صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۸
تقوی در گفتگو با آنا:

ویلموتس به دنبال شناخت همه ظرفیت فوتبال ایران است

کارشناس فوتبال گفت: مشخص است که ویلموتس نمی‌خواهد بیشتر از این تحت مشاوره اطرافیانش باشد به همین خاطر به دنبال شناخت همه ظرفیت بازیکنان ایران است.
کد خبر : 403312

مجتبی تقوی در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره لیست تیم ملی که از سوی ویلموتس ارائه شده است، گفت: من فکر می‌کنم این لیست نشان می‌دهد که این مربی نگاه و تفکرش رو به آینده است و با انتخاب نفرات جوان و تازه‌نفس، هدفش این است که به شناخت واقعی از فوتبال ایران برسد. در واقع این مربی تفکر حرفه‌ای دارد و به دنبال این است که هر چه سریع‌تر به شناخت کافی از بازیکنان برسد نه اینکه اطرافیانش به او مشاوره بدهند.


وی ادامه داد: این مربی به دنبال این است که بازیکنان را از نظر فیزیکی و تاکتیکی ارزیابی کند و به همین خاطر در یک اردوی سه روزه بازیکنان را فراخوانده است. در این شرایط بازیکنان اصلی نمی‌توانستند در اردوها حاضر شوند، به این خاطر که درگیر باشگاه‌های خود و تمرینات بدنسازی هستند و به همین خاطر ویلموتس تصمیم گرفته در این شرایط روی جوانان فوتبال ایران سرمایه‌گذاری کند.


پیشکسوت فوتبال ایران اظهار کرد: امیدوارم در این راه به موفقیت خوبی هم برسد. در گذشته هم ما مشابه این اتفاقات را داشتیم، به این صورت که مربی تیم ملی، جوانان را به اردو فرا می‌خواند اما در نهایت در اردوی اصلی حضور نداشتند. کی‌روش هم در ابتدای ورودش به ایران از بازیکنان جوان استفاده می‌کرد و برای به‌خدمت‌گیری بازیکنان جوان حرف‌های خوبی می‌زد اما در عمل طور دیگری رفتار می‌کرد. خیلی از بازیکنان جوان و حتی باتجربه تیم ملی به خاطر چنین تصمیماتی که یا به اردو دعوت می‌شدند و یا خط می‌خوردند، لطمه خوردند و حتی روی رزومه بازیکنان در تیم‌های باشگاهی‌شان تأثیر منفی گذاشته بود.


تقوی تأکید کرد: ما در شرایطی نیستیم که در فوتبال ایران دوباره درس بگیریم، بلکه باید در مسیر کار قرار بگیریم و از نظر فنی، فرهنگی و رفتاری کار کنیم. در دوران کی‌روش فوتبال ما هشت سال تنها روی ساختار دفاعی کار کرد. این مدت زمان زیادی بود و در شرایط فعلی صلاح نیست بیشتر از این روی ساختار دفاعی کار شود. ما در جام جهانی و جام ملت‌ها هم با این شیوه کار کردیم. فوتبال ما باید به سمت تهاجمی شدن حرکت کند و حتی من شنیده‌ام ویلموتس عنوان کرده که بازیکنان ایران توانایی هجومی کار کردن را دارند. امیدوارم که کادر فنی این موضوع را در نظر بگیرد و روی آن به‌صورت ویژه کار کند.


پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که برخی منتقدان اعتقاد دارند که ویلموتس زمان درستی را برای این کار در نظر نگرفته است، اظهار کرد: من هم تا حدودی این موضوع را قبول دارم. به هر حال الان فصل نقل و انتقالات است و بازیکنان شاید در شرایط ایده‌آل جسمانی نباشند اما چاره دیگری نیست. به‌طور حتم تمام منتقدانی که این موضوع را مطرح می‌کنند، از روی دلسوزی این کار را می‌کنند اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که تقویم بازی‌های ملی خیلی شلوغ است و کادر فنی به‌همراه بازیکنان باید به‌طور مداوم در اردو باشند. از طرف دیگر یک مربی حرفه‌ای به دنبال این است که هر چه سریع‌تر به شناخت کامل از بازیکنان برسد و تنها مشاوران به او اطلاعات ندهند. به همین خاطر چنین تصمیمی گرفته است.


وی تأکید کرد: در نهایت مربی باید پاسخگوی عملکرد تیمش باشد و از نظر تاکتیکی و فیزیکی بازیکنان خودش را شناسایی و برای مسابقات رسمی به زمین مسابقه بفرستد. او بیشتر از این نمی‌تواند تحت مشاوره اطرافیانش باشد و باید هر چه سریع‌تر خودش تصمیم بگیرد. به همین خاطر من به این موضوع که او در زمان نامناسبی این اردو را برگزار می‌کند، خرده نمی‌گیرم.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر