صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۸
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان مطرح کرد:

مشکل پیمانکاران برای تکمیل جاده ازنا ـ اراک/ دلیل ازدیاد تردد در این محور چیست؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: دلیل کُندی عملیات اجرای جاده ازنا ـ اراک تخصیص‌ ندادن اعتبار تا سال 96 بود؛ به‌طوری‌که پروژه بدون اعتبار کلنگ‌زنی شده است.
کد خبر : 403681

گروه استان‌های خبرگزاری آنا ـ داوود دهقانی محمودآباد؛ محور ازنا به اراک از محورهای حادثه‌خیز و خطرناکی است که شهروند خبرنگار از این محور گزارشی تهیه‌ کرده و در فضای مجازی آن را منتشر کرده است.


بنا بر حساسیتی که این محور برای شهروندان دارد بر آن شدیم چندوچون این محور را از مسئولان استان لرستان و مرکزی جویا شویم.


مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره آخرین فعالیت‌ها و ساماندهی‌ها در محور ازنا به اراک اظهار کرد: این محور 70 کیلومتر بوده که حدود 35 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان لرستان قرار دارد و چهاربانده‌کردن آن در مجموع 40 درصد پیشرفت فیزیکی کرده است.


رضا خالقی اضافه کرد: نیمی از این محور که در استان لرستان قرار دارد به پیمانکار داده‌ شده و 18 کیلومتر نخست این محور چهاربانده، 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


وی افزود: 18 کیلومتر از این محور که حادثه‌خیز است از زیرگذر مؤمن‌آباد تا انتهای مسیر تقاطعی که به محور دورود- ازنا می‌خورد قرار گرفته و در اولویت است که امیدوارم زودتر به بهره‌برداری برسد.


مدیرکل راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: 11 کیلومتر از این 18 کیلومتر حادثه‌خیز آسفالت و 17 کیلومتر آن نیز زیر‌سازی شده است.


خالقی متذکر شد: برای 35 کیلومتر از این محور که در استان لرستان قرار دارد سه تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی‌شده که پیمانکاران در حال فعالیت هستند.


وی تشریح کرد: این پروژه برای لرستان مهم‌ است؛ به‌طوری‌که در رایزنی با نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شد و با این بینش در حال کار هستیم تا فرایند تکمیل جاده ازنا ـ اراک به پایان برسد.


مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه اعتبارات تکمیل جاده ازنا ـ اراک نقدی نیست، تبیین کرد: اعتبارت این پروژه اسناد خزانه است و با اعتبارات نقدی تفاوت دارد و پیمانکاران پروژه در این باره با مشکلاتی مواجه می‌شوند.


خالقی افزود: با تمام این تفاسیر پیمانکاران پای‌ کار هستند و بنده به‌عنوان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان هر دو هفته یک‌بار بر سر پروژه حضور پیدا می‌کنم.


وی درباره حوادث و تصادفاتی که در این محور به وجود می‌آید، بیان کرد: بنا به گفته مسئولان پلیس راهور اگر تصادف در این محور به وجود می‌آید، بیشتر به‌دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات رانندگی با سرعت غیرمجاز است؛ به طوری‌که حتی سرعت 170 کیلومتر بر ساعت نیز گزارش‌ شده است.


خالقی مطرح کرد: نکته بعدی لزوم تردد رانندگان از محور بروجرد - اراک است؛ اما بیشتر از محور ازنا به اراک استفاده می‌شود؛ به همین دلیل این محور با ازدحام بیشتری مواجه است.


وی با بیان اینکه  کلنگ‌زنی محور ازنا ـ اراک خیلی قدیمی است و احتمالاً  سال 91 کلنگ‌زنی شده است، اظهار کرد:  یکی از پیمانکاران ما قراردادی که برای انجام این پروژه دارد، مربوط به پروژه‌های مهر ماندگار بوده و اگر در این مدت فعالیتی نشده به‌دلیل نبود اعتبار بوده و درواقع از سال 96 برای این پروژه تأمین اعتبار شده است.


انتهای پیام/4117/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر