صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۸
معاون فرهنگی ستاد آجا در گفتگو با آنا:

نگاه ابزاری آمریکا به حقوق بشر زمینه‌ساز مشکلات بسیاری است

معاون فرهنگی ستاد آجا گفت: آمریکا به حقوق بشر نگاهی کاملاً ابزاری دارد و همین نگاه مشکلات بسیاری را برای انسان‌های سراسر جهان به وجود آورده است.
کد خبر : 401390

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید نصیرالاسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ماهیت دروغین ادعاهای حقوق بشری غرب به‌ویژه آمریکا اظهار کرد: نگاه آمریکایی‌‌ها و غربی‌ها به مفاهیم حقوق بشری کاملاً دوگانه و غرض‌ورزانه است.


وی ادامه داد: آمریکا تا آن‌جایی‌که منافع مادی، ماتریالیستی و اومانیستی‌اش تأمین شود، می‌گوید حقوق بشر رعایت شده است، اما در آنجایی‌که حقوق بشر به معنای حقوق انسانی و برابری معنی می‌شود، در کمال ناباوری آن را مقابل حقوق بشر می‌داند.


معاون فرهنگی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها با نگاه مادی، حقوق بشر را به ابزاری برای تأمین مطامع سیاسی و دنیوی خود تبدیل کرده‌اند، افزود: آمریکا و متحدان منطقه‌ای و غربی این کشور همیشه از حقوق بشر استفاده ابزاری کرده‌اند؛ مثلاً در شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران جلسه برگزار می‌کنند بدون اینکه حتی یک نماینده از کشورمان در این جلسه حضور داشته باشد؛ درصورتی‌که حقوق انسانی تأیید می‌کند تا نماینده یک کشور در این‌گونه جلسات حضور داشته باشد.


نصیرالاسلامی با بیان اینکه آمریکا و غرب نسبت به نقض صریح حقوق بشر در یمن و فلسطین سکوت کرده‌اند، گفت: آیا واقعاً مردم یمن نباید از حقوق بشر برخوردار باشند و یا اینکه آیا نباید مردم مظلوم فلسطین که آمریکا تلاش می‌کند معامله ننگین قرن را به آن‌ها تحمیل سازد، از حقوق بشر برخوردار باشند.


وی عنوان کرد:‌ واقعاً اگر آمریکا برای خود رسالت حقوق بشری تعریف کرده است، چرا نمی‌گذارد به‌راحتی اقلام دارویی مورد نیاز وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شود؟؛ لذا رهبران آمریکا اگر به اصول حقوق انسانی اعتقاد داشتند، هرگز چنین مشکلاتی برای انسان‌های سراسر جهان به وجود نمی‌آمد.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر