صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
با حضور مسئولان صورت گرفت

تجدید بیعت دانشگاهیان واحد یزد با شهدا در هفته دفاع مقدس

همزمان با آغاز سال تحصیلی 95- 94 و تقارن آن با هفته دفاع مقدس از مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی یزد تجلیل به عمل آمد.
کد خبر : 40188

به گزارش خبرنگار آنا، در این مراسم که با حضور مسئولان، استادان و کارمندان دانشگاه از در اصلی واحد یزد تا معراج شهدا ادامه داشت، دانشگاهیان با آرمان‌های مقدس شهدای انقلاب، امام شهیدان (ره) و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: خوش به سعادت آنهایی که توانستند یادگاری و تحفه‌ای از دوران دفاع مقدس و آن برنامه‌ها داشته باشند که با جان‌نثاری، آزادگی و با تحمل سختی‌ها، شفیع بازماندگان راه شهادت و ایثار در روز جزا و محشر باشند.


دکتر محمدرضا اسلامی افزود: اعتقاد دارم شهدای گمنام این واحد افتخاری برای مجموعه دانشگاه هستند و موجب برکت و رشد این مجموعه بوده‌اند و مراسمی فرهنگی مانند زیارت عاشورایی که خوانده می‌شود در مجموع امتیاز و برند اعتقادی و مذهبی استان یزد است.


وی افزود: پرفروش‌ترین فیلم‌ها از اول تاکنون مطابق با آمار ارائه‌شده متعلق به دفاع مقدس است، همچنان که پرتیراژترین کتب برای دوران دفاع مقدس است، چراکه این دوران دارای جذابیت و از اهمیت بالایی برخوردار است.


اسلامی با توجه به تغییرات ساختاری دانشگاه و سیاست تجمیعی که در 31 استان کشور صورت گرفت، گفت: واحد یزد حائز رتبه 4 از بین واحدهای دانشگاهی شد و به عنوان چهارمین واحد سودده کشور ارتقا یافت که این دستاورد نتیجه تشریک مساعی و دلسوزی شما همکاران گرامی است.



وی اظهار کرد: ماموریت اصلی ما ماموریت آموزشی است و تا لحظه‌ای که هستیم با تمام توان در خدمت مجموعه دانشگاه خواهیم بود.








اسلامی: ماموریت اصلی ما ماموریت آموزشی است و تا لحظه‌ای که هستیم با تمام توان در خدمت مجموعه دانشگاه خواهیم بود

دبیر هیات امنای استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای اصل 44 قانون اساسی با موضوع خصوصی‌سازی، فرصت بسیار ارزشمندی برای مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت مشترک و جمعی در سطح کشور ایجاد شده که با تدابیر دکتر میرزاده ریاست دانشگاه این برنامه در دست اجرا و برنامه‌ریزی است.


​محمدرضا دهقانی اشکذری فرمانده بسیج پایگاه شهدای گمنام دانشگاه آزاد یزد هم با بزرگداشت هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس هفته بزرگداشت همه رشادت ها و جانفشانی‌ها است که هشت سال در کشور ما اتفاق افتاد و یک برنامه فرهنگی عظیمی بر پا شد و انشالله بتوانیم رهرو و پیرو این ارزش‌ها و فرهنگ‌ها باشیم .


حجت‌الاسلام کمال خواجه‌پور معاون فرهنگی اجتماعی واحد یزد نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با توجه به رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان، جانبازان و ایثارگران در طول 8 سال جنگ تحمیلی گفت: باید قدر این استوانه‌ها و افراد مخلص، صدیق و وارسته را بدانیم که یزد این استوانه‌ها را کم دارد.


سید حسین فرمی‌باف مدیر ستاد شاهد و ایثار واحد یزدهم هفته دفاع مقدس را نماینگر رشادت، دلیری و مقاوت جانانه مردان و زنان این مرز و بوم مقابل تهاجم‌های دشمن برشمرد و اظهار کرد: نهادینه ‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ ویژه برای نسل حاضر یک ضرورت است چرا که اگر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود جامعه در مسیر آرمان‌های اسلام و انقلاب حرکت خواهد کرد.


این آزاده سرافراز دفاع مقدس با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی بر کشور ما گفت: جنگ واژه قشنگی نیست ، امروز ما آثار جنگ را می‌بینیم و انشالله دیگر شاهد هیچ جنگی در کشور نباشیم.


در این مراسم با اهدای شاخل گل به مزار متبرک هشت شهید گمنام دانشگاه با آرمان‌های مقدس شهیدان تجدید پیمان شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر