صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴
رئیس سازمان حج و زیارت:

تعداد مصدومان ایرانی منا به 85 تن رسید/ انتقال اجساد قربانیان ایرانی از دوشنبه به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با شناسایی 25 مجروح دیگر شمار مصدومان ایرانی حادثه منا به 85 تن رسید و با هماهنگی های انجام شده از روز دوشنبه اجساد قربانیان به کشور منتقل می‌‌شود.
کد خبر : 40350

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید اوحدی در گفت‌وگوی تلویزیونی با خبر شبکه خبر اعلام کرد: تا ساعت 5 عصر روز گذشته امکان دسترسی به مراکز درمانی را داشتیم و توانستیم 25 مجروح ایرانی دیگر را شناسایی کنیم که این مجروحان اکنون تحت درمان هستند همچنین از بین 85 مصدوم ایرانی 30 نفر در بیمارستان‌های عربستان و 55 نفر در بیمارستان و مراکز درمانی ایران در عربستان بستری هستند و حال اکثر آنان خوب است. بسیاری از مجروحان را رژیم سعودی به شهرهای ریاض، طائف و حجاز منتقل کرده است.


رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تعداد درگذشتگان ایرانی این حادثه نیز همان 131 نفر است که اسامی همه آنان در پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت موجود است، یادآور شد: با مجوزی که اوایل صبح امروز از وزارت حج عربستان گرفتیم چهار گروه برای بررسی میدانی وضعیت جانباختگان و مصدومان ایرانی که اکنون در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند، تشکیل شد و امیدواریم بتوانیم تا پایان امروز یا حداکثر فردا آمار دقیق تری از وضعیت زائران کشورمان اعم از جانباختگان، مفقودان و مصدومان را اعلام کنیم.


اوحدی با بیان اینکه اجساد جانباختگان در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود و با رایزنی وزارت امور خارجه قرار است تشریفات قانونی برای تحویل اجساد آغاز شود. ادامه داد: علت این حادثه استفاده از نیروهای جوان و کم تجربه برای مدیریت مراسم حج امسال بود و هم اکنون بیمارستان‌ها مملو از مجروحانی است که بخشی از آنان به بیمارستان‌های ریاض، طائف و جده منتقل شده‌اند و اداره بیمارستان‌ها و رسیدگی به مجروحان برای دولت عربستان مشکل شده و آشفتگی در بین مسولان عربستان مشهود است.


وی در مورد آخرین وضعیت حجاج ایرانی در منا گفت: فضای تالم و غم در بین حجاج همه کشورها حاکم است و در بین زائران ایرانی بستگان درگذشتگان نیز حضور دارند که عزادار شده اند، امیدواریم با انجام تشریفات قانونی بتوانیم از روز دوشنبه اجساد درگذشتگان این حادثه را به همراه بستگان آنان به کشور منتقل کنیم.


اوحدی همچنین در مورد وضعیت دو نفر خبرنگار واحد مرکزی خبر که مفقوده شده اند نیز گفت: هنوز خبری از وضعیت آنان نداریم و این دو تن همچنان جزو مفقود شدگان هستند.


بر اساس آخرین آمار حدود هزار و 300 نفر در حادثه صحرای منی جان خود را از دست دادند و بیش از دو هزار نفر نیز مجروح شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر