صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۵۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
مدیرکل شیلات استان گلستان:

گلستان به استان‌های جنوبی بچه میگو صادر می‌کند

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: در صورت نیاز استان‌های جنوبی به بچه میگو سالم و با کیفیت این استان ظرفیت این را دارد که با هماهنگی دامپزشکی، به این استان‌ها بچه میگو صادر کند.
کد خبر : 401965

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل شیلات استان گلستان، سیدجواد قدس‌علوی درباره ارسال بچه میگو به استان‌های جنوبی اظهار کرد: در صورت نیاز استان‌های جنوبی به بچه میگو سالم و یا کیفیت، شرکت تولید بچه میگو محک گمیشان، این ظرفیت را دارد که با هماهنگی دامپزشکی، به این استان‌ها بچه‌میگو صادر کند.


وی افزود: استفاده از روش خوراک‌دهی و هوادهی تا مقصد یکی از نوآوری‌ها و ابتکارات شرکت تعاونی محک گمیشان در 10 سال گذشته است و حمل بچه میگو به استان‌های جنوبی می‌تواند با این روش انجام شود که در این صورت درصد تلفات نیز به‌شدت کاهش می‌یابد.


مدیرکل شیلات استان گلستان درباره توانمندی کارشناسان و متخصصان شرکت تعاونی تولیدی محک گمیشان خاطرنشان کرد: این مرکز با انجام آزمایش‌های لازم و با بهره‌گیری از تجربه، تخصص و سرمایه بخش خصوصی و بدون وابستگی به کمک‌های دولتی آغاز به کار کرده و در سال جاری تولید 50 میلیون قطعه بچه میگو در دستور کار قرار داد و از سال آینده این میزان به 100 میلیون قطعه خواهد رسید که با این تفاسیر بخش اعظمی از نیاز مجتمع پرورش میگو گمیشان برطرف خواهد شد.


وی تصریح کرد: اکنون بعد از 20 سال تلاش همگانی از سوی سازمان شیلات ایران، مؤسسه تحقیقاتی شیلاتی و بخش خصوصی برای تولید بچه میگو در استان نتیجه داده و امروز این مهم به دست توانمند کارشناسان بومی منطقه گمیشان محقق شده است.


انتهای پیام/4121/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر