صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴

لاریجانی در پیامی حادثه دردناک منا را تسلیت گفت/ دولت سعودی توضیحات قانع کننده‌ای به امت اسلام ارایه کند

رئیس مجلس در پیامی با تسلیت جان باختن و مصدومیت جمع کثیری از زائرین بیت‌الله الحرام، تصریح کرد: لازم است چگونگی مدیریت این مراسم عظیم الهی از سوی تمامی کشورهای مسلمان، سازمان همکاری اسلامی و بین المجالس اسلامی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم مطلوب حج اندیشیده شود.
کد خبر : 40409

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است؛


« بسم الله الرحمن الرحیم


بار دیگر در موسم مناسک حج ابراهیمی، شاهد حادثه‌ای ناگوار بودیم که باعث جان باختن و مصدومیت جمع کثیری از زائرین بیت‌الله الحرام شد.


این حادثه غمبار و دردناک، در یوم الله قربان، عید اکبر مسلمین و حین انجام مناسک حجاج درمنطقه منا به وقوع پیوست و روز رحمت الهی را به واقعه‌ای حزن‌انگیز و فراموش ناشدنی برای مسلمانان مبدل ساخت.


دراین شرایط ضرورت دارد امت اسلامی با تدبیر به بررسی علل ناتوانی متولیان برگزاری این مراسم در انجام وظایف خود و قصور صورت گرفته بپردازد تا شاهد وقوع مجدد اینگونه حوادث دردناک نباشیم.


لازم است چگونگی مدیریت این مراسم عظیم الهی از سوی تمامی کشورهای مسلمان، سازمان همکاری اسلامی و بین المجالس اسلامی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم مطلوب حج اندیشیده شود.


آنچه همه ملت‌های مسلمان انتظار دارند آن است که دولت سعودی به وظایف خود با تدبیر و تعهد عمل نموده، ضمن برخورد با مجرمین و خاطیان توضیحات قانع کننده ‌ای در مورد آنچه بر میهمانان ضیافت الهی رفته است به امت اسلامی و جهانیان ارائه دهد.


همچنین ضمن تشکر و قدردانی از نماینده محترم مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر و رئیس محترم سازمان حج و زیارت جناب آقای اوحدی و همه دست اندرکاران که زحمات طاقت‌فرسایی برای رسیدگی به وضع درگذشتگان و مصدومین متحمل شده‌اند، انشاءالله تا به پایان رساندن رسیدگی به امور جان باختگان و مجروحان به بهترین طریق ممکن از پا ننشینند و پیگری‌های لازم را انجام دهند.


اینجانب ضمن عرض تسلیت این حادثه تلخ به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ؛ مقام معظم رهبری؛ امت بزرگ اسلامی، ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار، شفای عاجل حادثه دیدگان و آمرزش درگذشتگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر