صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مسئول دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

یکی از علل کم بودن متقاضی دوره کاردانی ضعف هدایت تحصیلی و شغلی در دبیرستان‌ است

مدیرکل سنجش و گسترش دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: یکی از علل کم بودن متقاضی دوره کاردانی ضعف هدایت تحصیلی و هدایت شغلی در دبیرستان‌هاست که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.
کد خبر : 402637

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره استقبال کم داوطلبان از رشته‌های دوره کاردانی اظهار کرد: در سال جاری 260 هزار نفر از هنرستان‌های آموزش‌وپرورش فارغ‌التحصیل شده‌اند که دیپلم کامل فنی و حرفه‌ای و کاردانش دارند. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو این فارغ‌التحصیلان نیز می‌توانند در کنکور شرکت کنند، به همین دلیل تعدادی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در کنکور ثبت‌نام کرده‌اند و همان‌طور که می‌بینید امسال جمعیت کنکور بیش از سال گذشته شده است.


وی ادامه داد: بااین‌وجود حدود 112 هزار نفر در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات غیرانتفاعی ثبت‌نام کرده‌اند، ظرفیت پذیرش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای 116 هزار در دوره‌های باآزمون و بدون آزمون کاردانی است.


مدیرکل سنجش و گسترش دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: البته علت دیگر کم بودن متقاضی دوره کاردانی هدایت تحصیلی و هدایت شغلی در دبیرستان‌ها است. باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود تا تحصیلات دانشگاهی فقط به دوره کارشناسی به بالا قلمداد نشود.


حسینی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای جذب بیشتر دانشجو اقداماتی انجام داده است که ازجمله آن می‌توان به بازنگری محتوای درسی اشاره کرد. دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌دنبال تدوین منابع درسی بر اساس نیاز بازار کار است.


مدیرکل سنجش و گسترش دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: اقدام دوم ایجاد رشته‌های جدید است، دانشگاه فنی و حرفه‌ای با شناسایی انتظارات صاحبان حِرَف به دنبال تعریف دوره‌های جدید کاردانی است. محتوا و رشته‌های جدید براساس نیاز بازار کار تدوین می‌شود.


انتهای پیام/4107/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر