صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حجت‌الاسلام قمی با حضور در بازار با معتمدین و کسبه دیدار کرد

همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به بازار تهران رفت و با برخی از کسبه و معتمدین بازار در مورد رونق تولید گفتگو کرد.
کد خبر : 400103

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، هم‌زمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی به بازار تهران رفت و با برخی از کسبه و معتمدین بازار تهران در مورد رونق تولید و مشکلات این عرصه بحث و گفتگو کرد. این دیدار با هدف توجه بیشتر رسانه‌ها و فعالان عرصه تبلیغ به موضوع اقتصاد ملی و مسائل روز کشور انجام شد.


قمی در ابتدا با حضور در بخش‌های مختلف بازار با تعدادی از کسبه و معتمدین بازار در اصناف پوشاک، بلورفروشی، کفش‌فروشان، فرش‌فروشان، خرازان و لوازم‌خانگی به گفتگو پرداخت و نقطه نظرات آنان را در جهت ارتباط بهتر سازمان تبلیغات با بازار جویا شد. قمی پیش از این از بازگشت به ظرفیت‌های مردمی برای امر مهم تبلیغ سخن گفته بود که باید همه اقشار و اصناف برای آن تلاش کنند.


در انتهای دیدار که تا اذان ظهر به طول انجامید، حجت‌الاسلام قمی به گفتگو با مردم و شنیدن نقطه نظرات و انتقادات مردم پرداخت.


قمی پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد مدرسه مروی بازار، به دیدار آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی تهران رفت و طی مراسمی عمامه صددرصد ایرانی را به آیت‌الله تحریری تولیت حوزه علمیه مروی تهران اهداء کرد.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم گفت: تولید پارچه این عمامه توسط طلاب اصفهان انجام شده است و در راستای حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید این محصول نیاز به حمایت ‌دارد و سازمان تبلیغات اسلامی در حد توان خود درصدد حمایت از این طلبه‌هاست.


وی ادامه داد: این پارچه در قیاس با نوع خارجی از لحاظ هزینه باصرفه‌تر است و به‌زودی نیز چادر مشکلی هم به این تولیدات اضافه خواهد شد.


تولیت مدرسه حوزه علمیه مروی تهران نیز در این دیدار ضمن حمایت از تولیدات ایرانی به بحث تبلیغ در سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: مسئله تبلیغ اساس کار انبیاء است و انبیاء قبل از اینکه تبلیغ کنند از ناحیه خداوند تعلیم و تهذیب شدند و تبلیغ دینی مستلزم این دو مسئله است.


وی با بیان اینکه باید محتوای تبلیغی در جهت تعلیم و تهذیب باشد، اضافه کرد: روش ابلاغ برگرفته از محتوا است و باید هدف تبلیغ قرار بگیرد این در حالی است که حقایق عالم بر محور توحید و معارف اساسی دین و ولایت است و نباید فراموش شود.


آیت‌الله محمدباقر تحریری تأکید کرد: خدا را شکر می‌کنیم که نعمت بزرگی نصیب ما شده و در زمانی زندگی می‌کنیم که توانستیم حضور ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را احساس کنیم.


وی با بیان اینکه باید محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام را تبلیغ کنیم، اظهار کرد: اگرچه می‌دانم سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌های مختلفی را بر عهده دارد اما در زمینه تولید هنر، محور باید نشان دادن هنر الهی باشد تا مخاطبین متوجه شوند هنر الهی در عالم چیست.


تولیت حوزه علمیه مروی تهران گفت: بسیاری هنر را بیشتر سرگرمی و تخیل می‌دانند در حالی‌ که هنر واقعی هنری است که باید روح تکامل‌پذیر و حقیقت‌جویی انسان را ارتقاء دهد.


وی تصریح کرد: متأسفانه برخی‌ها به سمت پرورش تخیلات حیوانی گرایش دارند، در حالی‌ که ما باید تلاش کنیم هنرهای الهی را تبلیغ کنیم و اگر تخیلی هم هست در این زمینه باشد.


به گفته وی، مبنای حرکت ما باید محتوای الهی و درک عظمت دین الهی باشد و تربیت افرادی که معتقد به فرهنگ اسلامی و دینی هستند باید در اولویت قرار بگیرند.


وی افزود: در کارهای تولید هنری باید آدم‌های دینی و مذهبی نیز حضور فعالی داشته باشند.


تولیت حوزه علمیه مروی تهران با بیان اینکه امیدوارم همه راه تقوا را در پیش بگیریم به ابعاد مقاومت از سوی رهبری هم اشاراتی داشتند.


حجت‌الاسلام‌ قمی پس از دیدار با آیت‌الله تحریری، در حسینیه شیخ مرتضی زاهد رحمت‌الله علیه با آیت‌الله محمدعلی جاودان دیدار و گفتگو کرد.


در این دیدار آیت‌الله جاودان خطاب به حجت‌الاسلام‌ محمد قمی گفت: اندازه توانی که برای اصلاح سازمان تبلیغات اسلامی به کار می‌بندید برای اصلاح و ارتقاء سینما کارکنید.


این استاد عالی اخلاق در ادامه بیان کرد: مدارس صدرا و حوزه هنری از مهم‌ترین بازوان تبلیغی پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی به شمار می‌روند.


گفتنی است، در پایان این دیدار هم حجت‌الاسلام محمد قمی عمامه تولید شده توسط طلاب اصفهان را به آیت‌الله جاودان اهداء کرد.


حجت‌الاسلام‌ محمد قمی در دیدار با آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان این موضوع که چند طلبه اصفهانی در راستای حمایت از تولید ملی دغدغه این موضوع را پیدا می‌کنند که از عمامه‌ای استفاده کنند که به دست خودشان و تماماً در کشور تولید شده است، در مراسمی عمامه صد درصد ایرانی که توسط این طلاب تولید شده را به آیت‌الله رشاد اهدا کرد.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این دیدار با تأکید بر حمایت از تولید عمامه کاملاً ایرانی از آیت‌الله رشاد خواست که در مورد کنگره ملی سازمان تبلیغات اسلامی که قریب یک ماه دیگر برگزار می‌شود رهنمودهایی داشته باشند. سپس آیت‌الله رشاد ضمن حمایت از تولید این نوع فعالیت‌ها گفت: انعکاس این‌گونه اخبار بسیار مهم است و باید در مورد چگونه رسانه‌ای شدن این‌گونه خبرها برنامه‌ریزی شود.


موضوع بعدی که رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به آن اشاره کرد بحث برگزاری کنگره ملی سازمان تبلیغات اسلامی بود، آیت‌الله رشاد در این باره گفت: باید در مورد برگزاری این کنگره دقت لازم لحاظ شود و این مراسم تنها نباید بزرگداشت سازمان تبلیغات اسلامی باشد بلکه باید بحث کنگره، تحول حوزه تبلیغی باشد لذا باید این کنگره مدیریت شود و تجربه سازمان تبلیغات اسلامی در یک بخش جداگانه مطرح شود.


وی با مثبت خواندن فعالیت‌های رئیس پیشین سازمان تبلیغات اسلامی و فعالیت‌هایی که وی از حیث توسعه‌سازمانی انجام داده است خطاب به حجت‌الاسلام محمد قمی گفت: بنده فعالیت‌های سازمان را دنبال می‌کنم در دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی، تلاش در زمینه تبلیغ فنی‌تر شده است و با تحفظ جایگاه تبلیغ سنتی، توجه خاصی به توسعه تبلیغ با شیوه‌های جدید شده که این اتفاق بسیار خوبی است. همچنین تحرک در برنامه‌ها و تردد شما در نقاط مختلف کشور اتفاق خوبی است، چرا که تبلیغ ذاتاً یک امر صفی است.


عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تبلیغ یک امر تخصصی است و نمی‌توان بدون تکان خوردن از اتاق کار خود به آن دسترسی پیدا کرد، اظهار کرد: جابه‌جایی‌ها و نوسازی سازمان تبلیغات اسلامی کار ارزشمندی است اما باید حواسمان باشد که تشکیلات خیلی فربه نشوند ضمن اینکه اگر جابه‌جایی نیروها با معیار و اصول باشد مثمر ثمر خواهد بود و می‌تواند بر تحرک سازمان تأثیرگذار باشد.


به گفته آیت‌الله رشاد، اگر مدیری در جایگاه خود احساس امنیت کند و نگران جابه‌جایی خود نباشد آنگاه است که رخوت و سستی به سراغش خواهد آمد و تهی از خلاقیت و ابتکار خواهد شد.


وی در پایان سخنان خود تأکید کرد با انتخاب حجت‌الاسلام قمی، سازمان تبلیغات اسلامی جوان‌تر شده است.


انتهای پیام/4072/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر