صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد:

زنان مروج طرح حذف قبوض کاغذی برق باشند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: زنان مروج خوبی برای طرح حذف قبوض کاغذی برق هستند و نمی‌توان نقش کلیدی آنان را در اصلاح الگوی مصرف نادیده گرفت.
کد خبر : 402214

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، آرش نواب در جمع مشاوران امور بانوان سازمان‌ها، برخی مدیران و کارشناسان نهادهای مختلف و بانوان صنعت آب و برق با بیان اینکه میزان شدت مصرف انرژی الکتریکی سه برابر بیشتر از متوسط دنیاست، اظهار کرد: افزایش مقطعی مصرف انرژی در فصل تابستان، مدیریت بار شبکه و پایدار نگه‌داشتن آن را بسیار سخت کرده به‌طوری که اگر مشارکت صنایع، کشاورزان و دیگر مشترکان نباشد، اعمال خاموشی دور از انتظار نخواهد بود.


وی با بیان اینکه اگر شیوه مصرف انرژی توسط بانوان در خانه تغییر کند به‌تنهایی قابل نشر به دیگر اعضای خانواده است، افزود: آموزش و انتقال غیرمستقیم مفاهیم بهینه‌سازی مصرف علاوه بر تأثیر کوتاه‌مدت، موجب اصلاح فرهنگ مصرف در بلندمدت خواهد شد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اصلاح الگوی مصرف را رسالت ملی توصیف کرد و گفت: به‌کارگیری روش‌های ساده مدیریت مصرف و آموزش آن به مردم، می‌تواند نقش بسیار مهمی را در پایدار شبکه ایفا کند.


نواب، اختصاص 35 درصد از مصرف کل انرژی در کشور را مربوط به بخش خانگی دانست و تصریح کرد: حدود 30 درصد از مصرف ساعات اوج بار با مصرف صحیح قابل مدیریت‌شدن است.


وی از بانوان به‌عنوان فرهنگ‌سازان آینده و همیاران صنعت برق کشور درخواست کرد تا مروج خوبی برای طرح حذف قبوض کاغذی برق باشند و افزود: نقش کلیدی زنان در اصلاح الگوی مصرف را نمی‌توان نادیده گرفت.


به گزارش آنا، در این همایش، دو کارشناس از شرکت برق و آب استان با بیان مفاهیم مدیریت انرژی به سؤالات حاضران درباره راهکارهای عملی مدیریت مصرف آب و برق پاسخ دادند.


انتهای پیام/4121/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر