صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۸

باباخانی ///////////

////////
کد خبر : 403549

س


- در مورد برنامه‌های سازمان ما یک تغییر ساختاری را در ابتدا داشتیم فکر می‌کردیم. الحمدلله دوستان ریل‌گذاری بسیار خوبی را در گذشته انجام داده‌اند. شورای ؟؟؟ سراسر کشور، کانون مداحان سراسر کشور، مجمع کانون‌های ترویجی کشور و اتحادیه انجمن‌های اسلامی. در این چهارتا ریل‌گذاری خوبی را دوستان ما در گذشته انجام دادند. این احتیاج داشت بازبینی شود. یعنی نگاه به مجموعه‌هایی که ایده‌های نو دارند، بسیار مهم بود برای ما. ما یک مرکز مطالعات راهبردی و بررسی تخصصی تعریف کردیم که در حوزه‌های مختلف از مجمع‌های فرهنگی گرفته، هیئات گرفته، حوزه شعر آیینی گرفته، حوزه نوحه، این احتیاج بود که یک جایی باشد، بهترین‌های کشور در آنها در حوزه سیاست‌گذاری به ما کمک کنند. مثلاً دیده شود گروه‌هایی که دارند قوی کار می‌کنند. مطلب دیگر موضوع شناسایی و حمایت از مجموعه‌های موفق در کشور را یک مقدار در دستور کار جدی قرار دادیم، شهر به شهر و استان به استان که محدود به تهران فقط نباشد و همه کشور دیده شود.


در بحث هیئت‌های دانشجویی تعاملی با مجموعه نهاد نمایندگی داریم که آن برنامه بتواند حرفه‌ای شود. ایده‌هایی که وجود دارد ما بتوانیم حمایت کنیم که هم بهتر دیده شوند و هم پخته‌تر دنبال شود.


در حوزه مداحان یک کار مفصل را شروع کرده‌ایم. جریان خیلی مؤثری است، چهره‌های تأثیرگذار در فضای معنویت جامعه بسیار مؤثر هستند. اما توجه کافی به این معنا که در ساماندهی آن کمتر از آن چیزی که لازم بود کار شده بود. با بسیاری از بزرگان ارتباط برقرار کردیم. به‌جای صرفاً انتخابات‌محوری در موضوع این‌جور صنف‌ها موضوع کسوت‌محوری را داریم بها می‌دهیم. کسوت‌ها درواقع رابطه معلم و شاگردی است. این رابطه است که می‌تواند ثبات فرهنگی را برقرار کند و ابتکارات هم به‌نوعی دیده شود. در موضوع نغمه‌سراها و سبک‌سازان، کسانی که در آواهای آیینی دارند کار می‌کنند، احساس می‌کنم خیلی بی‌توجهی شده است و اینها دیده نمی‌شدند. مثل آهنگ‌سازها که دیده نمی‌شوند، خواننده دیده می‌شود. خواننده مشهور می‌شود اما آهنگ‌ساز که تمام زحمت را او دارد می‌کشد، 50 تا 60 درصد زحمت متعلق به آهنگ‌ساز و بقیه اقشار است در صورتی که اسم او یک گوشه زده می‌شود. این را سعی کردیم در موضوع نغمه‌سراها و نغمه‌سازان آیینی در واقع کاری را شروع کردیم که إن‌شاءالله به زودی اثرش در فضای جامعه دیده خواهد شد.


مسئولان هیئات هم از کسانی هستند که دیده نمی‌شوند. مداح دیده می‌شود، سخنران دیده می‌شود، مسئول هیئتی که پول دارد جور می‌کند، این بستر را اصلاً او فراهم کرده، او تشخیص داده که چه کسی بیاید، چه کسی بخواند، کجا بنشیند، فضا چه باشد، یک مدیر فرهنگی است، ما هیئت را مجموعه فرهنگی می‌دانیم و داریم روی آن کار می‌کنیم. مجموعه‌های فرهنگی‌های کشور را هم در واقع شاخص‌ها را به‌صورت جدی داریم شناسایی می‌کنیم، استان به استان داریم روی آن کار می‌کنیم، کسانی که بالاخره یک گوشه‌ای یک حرکتی انجام می‌دهند، لزومی ندارد زیر نظر سازمان تبلیغات باشد. هر مجموعه فرهنگی که ایده نویی دارد، دارد کاری می‌کند، زیر نظر ارشاد است یا زیر نظر جای دیگر است ما داریم شناسایی می‌کنیم، بدون ذکر نام سازمان تبلیغات، ایده‌های‌شان را تقویت کنیم، کمک کنیم که کانون 0400 از این دست است.


س


- 100 درصد. چون مجموعه سازمان ؟؟؟ یک پک کامل است. هم رسانه دارد، هم مجموعه پژوهشی جدی دارد، هم مجموعه ارتباط با مداحان، ارتباط با مبلغان بسیار برقرار است، این تعامل را با نهاد که بحمدلله با حاج آقا رستمی، با آقای ؟؟؟پور و آقایان دیگر برقرار است، در خدمت دانشگاه آزاد اسلامی هم با تمام توان هستیم. هر زمینه‌ای که در ارتقای سطح فرهنگی دانشگاه ما، خصوصاً دانشگاه آزاد اسلامی که شعبه‌های مختلف دارد، واقعاً مجموعه مؤثری است. در ارتقای سطح فرهنگی دانشگاه، با مبلغین و محققین ما و هنرمندانی که می‌توانند در زمینه ارشاد کمک کنند، قطعاً این ارتباط را استقبال می‌کنیم. همین جا هم اعلام می‌کنیم که در خدمت دوستان هستیم که اگر کاری از دست‌مان برمی‌آید انجام دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر