صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴

عقده‌گشایی شاگردان کواچ در بازی آخر؛ والیبالیست‌های ایران 3 بر صفر مصر را شکست دادند

تیم ملی والیبال صبح امروز در آخرین بازی خود در مسابقات جام جهانی والیبال برابر تیم مصر قرار گرفت و در یک بازی بدون دردسر موفق شد در 3 ست متوالی نماینده آفریقا را شکست دهد.
کد خبر : 40105

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، ملی‌پوشان والیبال ایران در آخرین دیدار خود از سری رقابت‌های جام جهانی 2015 در یک بازی برتر با نتیجه 3 بر صفر مصر راشکست دادند. والیبالیست‌های کشورمان در این دیدار که از ساعت 5:40 به وقت تهران در سالن متروپلیتن شهر توکیو برگزار شد توانستند با نتایچ 25 بر 18 ، 25 بر 11 و 25 بر 23 به پیروزی برسند تا در صورت خلق شگفتی تیم تونس برابر کانادا تیم ملی والیبال در جایگاه هفتم این مسابقات قرار بگیرد.


تیم ملی والیبال ایران با برد مصر به چهارمین پیروزی خود در این مسابقات دست یافت. شاگردان کواچ پیش از این مقابل ژاپن، تونس و ونزوئلا نیز پیروز اما در مقابل تیم های کانادا، استرالیا، آرژانتین، ایتالیا، لهستان، آمریکا و روسیه مغلوب شده بودند.


آغاز خوب ملی‌پوشان


تیم ایران که با ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، سامان فائزی، میلاد عبادی پور، سیدمحمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور و مهدی مرندی (لیبرو) به میدان رفته بود از ابتدای ست نخست دقت را چاشنی کار خود کرد و امتیازگیری را با این برنامه خود تداوم بخشید. شاگردان کواچ با سرویس‌های خوبی که زدند وقت اول استراحت فنی را ۸ بر ۴۵ پیش افتادند. در ادامه تیم مصر با سرویس‌های احمد عبدالله فاصله را کمتر کرد.


بازیکنان کشورمان که نمی‌خواستند مصر بر بازی مسلط شود در دریافت‌ها دقت بیشتری به خرج دادند و در دفاع روی تور مهاجمان مصر را کنترل کردند تا وقت دوم را نیز ۱۸ بر ۱۴ برنده شوند. شاگردان کواچ این فاصله را در با دفاع‌های خوب موسوی و سرویس‌های فائزی و عباد‌ پور افزایش دادند و ست نخست را به راحتی ۲۵ بر ۱۸ برنده شدند.


برتری مطلق در ست دوم


تیم ایران از شروع ست دوم با شناختی که از مصر پیدا کرده بود در دفاع روی تور بخصوص با بازی خوب موسوی امتیازات زیادی را کسب کرد و خیلی زود برتری ۸ بر ۲ را در وقت نخست استراحت فنی به ثبت رساند. تیم مصر در ادامه تغییراتی را در ترکیب خود ایجاد کرد ولی این ایران بود که با دفاع روی تور مستحکم خود امتیازات بیشتری کسب کرد و وقت دوم استراحت فنی را هم ۱۶ بر ۶ پیشی گرفت.


مصر در بازگشت دوباره به زمین در خط حمله خود تغییرات دیگری ایجاد کرد تا شاید از این طریق در روند امتیازگیری ایران وقفه ای ایجاد کند ولی بازی خوب شاگردان کواچ در تمامی بخش ها باعث شد تا ایران زودتر از آنچه تصور می رفت به امتیاز پایانی برسد و مصر را در ست دوم ۲۵ بر ۱۱ پشت سر بگذارد.


تلاش بی‌نتیجه مصری‌ها


تیم مصر در ست سوم کمی بهتر بازی را شروع کرد که این به بی‌انگیزگی بازیکنان ایرانی هم باز می‌گشت. مصری‌ها در این ست دریافت‌های اول بهتری داشتند و با بازی ترکیب خود وقت اول ست نخست را هم ۸ بر ۵ پیش افتادند با این حال تیم ایران در امتیاز ۱۱ با مصر برابر شد و در ادامه ۱۳ بر ۱۱ هم پیش افتاد تا سرمربی مصر تقاضای تایم اوت کند.


تیم ایران وقت دوم استراحت فنی این ست را ۱۶ بر ۱۳ برای خود ثبت کرد ولی پس از آن مصر خود را به یک امتیازی ایران رساند که با چرخش ارنج در تیم ایران و حضور موسوی در بین سه نفر زیر تور شرایط برای تیم کشورمان بازگشت. با وجود سرویس‌های خوبی که مصری‌ها در این امتیازات زدند تیم ایران ست نخست را ۲۵ بر ۲۳ برد تا در مجموع این ۳ بر صفر برنده شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ایران
ارسال نظر