صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۸

روسیه ژاپن را به سوءاستفاده از نشست G20 متهم کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ژاپن را متهم کرد که با سوءاستفاده از میزبانی گروه ۲۰ جزایر کوریل را متعلق به این کشور نشان داده است.
کد خبر : 402472

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا  ژاپن را به سوءاستفاده در برگزاری نشست G20 در این کشور متهم کرد.


سخنگوی وزارت خارجه روسیه مدعی شد دولت ژاپن در جریان برگزاری این نشست نقشه‌هایی را منتشر کرده است که در آن جزایر کوریل را متعلق به ژاپن نشان داده شده است.


وی با تأکید بر مالکیت این کشور بر جزایر کوریل افزود: مسکو در واکنش به این اقدام، دیپلمات ارشد سفارت ژاپن را برای ادای توضیح فراخوانده است.


سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به پخش برنامه‌های تلویزیونی در ایام نشست G20 در ژاپن که به‌گونه‌ای تنظیم‌شده بود که جزایر کوریل را متعلق به این کشور نشان دهد گفت: این قبیل رفتارها با حرف‌های نخست‌وزیر ژاپن که همواره از اراده این کشور برای جلوگیری از هرگونه تنش در روابط با روسیه سخن می‌گوید، منافات دارد.


به گزارش آنا، اختلاف نظر میان ژاپن و روسیه بر سر حق حاکمیت جزایر کوریل است. این جزایر در شمال هوکایدو در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند، جزایر کوریل در روسیه جزایر کوریل جنوبی و در ژاپن سرزمین‌های شمالی خوانده می‌شود.


پوتین پیش‌تر گفته بود، جزایر کوریل جنوبی جزو قلمرو روسیه است، ولی مسکو مانند قبل برای گزینه‌های مختلف حل اختلاف‌ با توکیو درباره مسائل برجای‌مانده از جنگ جهانی دوم آماده مذاکره است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: ژاپن روسیه
ارسال نظر