صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس سازمان حج و زیارت: ما وکیل زائر در مطالبه و استیفای حقوق او هستیم

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ما وکیل زائر در مطالبه و استیفای حقوق او هستیم.
کد خبر : 404963

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان در جلسه ستاد منطقه دو مدینه با حضور تعدادی از مجموعه مدیران، انبارداران و خانه‌داران هتل‌های محل اسکان زائران با قدردانی از کیفیت خدمات خادمان مخلص ضیوف‌الرحمن اظهار کرد: تأکید بر تسهیل امور زائران است و باید توجه داشته باشیم که مدت حضور زائران در مدینه بسیار کوتاه است و باید به انتظارات و توقعات آنان به طور جدی توجه شود.


وی اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در انجام صحیح و دقیق وظایف و امور زائران آن است که در این عملیات هر کسی شرح وظایف خود را به طور دقیق بداند، چنان که بسیاری از شما سال‌ها تجربه دارید و با این وظایف به خوبی آشنا هستید.


رئیس سازمان حج و زیارت در این رابطه برای رسیدن به نتیجه مناسب و مطلوب هماهنگی، همکاری، هم‌افزایی و هم‌پوشانی مدیران بخش‌های مختلف فعال در این حوزه را ضرورتی اساسی خواند و گفت: ما زمانی برای هماهنگ شدن نداریم و از 17 تیرماه که زائر وارد شده باید عین خدمات را به بهترین شکل ارائه دهیم و در این میان اگر جایی نقصی باشد شاید خیلی فرصت جبران و ترمیم آن‌ها را برای زائرانی که خدمات کمتر دریافت کرده‌اند، نداشته باشیم، از این‌رو بسیار مهم است حقوق زائر را در زمان خودش بدهیم.


رشیدیان تصریح کرد: ما در تمامی مباحثی که در قراردادها و تفاهمنامه‌ها با طرف‌های عربستانی به جمع‌بندی و امضا رسانده‌ایم، وکیل زائران و مسئول پیگیری و عملیاتی کردن آن‌ها برای زائران هستیم تا عیناً در زمان و مکان خود تأمین شود و در واقع به نوعی حق‌الناس بر گردن ماست.


وی اظهار کرد: اگر جایی از کار اعم از حوزه‌های تغذیه، اسکان و غیره ضعف و نقدی وارد است باید سریع نسبت به حل آن اقدام شود، ضمن آنکه حمل و نقل حجاج ایرانی هم با قراردادهای منعقد، وضعیت خوبی دارد و اتوبوس‌های مناسب و خوبی تأمین شده اما نظارت بر حسن خدمات و تمیزی آنان و اخذ خدمات مناسب از این ناوگان وظیفه ماست زیرا ما وکیل زائر هستیم و او صاحب هتل، شرکت‌های حمل و نقلی و غیره را نمی‌شناسد و طرف او ما هستیم.


رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تلاش همه ما بر آن است که در ارائه این خدمات، شرایطی را ایجاد کنیم که زائران ما در آرامش ذهنی و جسمی اعم از وضعیت مناسب مسکن، تغذیه و حمل و نقل مناسب، زیارت معنوی خود را با فراغ بال پیگیری کند.


انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

ارسال نظر