناوری تولید و به‌کارگیری پهپادهای نظامی است.


تحریم‌های بین‌المللی از سوی سازمان ملل متحد، آمريکا و برخی از کشورهای غربی و همچنين برخی از قوانين صادراتی و قراردادهای بین‌المللی، محدودیت‌های سنگینی را برای ایران ايجاد کرده است اما با این وجود، قطعات و فناوری مورد نياز برای توليد پهپادهای بزرگ دور برد به رغم تحریم‌های اعمال شده عملیاتی شدهاند.


در حال حاضر، ایران قادر به تولید پهپادهای ساخت خود است که می‌تواند به اتحاد نیروهای متحد خود در منطقه کمک کند و در برابر دشمنان این کشور در عراق، اسرائیل و عربستان سعودی بکار گرفته شود.


تهدید هواپیماهای بدون سرنشین ایران محدود به آب‌های ساحلی ایران یا کشورهای همسایه نیست و در حال تبدیل‌ شدن به یک تهدید منطقه‌ای علیه متحدان آمریکاست. متحدان ایران، از نیروهای مردمی در یمن تا حزب‌الله در لبنان، از دانش فنی هواپیماهای بدون سرنشین ایران بهره می‌برند.


دراین‌باره آمریکا مدعی است که حملات هواپیماهای بدون سرنشین به تأسیسات نفتی عربستان توسط گروه‌های طرفدار ایرانی در عراق در ماه گذشته بوده است.


از سوی دیگر حزب‌الله لبنان نیز هواپیماهای بدون سرنشین خود را ارتقاء داده و اکنون به عنوان تهدیدی جدی در جنگ‌های آینده علیه تل‌آویو تلقی می‌شود. سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان از هواپیماهای بدون سرنشین جدید و پیچیده خود خبر داده است که بر اساس یک مدل ایرانی با نام ابابیل و مهاجر است.


در یمن نیز حملات هواپیماهای بدون سرنشین به فرودگاه عربستان سعودی نزدیک مرز یمن، از پهپادهایی استفاده شده که بر اساس نمونه ایرانی ابابیل ساخته شده است.


این برتری نظامی در پهپادها به نظر می‌رسد بتواند توانایی نظامی آمریکا را کم‌رنگ کند زیرا حتی بر حرکات ناو هواپیمابر آمریکادر منطقه خلیج‌فارس نظارت دارد.


به نظر می‌رسد استفاده نیروهای انقلابی منطقه از تکنولوژی پهپادهای ایران به عنوان یک اقدام مهم برای ایران در خلق برتری در برابر تهدیدات آمریكا و متحدانش به شمار می‌رود زیرا فناوری هواپیماهای بدون سرنشین ایران چنان پیشرفته شده است که دیگر می‌تواند به عنوان یک نیروی مستقل در ساختار نظامی این کشور بکار گرفته شود و  و در هر تقابل با ایران باید تهدید هواپیماهای بدون سرنشین این کشور باید مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/4106/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: حزب الله
ارسال نظر