صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
با اتهام‌زنی به تهران؛

ولیعهد عربستان مدعی عدم جنگ‌طلبی ریاض در منطقه شد

ولیعهد سعودی ضمن اتهام‌زنی به ایران در ماجرای حادثه دریای عمان مدعی شد که پادشاهی عربستان خواستار جنگ در منطقه نیست.
کد خبر : 398389

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمد بن‌سلمان در گفتگو با روزنامه فرا منطقه‌ای «الشرق‌الاوسط» گفت پادشاهی عربستان با تهدید علیه ملت و حاکمیت خود مقابله می‌کند.


وی که کشورش حامی تروریسم و از جنگ‌افروزان منطقه است، مدعی شد که پادشاهی عربستان خواهان جنگ در منطقه نیست و افزود: ریاض از حاکمیت خود دفاع می‌کند و مقابل هر تهدیدی علیه منافع حیاتی خود می‌ایستد. مشکلات (منطقه) را باید در تهران و نه در جای دیگر جستجو کرد. ایران است که مدام بر طبل تنش می‌کوبد، حملات تروریستی انجام می‌دهد و گروه‌های شبه‌ نظامی حامی خود را تجهیز می‌کند.


ولیعهد عربستان درباره اوضاع سودان تصریح کرد: امنیت و ثبات در سودان برای عربستان بسیار مهم است و ریاض از مردم این کشور در همه زمینه‌ها حمایت می‌کند تا این کشور روی صلح و ثبات را به خود ببیند.


بن‌سلمان درباره سفر شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به تهران مدعی شد که ایران قدر حضور آبه در تهران را ندانست و هم‌زمان تلاش کرد تا به دو نفت‌کش که یکی از آنها حامل محموله‌ای مربوط به ژاپن بود، حمله کند.


وی افزود: حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان و هدف قرار دادن تأسیسات نفتی و فرودگاه ابها در عربستان نیاز به اتخاذ موضع قاطع از سوی مجامع جهانی را درباره خط‌ مشی ایران بیش از پیش مشخص می‌کند.


ولیعهد کشور سرکرده ائتلاف متجاوز عربی به یمن ادعا کرد که عربستان از همه تلاش‌ها برای حل‌وفصل سیاسی بحران یمن حمایت می‌کند، ولی جنبش انصارالله از کمک‌های دریافتی از ایران علیه منافع دولت و ملتشان سوءاستفاده می‌کند.


وی در ادامه ادعاهای خود گفت که هدف ائتلاف عربی در یمن تنها آزادسازی آنجا از وجود نیروهای وابسته به ایران نیست، بلکه ریاض می‌خواهد ثبات و امنیت را برای همه مردم یمن محقق کند.
محمد بن‌سلمان روابط عربستان-آمریکا را عامل اصلی تحقق امنیت و ثبات منطقه عنوان کرد و گفت که هیچ تبلیغات رسانه‌ای یا موضع‌گیری‌های مختلف نمی‌تواند بر این روابط تأثیر بگذارد.
ولیعهد عربستان به موضوع قتل جمال خاشقجی، فعال مخالف سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول پرداخت و مدعی شد که برخی‌ها در حال سوءاستفاده سیاسی از این پرونده هستند. وی گفت که ریاض در تلاش است تا همه عواملی را که در این قتل دست داشتند، مجازات کند.


انتهای پیام/4106/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر