صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴

دبیر هیأت امنای استان بوشهر: یکی از وظایف مهم دانشگاه نخبه‌پروری، نوآوری و تولید علم است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: دانشگاه مؤثرترین مرکز علمی، پژوهشی جوامع مختلف محسوب می‌شود که مهم‌ترین نقش را در پیشرفت همه‌جانبه دارد و یکی از وظایف مهم دانشگاه نخبه‌پروری، نوآوری و تولید علم است.
کد خبر : 40165

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، دکتر یوسف قیصری در جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای استان که در سالن شهید علیمحمدی دانشکده علوم انسانی واحد بوشهر برگزار شد، آموزش و پژوهش را دو رکن مهم در دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش و پژوهش لازم و ملزوم همدیگر هستند و وقتی این دو مؤلفه در کنار هم قرار گیرند، دانشگاه می‌تواند نقش تکنیکی و راهبردی در جامعه ایفا کند.


قیصری با تاکید بر اینکه هیچ جامعه‌ای بدون فناوری نوین و نوآوری موفقیتی کسب نخواهد کرد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با پرورش نخبه‌هایی خلاق و نوآور موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده که به جرأت می‌توان گفت در آینده‌ای بسیار نزدیک به عنوان دانشگاه کارآفرین در جهان شناخته خواهد شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در دو سال مدیریت دکتر میرزاده تحولات عظیمی در این دانشگاه رخ داده است، خاطرنشان کرد: طرح شفا یا ایجاد شهرک‌های علمی – پژوهشی یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است که با ایجاد این طرح‌ها بستری برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان در تمامی مراکز استان‌ها فراهم می‌شود.








بدون گسترش تحصیلات تکمیلی به خلاقیت و نوآوری نخواهیم رسید و دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش تحصیلات تکمیلی با رعایت استانداردهای آموزشی و کیفی‌سازی پرچم‌دار این عرصه در کشور است

این مسئول با بیان اینکه ایجاد انگیزه برای اداره یک مجموعه امری حیاتی است، اظهار کرد: یک مدیر توانمند با شناسایی درست اهداف و به‌کارگیری ابزارهای مناسب و چینش مناسب کارکنان نتایج مورد نظر را به دست آورد.


قیصری توکل به خدا و زدودن هرگونه ناامیدی را از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی را از بارزترین شیوه مدیریت دکتر میرزاده برشمرد و ادامه داد: در دوره مدیریت وی از آرمان‌گرایی افراطی و توهمات پرهیز شده و همواره از تمامی ابزارها برای پیشبرد اهداف و واقع‌بینی سرلوحه امور قرار گرفته است.


وی ادامه داد: با ایجاد شهرک‌های علمی – پژوهشی علاوه بر استفاده بهینه از اراضی و املاک مازاد واحدهای دانشگاهی، بخشی از درآمد واحدهای دانشگاه متکی به شهریه دانشجویان نخواهد بود و این امر باعث رشد علمی و اقتصادی کشور خواهد بود.


قیصری با تأکید بر اینکه کیفی‌سازی و گسترش تحصیلات تکمیلی، نگاه ویژه به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی را از دیگر اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال مدیریت دکتر میرزاده عنوان و اظهار کرد: بدون گسترش تحصیلات تکمیلی به خلاقیت و نوآوری نخواهیم رسید و دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش تحصیلات تکمیلی با رعایت استانداردهای آموزشی و کیفی‌سازی پرچم‌دار این عرصه در کشور است.


وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: امنیت امروز مرهون رشادت های دلاورمردان و شیرزنان ایران اسلامی است که چشم به روی دنیا و متعلقات آن بستند و با جان و دل از میهن اسلامی دفاع کردند.


قیصری با بیان اینکه ایثار و از خود گذشتگی جوانان پاکباخته دوران دفاع مقدس، الگوهایی جاویدان و همیشگی پیش روی ما نهاد تشریح کرد : فهمیده‌ها، جهان‌آراها، همت‌ها، باکری‌ها، خرازی‌ها و چمران‌ها و... سرمایه‌های عظیم نمادین و ذخایر معنوی ما هستند که نسل جدید ایران باید مشی آنها را الگو و اسوه خود قرار دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر