صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پیشنهاد داد

کاشت نهال یادبود شهدا و اموات در بهشت زهرا (س) از سوی بازماندگان

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در بازدید از سازمان بهشت زهرا (س) تهران پیشنهاد داد: مکانی برای کاشت نهال یادبود توسط خانواده‌های معظم شهدا و خانواده‌هایی که عزیزی از دست داده‌اند در نظر گرفته شود تا علاوه بر زنده نگه داشتن یاد شهیدان و درگذشتگان، نقش موثری در محیط زیست ایفا شود.
کد خبر : 4011

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی محمد شاعری، رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به همراه اکبر توکلی، رئیس سازمان بهشت زهرا و جمعی از مدیران شهری و مدیران و کار‌شناسان زیست محیطی از وضعیت محیط زیستی سازمان بهشت زهرا بازدید کرده و در جریان نحوه اجرای اقدامات قرار گرفتند.


بازدید از مجموعه عروجیان، سالن‌های تطهیر، تصفیه‌خانه، سیستم تصفیه و بازچرخانی آب، توسعه فضای سبز و نحوه جمع آوری و مدیریت پسماند و نظافت مجموعه از جمله مواردی بود که مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.


در این بازدید شاعری، در خصوص ارزیابی خود از اقدامات محیط زیستی سازمان بهشت زهرا (س) گفت: اقدامات مجموعه بهشت زهرا مطابق با استانداردهای بهداشتی و ملاحظات محیط زیستی است.


وی به رعایت اصول و موازین محیط زیستی در این سازمان اشاره و بیان کرد: با توجه به ماموریت سازمان بهشت زهرا (س) لازم است اصول و موازین بهداشتی و ملاحظات محیط زیستی به صورت مستمر به عنوان یک اصل اجتناب‌ناپذیر مورد پایش و توجه جدی قرار گیرد.


وی به فضای سبز سازمان بهشت زهرا اشاره و تصریح کرد: این محدوده از شهر تهران دارای فضای سبز مناسبی است و فضای قالب آن پوشیده از درختان و درختچه‌ها است.


شاعری آب شرب و آب مصرفی سازمان بهشت زهرا را بهداشتی عنوان کرد و گفت: فاضلابی هم که در مجموعه بهشت زهرا (س) تولید می‌شود مجددا بازچرخانی و تصفیه می‌شود و به مصرف فضای سبز می‌رسد. در همین رابطه قرار بر این است که نسبت به تعمیر، اصلاح و تکمیل سیستم تصفیه فاضلاب اقدام لازم به عمل آید.


وی با بیان اینکه نظافت و بهداشت این مجموعه نیز به نحو مناسبی انجام می‌شود افزود: روزانه حدود ۱۵ تن پسماند به صورت بهداشتی جمع آوری و تحویل سازمان مدیریت پسماند می‌شود.


وی به سیستم پیشرفته تصفیه آب شرب در سازمان بهشت زهرا (س) اشاره و بیان کرد: تصفیه‌خانه آب شرب بهشت زهرا با پیشرفته‌ترین سیستم در حال فعالیت است و آب خام چاه‌های موجود را با دو مخزن ۶ هزار متر مکعبی و یک ایستگاه پمپاژ به آب شرب بهداشتی تبدیل می‌کند.


شاعری از مسولان سازمان بهشت زهرا خواست هر مکانی که نیاز به ترمیم، واکاری و توسعه فضای سبز دارد به قید فوریت درختکاری شود.


مجموعه ۷۰۰ هکتاری بهشت زهرا (س) بخشی از کمربند سبز شهر تهران محسوب می‌شود


وی افزود: مجموعه ۷۰۰ هکتاری بهشت زهرا بخشی از کمربند سبز شهر تهران محسوب می‌شود و نقش مهمی در کاهش آلاینده‌ها نظیر گردو غبار و تاثیر مهمی در تعدیل شرایط آب و هوایی منطقه و ایجاد منظر مناسب شهری دارد.


شاعری به استفاده از انرژی‌های نو نیز اشاره و بیان کرد: توسعه انرژی‌های نو باید در سازمان بهشت زهرا جدی گرفته شود به طوری که روشنایی و آب گرم مورد نیاز مجموعه از طریق انرژی‌های نو تامین شود.


وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی ما کمبود آب است تاکید کرد: باید نسبت به تسریع در ذخیره‌سازی آب و تصفیه و بازچرخانی کامل فاضلاب اقدام جدی و فوری انجام شود.


شاعری تصریح کرد: به زودی طرح جامع مدیریت محیط زیست سازمان بهشت زهرا با همکاری ستاد محیط زیست با هدف مدیریت بهینه منابع آب، انرژی، فضای سبز استفاده مجدد از فاضلاب، تفکیک زباله تهیه و به مرحله اجرا در می‌آید.


لازم به ذکر است به طور متوسط حدود ۱۷۰ نفر در روز در مجموعه بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود که در ماه‌های آلوده سال این تعداد تا ۲۰۰ نفر در روز افزایش می‌یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر