صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
باشگاهی برای پژوهش/20؛

باشگاه پژوهشگران جوان می‌تواند در راستای مسئله‌محوری نقش شتاب‌دهندگی ایفا کند

باشگاه پژوهشگران جوان به‌عنوان ساختاری چابک و جوان می‌تواند نقش یک شتاب‌دهنده را برای مسئله‌محوری در کنار واحدهای دانشگاهی ایفا کند.
کد خبر : 402996

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش اقدامات دانش‌بنیان و ایجاد تحول در فناوری و گزاره‌های آموزشی رویکرد جدیدی گزیده است. اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی درصدد مسئله‌محوری و تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات دانش‌بنیان خود هستند.


باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با چشم‌انداز کارآفرینی و تربیت و تعلیم جوانان مستعد، پژوهشگر و نخبه با برخورداری از برنامه‌های مدون، جامع و هماهنگ در تمام زمینه‌های تربیتی ازجمله آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی فعالیت می‌کند.


دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مسئله‌محوری و برای تبدیل شدن به یک دانشگاه حل مسئله نیازمند راه‌اندازی پایگاه‌های مسئله‌محوری است. اگرچه طی دو سال اخیر ادبیات و گفتمان حل مسئله، سیاست‌های خرد و کلان دانشگاه را دستخوش تغییرات بنیادی کرده است ولی راه‌اندازی پایگاه‌های کوچک حل مسئله لازمه شروع عملیاتی مسئله‌محوری است.


پرواضح است که ایجاد تحول در ساختارهای عریض و طویل و به‌خصوص نسل اولی امری پرهزینه، پر اصطکاک و زمان‌بر است و براساس مبانی تحولی، ضروری است ساختاری کوچک، چابک، به دور از تکلف و مهم‌تر از همه عملیاتی در کنار آن مجموعه اصلی قرار گرفته و ادبیاتی همچون مسئله‌محوری را به داخل مجموعه اصلی تزریق کند.


در این بین دانشگاه آزاد اسلامی با برخورداری از ساختاری با خصوصیاتی جوان و عملیاتی و در عین حال گسترده می‌تواند تحول به ریل مسئله‌محوری را در کنار سیاست‌های کلان تحولی تجربه کند. باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه به‌عنوان ساختاری چابک و جوان می‌تواند نقش یک شتاب‌دهنده را در کنار واحدهای دانشگاهی با اصلاح آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها ایفا کند.


همچنین مشارکت دانشجویان در قالب مسابقات، المپیادها، جشنواره‌ها و رویدادهای علمی و پژوهشی می‌تواند به نفوذ و رسوب رویکرد مسئله‌محوری در واحدهای دانشگاهی و بدنه نخبگانی تأثیر بسزایی داشته باشد.


انتهای پیام/4107/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر