صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۸
امینی‌فرد در گفتگو با آنا:

20 هزار ردیف استخدامی در وزارت بهداشت با اولویت مناطق محروم مصوب شده است

سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: 20 هزار ردیف استخدامی در وزارت بهداشت با اولویت مناطق محروم مصوب شده است.
کد خبر : 400355

نعیم امینی‌فرد در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص جلسه کمیسیون بهداشت و درمان که عصر دیروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: وزیر بهداشت به همراه تمامی معاونان در جلسه کمیسیون بهداشت حضور پیدا کرده بودند که در این جلسه فعالان جامعه پرستاری نیز حضور داشتند.


وی افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که در این جلسه مطرح شد، کمبود شدیدی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص رده‌های استخدامی پرستاری و پیراپزشکی دارد. به همین دلیل باید بحث استخدام این نیروها پیگیری شود.


سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر 10 هزار ردیف استخدامی در وزارت بهداشت مصوب شده و 10 هزار ردیف استخدامی دیگر در حال تصویب است و در واقع وزارت بهداشت با پیگیری‌های قبلی کمیسیون 20 هزار ردیف استخدامی با اولویت مناطق محروم دارد که این موضوع نوید مهمی برای حوزه بهداشت و درمان به‌حساب می‌آید.


وی به موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد اشاره کرد و افزود: تعریف مشخصی برای پرستاری در منزل و مسائل مربوط به کهنسالی نیز در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شد، زیرا در حال حاضر جمعیت کشور به سمت میان‌سالی و کهن‌سالی می‌رود و به همین دلیل مشکلات خاصی را در رابطه با سالمندان ایجاد کرده‌ است به همین دلیل مقرر شد وزارت بهداشت، دوره‌های ویژه‌ای را برای طب کهن‌سالی در نظر گرفته و آن را اجرایی کند.


امینی‌فرد با اشاره به اینکه موضوع پرونده الکترونیک سلامت نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: وزیر بهداشت به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد و در حال حاضر بحث پرونده الکترونیک سلامت، مراحل اجرایی را طی کرده و باید بحث خرید خدمت از این طریق صورت گیرد.


سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی افزود: از دیگر مسائلی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، موضوع کمک به مناطق محروم از بخش خصوصی بود و در واقع توسعه بخش خصوصی با اولویت مناطق محروم مورد توافق نمایندگان وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس قرار گرفت.


وی در خصوص حضور پزشکان بیمارستان‌های دولتی در زمان کار در مراکز خصوصی گفت: این موضوع از سالیان پیش وجود داشته است اما آمار آن بسیار کم است و به هیچ عنوان عمومیت ندارد زیرا تعدادی از پزشکان تمام‌وقت هستند و پزشکان پاره‌وقت نیز در بیشتر مواقع در زمان کاری در بیمارستان حضور دارند.


امینی‌فر تصریح کرد: اگر موارد تخلفی نیز وجود داشته باشد، معاونت درمان به آن رسیدگی می‌کند اما باید این موضوع را تأکید کرد که آمار آن بسیار پایین است.


انتهای پیام/4084/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر