صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی رنگ و عطر دفاع مقدس به خود گرفت + تصاویر

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی نظیر رژه، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه و ... به استقبال این ایام رفتند.
کد خبر : 40019

نمایش توان رزمی بسیجیان پایگاه مقاومت سردار کربلا واحد لارستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با هفته دفاع مقدس، نیروهای مسلح شهرستان لارستان با اجرای یک رژه زیبا و به یاد ماندنی توان و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.


پایگاه مقاومت سردار کربلا متشکل از سرپرست واحد، هیات رئیسه، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، همگام با نیروهایی نظامی و انتظامی و بسیجیان شهرستان در این روز با شکوه و خاطره‌انگیز از مقابل جایگاه رژه رفتند و با حضور خود نشان دادند که دانشگاهیان علاوه بر حفظ سنگر علم و دانش، در هر برهه از زمان آمادگی هرگونه دفاع از میهن عزیز اسلامی‌مان را دارند.


ازخودگذشتگی خانواده‌های معزز ایثارگران دفاع مقدس، برگرفته از مقاومت و صبر حضرت زینب (س)


به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌ای از طرف پایگاه مقاومت سردار کربلا و دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با حضور مهدی مهدیزاده سرپرست، هیات رئیسه و کارکنان در نمازخانه شهید آگاه این واحد دانشگاهی تشکیل شد.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد لارستان با بیان اینکه ازخودگذشتگی خانواده‌های معزز ایثارگران در دوران دفاع مقدس، برگرفته از مقاومت و صبر حضرت زینب (س)، است و تمامی شهدا راه و مسیر هدایت و کمال را پیدا کرده اند، گفت: شهدا در این مسیر شرافت و صلابت را برای ما به ارمغان آورده اند.اگر امروزملت مادر دنیا حرفی برای گفتن دارد بخاطر همین جانفشانی‌های شهدایی است که با نثار جان خود عزت و اقتدار را برای ما به ارمغان آورده‌اند وتا قیام قیامت مدیون این بزرگواران هستیم.


حجت‌الاسلام محمد عباسی با توجه به قبور مطهر دو تن از شهدای جاویدالاثر آرمیده در این واحد دانشگاهی، تصریح کرد: اگرچه نام این شهدا برای ما معلوم نیست و گمنام هستند، اما جایگاه و منزلت خاصی در دل مردم عزیزمان دارند و من از تمامی شما عزیزان درخواست دارم تا مثل همیشه به ویژه در این ایام با حضور در این مکان مقدس، با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان کنید.


وی یادآور شد: دیدار 150 دقیقه‌ای مقام معظم رهبری با ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و خانواده‌های معظم آنان، نشان از توجه ویژه ایشان به جانبازان و فرهنگ شهادت است و به ما می‌آموزد که هیچ‌گاه یادگاران و همسنگران شهدا را که با از خود گذشتگی، آزادی و سربلندی را برای کشور عزیزمان به ارمغان آوردند، از یاد نبریم.


بعد از زیارت عاشورا سرپرست واحد و هیات رئیسه دانشگاه به همراه کارکنان، با حضور در جوار قبور مطهر دو تن از شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان گلگون کفن، قبور مطهر این عزیزان را با گلاب ناب شستشو دادند.


آغاز هفته دفاع مقدس در جوار شهدای گمنام واحد علی آبادکتول


صبح امروز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از سوی دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول مراسم معنوی زیارت عاشورا با حضور هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه در مزار شهدای گمنام واحد برگزار شد.


علیرضا مزیدی استاد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس امنیت جامعه را مرهون خون شهدا دانست و با بیان این فرمایش مقام معظم رهبری که «دفاع عضوی از هویت یک ملت زنده است و هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست» گفت: بدون شک شهادت طلبی ما می‌‏ تواند تضمینی بر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.


عضو هیات علمی واحد علی آباد کتول در این برنامه با توجه به جایگاه شهید و شهادت اظهار کرد: اعتقاد راسخ به این مطلب که شهدا زنده‌اند می‌تواند منشأ تحولات عمیقی در زندگی ما باشد.


در ادامه این جانباز بسیجی به بیان خاطراتی از زمان جبهه و جنگ پرداخت و این مراسم با تجدید میثاق کارکنان و اعضاء هیات علمی واحد علی آباد کتول با شهدای جنگ تحمیلی و مراسم غبارروبی و فاتحه مزار شهدای گمنام این دانشگاه و پذیرایی و اهدای لوح سپاس به جانباز هشت سال دفاع مقدس به پایان رسید.


نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا افتتاح شد
نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس با حضور دانشجویان، کارکنان، استادان و جمعی از مسئولان شهر بیضا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا افتتاح شد.


علی اصغر پیرو هدف از برگزاری این نمایشگاه را زنده نگه داشتن یاد و نام ایثارگران دوران دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های فرهنگی این دوران به نسل جوان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.


رئیس واحد بیضا با توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته دفاع مقدس، گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا، گلباران و عطرافشانی تربتشهدا، قرائت زیارت عاشورا و اجرای برنامه‌های فرهنگی را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در واحد بیضا عنوان کرد.


رئیسی بخشدار بیضا نیز از برنامه‌ریزی و اقدام واحد بیضا در راستای برپایی این نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد و بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در محیط دانشگاه تاکید ویژه کرد.


بخشدار بیضا برگزاری آیین گرامیداشت درباره هشت سال دفاع مقدس را یک وظیفه همگانی خواند و گفت: تمامی قشر‌های یک جامعه باید مجاهدت‌ها و فداکاری‌های شهدای انقلاب را همیشه سرمشق و سرلوحه زندگی قرار داده تا از هجمه‌های دشمن در زمینه‌های مختلف در امان باشند.


این نمایشگاه به همت دفتر فرهنگ اسلامی، تشکل های سیاسی دانشجویان و بسیج دانشجویی در جوار مقبره شهدای گمنام برای بازدید عموم تا پایان هفته دفاع مقدس به صورت یکسره برپا است.


برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در واحد میانه


به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، نمایشگاه عکس در محوطه سایت اصلی دانشگاه برپا شد.


در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور فرمانده سپاه و هیات همراه، اعضای هیئت رئیسه واحد میانه، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان برگزار شد، سرهنگ پاسدار داریوش اردبیلی از یادگاران دوران دفاع مقدس در بازدید از نمایشگاه و بازسازی ماکت عملیات والفجر 8 که از سوی دانشجویان بسیجی واحد میانه طراحی و ساخته شده است گفت: عملیات والفجر 8 یادآور شهدای گمنام، غواص، رشادت ها، ایثارگری ها و دلاوری های مردان بی ادعا در اروند وحشی، منطقه ام الرصاص، دریاچه نمک، جاده آبادان که با رمز یا فاطمه الزهرا که برگرفته از سه راهی فاطمه زهرا در آبادان بود توانستند ضربه مهلکی با کمترین تلفات بر پیکره نیروهای رژیم بعثی عراق وارد کنند که برای خود عراقی ها نیز یک عملیات غیر منتظره بود.


در ادامه، سرهنگ پاسدار جعفر غیابی فرمانده سپاه ناحیه میانه، با قدردانی از زحمات دانشجویان بسیجی و همکاری مسئولان دانشگاه در برپایی این نمایشگاه، با تاکید بر اینکه ادامه راه شهداء، اشاعه فرهنگ شهید و شهادت و برگزاری مراسم یادواره شهداء در دانشگاه ها از وظایف اصلی ماست اظهار کرد: متأسفانه الان در جامعه ما، از شهیدان انقلاب فقط نام آنها بر سر کوچه‌ها و خیابان ها باقی مانده است. در حالیکه ما مدیون آنها هستیم و باید اشاعه فرهنگ راهوار شهداء از اهداف اصلی دانشگاه‌ها باشد.


در این نمایشگاه عکس ها و پوسترها و سربندهایی از رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی به چشم می خورد.


همچنین قبل از افتتاح نمایشگاه عکس دفاع مقدس، دکتر علی سلمان پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه به همراه مهندس حبیب اله خدابنده معاون دانشجویی واحد در مراسم سان و رژه نیروهای نظامی و انتظامی، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهداء حضور داشتند.


مراسم عطرافشانی و غبار روبی مزار شهدای گمنام ایوان


به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان، قبور مطهر شهدای گمنام شهرستان غبارروبی و عطرافشانی شد.


همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس هیأت رییسه، کارکنان و اعضای بسیج دانشجویی واحد به همراه مسئولان و کارکان ادارات، نهادها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی با حضور در گلزار شهدای گمنام شهرستان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند و با قرائت فاتحه و عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا، با آرمانهای امام راحل و شهدای 8 سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.


دیدار با خانواده شهدای 8 سال دفاع مقدس در بندرعباس


مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در اولین روز از هفته دفاع مقدس با حضور درگلزار شهدای گمنام با عطر افشانی و غباروبی، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و سپس با حضور در منزل چند شهید دفاع مقدس با آنان دیدار و گفتگو نمودند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این دیدارکه به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد بندرعباس وبا حضور مهدی باقری دبیرهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی این دانشگاه برگزار شد، یک بار دیگر با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق شد.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس گفت: رشادت ها و جانفشانی های شهدا و ایثارگران در طول دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، درس ایستادگی و شهادت را به ما آموخت وانقلاب اسلامی را با راه و نام امام راحل به دنیا معرفی کرد.


مهدی باقری با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از رسیدن به درجه رفیع شهادت نیست گفت:حفظ کرامت و شان خانواده های بزرگ شهدا همان پاسداری از ارزش های نظام و انقلاب است که همه وظیفه داریم تا با زنده نگه داشتن و ادامه دادن راه آنها ، کشور را در برابر آسیب های احتمالی حفظ کنیم.


رئیس واحد بندرعباس با تاکید بر اینکه دیداربا خانواده های شهدا و حضور در گلزار شهدا باید سر لوحه کار در دانشگاه ودراولویت فعالیت های فرهنگی قرار گیرد گفت:این دیدار ها باید به صورت مستمر و با برنامه ریزی انجام شود و نباید مختص زمان و مکان های خاص باشد.


این مسئول با بیان اینکه امروز دانشگاهیان باید در زمینه علمی و اقتصادی جهاد کنند گفت: همان طور که شهدا و ایثارگران در دوران جنگ با حضور فعال خود در عرصه های دفاعی، کشور را در برابر هجوم دشمن یاری رساندند، امروز نیز ما وظیفه داریم تا با ایستادگی در برابر مشکلات و جهاد علمی و اقتصادی خود شایستگی و توانمندی کشورعزیزمان ایران اسلامی را به دنیا ثابت نماییم .


رئیس کنگره شهدای دانشجویی استان هرمزگان با اعلام این خبر که در حال حاضر تعداد 600 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند گفت: تحصیل کردن و حضور فرزندان شهدا و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی موجب خیر و برکتبوده و خدمت کردن در این زمینه افتخار بزرگی برای مجموعه دانشگاه محسوب می شود.


درادامه این دیدارخانواده شهدا خاطراتی از دوران دفاع مقدس و از حضور تا شهادت این شهیدان بزرگوار به حاضرین بازگو کردند. در پایان این دیدار رئیس واحد بندرعباس با اهدا لوح سپاس از صبر، صلابت و بردباری خانواده های این شهیدان والا مقام تشکر و قدردانی کرد.


آغاز مراسم ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در واحد کرمانشاه


به گزارش خبرنگار آنا، همزمان با سراسر کشور مراسم گرامی داشت هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان آغاز شد.


به همین مناسبت شرکت کنندگان با قرائت زیارت پر فیض عاشورا و غبارروبی از مزار شهدای گمنام دانشگاه و برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره ی هشت سال دوران دفاع مقدس را گرامی داشتند. این مراسم به همت بسیج کارمندی و روابط عمومی دانشگاه برگزار شد.


برنامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور به مناسبت هفته دفاع مقدس


دکتر صدرالدین متولی با گرامیداشت ایام پرخیر و برکت هفته دفاع مقدس، آن را یادآور رشادت‎ها و دلاورمردی‎های رزمندگان و ایثارگران عرصه جنگ و جهاد دانست و به توضیح برنامه‌هایی که به همین مناسبت در واحد نور اجرا خواهد شد، پرداخت.


وی فضاسازی مناسب دانشگاه، نصب پلاکارد و بنر و ارسال پیام درباره دفاع مقدس را از جمله این موارد برشمرد.


رئیس واحد نور اظهار کرد: دانشگاهیان این واحد دانشگاهی در هفته دفاع مقدس در مراسم پرشکوه نماز جمعه و یادواره‎ها حضور پرشور خواهند داشت.


وی افزود: تکریم و دیدار با ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و خانواده‎های شهدا، غبارروبی مزار شهدا، عیادت از جانبازان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور ادامه داد: در هفته دفاع مقدس برنامه محفل انس با قرآن، مسابقه ورزشی و طناب کشی، مراسم بزرگداشت این ایام، دوره ‎ آموزشی فرهنگی، اردوی ورزشی به همراه خانواده و کوهپیمایی‏ و مسابقه کتابخوانی نیز برگزار می شود.


متولی بیان کرد: با همکاری دیگر حوزه‌های دانشگاه در نمایشگاه دفاع مقدس ایستگاه صلواتی برپا کرده و به همراه معاونان، مدیران و کارکنان بازدیدی از این نمایشگاه خواهیم داشت.


تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با شهدا


به مناسب آغاز هفته دفاع مقدس سرپرست و جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، با حضور در مزار 408 شهید شهرستان انزلی با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه یک بار دیگر با آرمان های والای شهدا تجدید میثاق کردند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در این مراسم با تأکید بر اینکه ما با حضور در جوار مزار شهدای گرانقدر به مقام شامخ آنان ادای احترام و با آرمان‌های بلند امام شهیدان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و شهدای والامقام تجدید میثاق می‌کنیم.


علیرضا اقدامی افزود: تا زمانی که شهدا احترام دارند، نظام مقدس جمهوری اسلامی پله‌های رشد و ترقی را یکی پس از دیگری طی خواهد کرد.


وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری درباره جایگاه شهیدان که می‌فرمایند «عزت امروز و بالندگی این کشور مرهون و مدیون شهدای عزیز دفاع مقدس است» تصریح کرد: امیدوارم همه ما از رهروان راستین شهدا باشیم.


مزار دو شهید گمنام واحد گرمسار عطرافشانی و گلباران شد


به گزارش خبرنگار آنا، همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس با حضور هیات رئیسه، کارکنان، اساتید، دانشجویان و مسئولین شهرستان گرمسار مزاردو شهید گمنام واحد گرمسار غبار روبی،عطر افشانی و گلباران شد.


دکتر طاهره میرساردو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان شرکت کننده در این مراسم بر پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس و شهیدان والامقام تاکید کرد.


در این مراسم که جمعی از مسئولین شهرستان، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج عشایر، استادان، کارکنان و دانشجویان حضور داشتند، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، مزار دو شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس، غبارروبی، عطر افشانی، گلباران و با آرمان‌های امام و شهیدان تجدید میثاق شد.


بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس


به گزارش خبرنگار آنا؛ مقارن با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، بسیج کارکنان واحد پردیس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح سواره نظام و پیاده نظام در موقعیت بلوار بصیرت فاز 4 شهرستان پردیس حضور یافت.


در این مراسم مقامات شهرستان نیز حضور داشتند. بسیج کارکنان واحد پردیس با حضور خود در این مراسم یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر