صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴

انتشارات علمی و فرهنگی به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود

انتشارات علمی و فرهنگی با برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود. در این نشست‌ها کار‌شناسان به بررسی تاثیرات وقوع پدیده جنگ و دفاع مقدس بر ادبیات، شعر، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی می‌پردازند.
کد خبر : 40048

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط‌ عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، این نشر به مناسبت هفته دفاع مقدس، نشست‌هایی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌کند.


روز چهارشنبه اول مهر محمود رحمانی، کارگردان مستند «ملف گند» در مبحث فیلم و دفاع مقدس سخن می‌گوید. گفتنی است فیلم «ملف گند» داستان کودکی فردی به نام محمد از دوران جنگ است که به شیوه‌های بدیع و متفاوت روایت می‌شود. این فیلم جایزه ویژه هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «میلینیوم» Millenium بلژیک را به دست آورده ودر هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «نورمبرگ» Nuremberg در کشور آلمان نیز به روی پرده رفته و موفق شده جایزه بهترین فیلم جشنواره حقوق بشر نورنبرگ و جایزه ویژه هیئت داوران مونیخ را از آن خود کند.


همچنین روز شنبه ۴ شهریور نشست بررسی شعر دفاع مقدس با حضور شاعر معروف این حوزه، عبدالجبار کاکایی برگزار خواهد شد.


علی محمدی نیز روز دوشنبه ۶ شهریور، با عنوان نقاشی و دفاع مقدس، به بررسی نمودهای عینی جنگ بر هنر نقاشی می‌پردازد.


شایان ذکر است که این نشست‌ها در روزهای مذکور و در ساعات ۱۴ تا ۱۶ هر روز در محل انتشارات علمی و فرهنگی واقع در خیابان آفریقا (نلسون ماندلا)، چهارراه حقانی (جهان کودک) کوچه کمان، پلاک ۲۵ برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.


لازم به ذکر است در نشست امرروز سه شنبه ۳۱ شهریور، محمد حنیف پدید آورنده کتاب «کندوکاوی پیرامون ادبیات داستانی، جنگ و دفاع مقدس» در باره شاخصه‌های ادبیات برآمده از دوران جنگ و پس از آن به ایراد سخن پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر