صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۸
باقری:

رضایتمندی دانشجویان از نحوه دریافت خدمات یک اصل است

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رضایتمندی دانشجویان از نحوه دریافت خدمات یک اصل است و همه ستاد وزارت علوم، سازمان‌های تابعه و دانشگاه‌ها باید به این نکته توجه کنند.
کد خبر : 402535

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، عبدالرضا باقری که پس از بازدید از بخش‌های مختلف سازمان امور دانشجویان و گفتگو با کارکنان و مراجعان، در جمع مدیران این سازمان اظهار کرد: سرعت و دقت در انجام امور از مهم‌ترین شاخص‌های رضایتمندی ارباب‌رجوع و به‌ویژه دانشجویان است که در این راستا استفاده از ابزارهای نوین و الکترونیک که از آن با نام دولت الکترونیک یاد می‌شود بسیار مهم است.


وی با اشاره به اینکه برخی سازمان‌ها نزدیک به صد در صد خدمات خود را به شیوه الکترونیک انجام می‌دهند و ارباب‌رجوع هیچ نیازی به مراجعه حضوری ندارد، افزود: آموزش عالی و دانشگاه‌ها باید در استفاده از ابزارهای نوین ارائه خدمات، پیش‌قدم و در صف اول باشند.


رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید روش‌های جدید و غیرحضوری ارائه خدمات در دانشگاه‌ها پیاده شود. این اقدام در افزایش رضایت دانشجویان تأثیر زیادی خواهد داشت؛ زیرا مسئولان دانشگاه، مدیران گروه و استادان در کمترین زمان از درخواست دانشجو مطلع و به آن پاسخ خواهند داد.


باقری با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های سازمان امور دانشجویان درزمینه ارائه خدمات غیرحضوری مانند سامانه سجاد و کاهش قابل‌توجه مراجعات حضوری خاطرنشان کرد: شرایط ایده‌آل این است که هیچ دانشجو و دانش‌آموخته‌ای برای دریافت خدمات نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشد و امیدوارم سازمان امور دانشجویان حداکثر تا یک سال آینده به این هدف نائل شود.


وی با اشاره به اهمیت موضوع ورزش، بهداشت و مشاوره تحصیلی و روان‌شناختی در دانشگاه‌ها و برنامه‌های سازمان امور دانشجویان در این زمینه عنوان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که مشارکت دانشجویان در این موضوعات حداکثری و تربیت‌بدنی و نشاط دانشجویی امری فراگیر شود.


قائم مقام وزیر علوم با اشاره به گستردگی و تنوع خدمات سازمان امور دانشجویان گفت: باید ضمن لحاظ استانداردهای تعیین‌شده برنامه‌های آموزش عالی را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم و واحدهای ستادی فقط سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت کنند و دانشگاه‌های ما توانایی و ظرفیت بالایی دارند و به‌خوبی از عهده وظایف محوله برمی‌آیند.


در این نشست، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان گزارش آماری عملکرد سال 1397 و اهم برنامه‌های سال 98 را ارائه و تعدادی از مدیران نیز نظرات خود را در خصوص مسائل مهم حوزه دانشجویی مطرح کردند.


انتهای پیام/4107/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر