صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۴ - ۱۷ تير ۱۳۹۸
آنا خبر می‌دهد؛

جزئیات نحوه صدور تاییدیه استانداردهای تجهیزات داخلی صنعت نفت

کالاهای داخلی صنعت نفت که پیشتر باید استاندارهای جهانی را برای استفاده در صنایع اخذ می‌کردند، اکنون امکان دریافت تاییدیه از داخل برایشان فراهم شد.
کد خبر : 403022

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی چند روز پیش گزارشی از میزان استفاده از کالاها و تجهیزات صنعت نفت ارائه کرد که نشان می‌دهد صرفا 30 درصد از تولیدات داخلی توسط پیمانکاران و مسئولان وزارت نفت در صنعت نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد.


این موضوع در حالی از سوی بازوی کارشناسی مجلس شورای اسلامی مطرح شد که روز گذشته وزیر نفت در گفتگوی ویژه خبری آن را تأیید کرد اما در عین حال از عدم استفاده از کالاهای مشابه خارجی به دلیل محدودیت منابع مالی خبر داد.


زنگنه اعلام کرد که عمده تجهیزات از تولیدکنندگان داخلی باید خریداری شود؛  تولیدکنندگان داخلی برحسب مورد این کالاها، قرارداد امضا می‌کنند زیرا رقم‌ قراردادها بسیار بزرگ است و این کالاها باید سفارش و مشخصات برای میدان، چاه و یا طرح خاص داده شود؛ اما همه اینها منوط به تقاضای ماندگار و در نتیجه تأمین منابع است، وزارت نفت تأمین منابع را نیز در دستور کار دارد.


وی با بیان اینکه مته‌های ایرانی هم‌اکنون در چاه‌ها استفاده شده است و با موفقیت کار کرده‌اند، اظهار کرد: وزارت نفت استفاده از مته‌های موجود ایرانی را در قراردادهایش نام برده و اجباری کرده است؛ وزارت نفت تجهیزات خارجی که در نمونه داخلی آن تولید شده باشد را خریداری نمی‌کند.


به گزارش آنا، یکی از نقص‌های موجود و اشکالاتی که در جریان دریافت تأییدیه‌های استاندارهای بین‌المللی وجود داشت، عدم همکاری API برای صدور تأییدیه بود.


در این باره وزیر نفت اعلام کرده که تولیدکنندگان داخلی تا زمان رفع اشکالات می‌توانند از انجمن نفت ایران تأییدیه‌های لازم را اخذ کنند.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر نفت
ارسال نظر