صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴

مولانا و روزبهان بقلی در شهر کتاب

نشست این هفته شهر کتاب به نقد کتاب «کشف‌الاسرار و مکاشفات‌الانوار» روزبهان بقلی و بررسی تجربیات عرفانی روزبهان اختصاص دارد.
کد خبر : 40461

به گزارش گروه فرهنگی آنا نشست این هفته شهر کتاب به مناسبت روز بزرگداشت مولوی به نقد و بررسی کتاب «کشف‌الاسرار و مکاشفات‌الانوار» روزبهان بقلی و مقایسه‌ی مکاشفات و تجربیات عرفانی مولوی و روزبهان اختصاص دارد.


کتاب «کشف‌الاسرار و مکاشفات الانوار» روزبهان بقلی شیرازی یکی از آثار مهم و منحصر به فرد در زمینه‌ی تجربه‌های عرفانی در تصوف ایرانی ـ اسلامی است که تا کنون تحقیقی درباره‌ی تحلیل تجربه‌های عرفانی وی در این کتاب از سوی محققان ایرانی انجام نشده است. این کتاب در زمره‌ی آثار شگفت‌ عارفان مسلمان ایرانی در دوران طولانی آفرینش‌های ادبی و هنری ایشان است و یکی از برجسته‌ترین آثار در حوزه‌ی بیان شهودیِ معارف الهی و همچنین زندگی‌نامه‌های خودنوشت و رویانوشت‌هاست. این کتاب به تازگی با تصحیح و ترجمه‌ی دکتر مریم حسینی و به همت انتشارات سخن منتشر شده است.


این نشست سه‌شنبه هفتم مهر ساعت ۱۶:۳۰ با حضور مریم حسینی و مریم مشرف در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهر کتاب
ارسال نظر